SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem

W okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku sięgało 27,21 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,40 pkt. proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,71 proc. respondentów (wzrost o 0,99 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,82 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,72 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,94 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,88 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,50 proc. czytelników, czyli o 0,61 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,72 proc. do 5,91 proc.

Tygodniki

październik 2013 : marzec 2014

październik 2012 : marzec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

27,21%

27,61%

Życie na Gorąco

17,71%

16,72%

Chwila dla Ciebie

13,82%

13,72%

Angora

11,94%

11,06%

Newsweek

8,50%

7,89%

Auto Świat

7,05%

6,06%

Wprost

5,91%

5,72%

Twoje Imperium

5,26%

4,82%

To & Owo

5,04%

4,58%

Polityka

4,81%

5,37%

Na Żywo

4,79%

4,21%

kropka tv

4,73%

3,67%

Gość Niedzielny

4,19%

3,80%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,27%

3,62%

Rewia

3,27%

2,87%

Motor

2,90%

2,42%

Teleprogramy

2,53%

2,51%

Super TV

2,30%

2,39%

Świat & Ludzie

2,29%

2,47%

Uważam Rze inaczej pisane

2,12%

2,79%

Teraz

1,50%

1,20%

Tele Max

1,43%

1,28%

W Sieci

1,32%

1,32%

Tygodnik Siedlecki

0,75%

0,62%

MM Moje Miasto

0,64%

0,45%

Tygodnik Ostrołęcki

0,62%

0,63%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,42%

0,47%

City

0,33%

0,19%

Teraz Opole

0,11%

0,05%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od października ub.r. do marca br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,62 proc. respondentów, czyli o 0,75 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był drugi.

Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,35 proc. do 13,91 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,43 pkt. proc. i wyniosło 12,26 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,41 proc. respondentów (w dół o 0,01 pkt. proc.).

Dwutygodniki

październik 2013 : marzec 2014

październik 2012 : marzec 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Przyjaciółka

14,62%

13,87%

Pani Domu

13,91%

14,35%

Tina

12,26%

12,69%

Naj

11,41%

11,42%

Viva

9,90%

9,68%

Gala

9,56%

8,71%

Z Życia Wzięte

7,82%

8,00%

Party Życie Gwiazd

7,34%

6,71%

Tele Świat

5,09%

5,20%

Show

4,99%

4,33%

Takie jest Życie

4,58%

3,75%

Świat Seriali

3,52%

3,17%

Sukcesy i Porażki

3,25%

3,10%

Bravo

2,93%

2,75%

Bravo Sport

2,46%

2,03%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,22%

1,99%

Relaks

1,62%

1,33%

Grazia

1,62%

1,71%

TV14

1,16%

1,32%

Forum

0,96%

-

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od października 2012 roku do marca 2013 roku na losowej próbie 22 596 przypadków i w okresie od października 2013 roku do marca 2014 roku na losowej próbie 20 988 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia do marca 2014 roku nie były badane takie tygodniki, jak: „City”, „Kropka TV” i „Uważam Rze”.

Dołącz do dyskusji: „Tele Tydzień” najpopularniejszym tygodnikiem, a „Przyjaciółka” czołowym dwutygodnikiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl