SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych

Usługa szybkiej, bezpiecznej i najlepiej bezpłatnej dostawy ma coraz większy wpływ na końcową satysfakcję z udanych zakupów w sieci.

Czym kierują się sklepy podpisując długoterminowe umowy na usługi logistyczne? Z sondażu przeprowadzonego wśród sklepów obecnych na Ceneo.pl wynika, że najważniejsza jest cena przesyłki – jako kluczowe kryterium wskazało ją niemal 80% badanych. Tuż za nią  - z wynikiem 70%  - plasuje się terminowość realizacji zleceń. Istotne z punktu widzenia sklepu są także jakość obsługi klientów (50%) oraz bezpieczeństwo przesyłek (45%). Zdecydowana większość sklepów dobrze ocenia swoich dostawców – 86% poleciłoby ich innym sklepom.

Z kolei badanie TNS Polska pokazało, że w ciągu ostatnich dwóch lat spadł odsetek klientów, którzy uważają, że koszty dostawy są zbyt wysokie (z 65% do 52%).

Pomimo tego, że godziny pracy firm kurierskich są dla wielu z nich problematyczne, to w tym roku – podobnie jak w ubiegłym – 2 na 3 internautów (67%) jest zdania, że kurierzy są elastyczni, tj. z przesyłką przyjeżdżają w miejsce i w czasie, który się im wskaże.

Ponad 80% (wzrost o 5 pkt. proc.) klientów nie przeszkadza fakt, że robiąc zakupy przez internet muszą czekać na dostawę. Takie oczekiwanie łatwiej zaakceptować, gdy przesyłka oraz cała transakcja jest tańsza: niemal 90% klientów przyznaje, że jest w stanie poczekać dłużej na dostawę, jeśli jest darmowa.

Okazuje się, że, mając do wyboru szybką dostawę łączącą się z kosztem lub darmową dostawę, ale dłuższy czas oczekiwania na dostarczenie, polscy internauci wybierają rozwiązanie bezkosztowe.

Dane pochodzą z badania TNS Polska zrealizowanego na reprezentatywnej grupie Polaków oraz sondażu wśród sklepów współpracujących z Ceneo.pl – oba z października 2016 r.

Dołącz do dyskusji: Szybka i tani dostawa coraz ważniejsza w satysfakcji z zakupów internetowych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szybki
Geniusze! Jak oni na to wpadli?
0 0
odpowiedź
User
Tomik
Szybka dostawa nie zawsze. Kolejny minus zakupów przez internet to kupowanie towaru na "chybił trafił" czyli braku możliwości sprawdzenia czy jest on wadliwy Szybciej i bezpieczniej kupić towar w sklepie stacjonarnym. Zaą przez internet lepiej kupować bilety czy zamówić pizzę.
0 0
odpowiedź