Starbucks najbardziej zaangażowaną społecznie marką
Starbucks została uznana za najbardziej zaangażowaną społecznie markę na świecie.
W rankingu opracowanym przez analityk Charlene Li z firmy Altimeter Group pod uwagę wzięto 100 czołowych globalnych marek na podstawie poziomu ich zaangażowania w korzystanie z ponad 10 kanałów społecznych mediów (m.in. Twitter, Facebook, YouTube, blogi, wiki, fora dyskusyjne).
Celem było pokazanie wymiernej współzależności pomiędzy wyższym poziomem zaangażowania społecznego a lepszymi wynikami finansowymi. Okazało się, że firmy, które angażują się w społeczne media, notują wyraźnie wyższe przychody i zyski.
Największa na świecie sieć kawiarni zdobyła 127 punktów i wyprzedziła kolejno marki Dell (123), eBay (115), Google (105), Microsoft (103), Thomson-Reuters (101), Nike (100), Amazon (88), SAP (86) oraz Yahoo i Intel (po 85).
Z kolei najgorzej ocenione zostały marki AIG i Allianz (po 1), Wrigley (3), AXA, Hennessy i Mercedes-Benz (po 4), Danone i Duracell (po 5) oraz Citi, Goldman Sachs i Kellogg's (po 6).
Dołącz do dyskusji: Starbucks najbardziej zaangażowaną społecznie marką