SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP na czele grup telewizyjnych w 2014 roku

Telewizja Polska w 2014 roku zanotowała najwyższy łączny udział kanałów wśród trzech głównych nadawców, osiągając wzrost względem 2013 roku. Była też pierwsza w grupie komercyjnej, minimalnie wyprzedzając Telewizję Polsat.
 

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w 2014 roku wyniósł 30,98 proc. To o 0,72 pkt. proc. więcej niż w 2013 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement. Najpopularniejszym kanałem TVP była Jedynka z 12,27 proc. udziału (wzrost o 6,76 proc.), a najsłabiej wypadł TVP Sport - 0,38 proc. (spadek o 35,71 proc.).

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w ub.r. wyniósł 21,38 proc., czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Największy udział (11,84 proc.) spośród kanałów nadawcy miał naziemny Polsat, notujący spadek o 3,43 proc. Na szarym końcu znalazł się kanał Muzo.tv z niemal zerową oglądalnością (stacja nadaje od października ub.r., to dane uśrednione za cały rok).



Najsłabiej w 2014 roku wypadła Grupa TVN, której udział uplasował się na poziomie 20,92 proc., o 0,57 pkt. proc. mniejszym niż w 2013 roku. Liderem tej Grupy był oczywiście naziemny TVN z wynikiem 11,68 proc. (spadek o 6,78 proc.). Z kolei ostatnie miejsce zajął kanał telezakupowy Mango24 z 0,01 proc. udziału.

Wszyscy 4+

Stacja

2013

2014

TVP1

13,16

12,27

TVP2

10,31

9,41

TVP INFO

2,6

2,86

TVP Seriale

1,14

1,44

TVP Regionalna

0,36

1,09

TVP Rozrywka

0,48

0,93

TVP Polonia

0,68

0,64

TVP Historia

0,45

0,55

TVP ABC

-

0,49

TVP Kultura

0,41

0,47

TVP HD

0,37

0,45

TVP Sport

0,28

0,38

Grupa TVP

30,24

30,98

Wirtualnemedia.pl

Polsat

12,26

11,84

TV4

2,96

2,68

Polsat 2

1,79

1,68

Polsat News

1,04

1,08

TV6

0,61

0,97

Polsat Play

0,47

0,55

Polsat Sport

0,77

0,53

Polsat Film

0,42

0,49

Polsat Cafe

0,32

0,35

Polsat Sport News

0,38

0,35

Polsat JimJam

0,28

0,18

Disco Polo Music

-

0,1

Polsat Sport Extra

0,17

0,1

Polsat Viasat History

0,14

0,1

Polsat Crime & Investigation Network

0,1

0,09

Polsat Romans

0,02

0,09

Polsat News 2

0,06

0,08

Polsat Food

0,05

0,06

Polsat Viasat Explorer

0,04

0,04

Polsat Viasat Nature

0,03

0,02

Muzo.tv

-

0

Grupa Polsat

21,91

21,38

Wirtualnemedia.pl

TVN

12,53

11,68

TVN7

3,53

3,53

TVN24

3,11

2,99

TTV

1,02

1,3

TVN Style

0,68

0,66

TVN Turbo

0,46

0,48

TVN24 Biznes i Swiat

0,05

0,19

TVN Meteo

0,11

0,08

Mango24

0

0,01

Grupa TVN

21,49

20,92


W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała także Telewizja Polska, której wynik w 2014 roku to 24,1 proc., czyli o 0,54 pkt. proc. więcej niż w 2013 roku.

Na drugim miejscu znalazła się Grupa Polsat. Jej kanały w grupie 16-49 w ub.r. miały 23,52 proc. udziału po wzroście o 0,11 pkt. proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której udział w zeszłym roku spadł o 0,67 pkt. proc. do 22,05 proc.
 

16-49

Stacja

2013

2014

TVP1

9,51

9,08

TVP2

8,91

8,18

TVP Seriale

1,34

1,55

TVP INFO

1,16

1,11

TVP Rozrywka

0,46

0,87

TVP HD

0,55

0,61

TVP Regionalna

0,17

0,55

TVPolonia

0,54

0,52

TVP Historia

0,38

0,49

TVP ABC

0

0,42

TVP Kultura

0,33

0,4

TVP Sport

0,21

0,32

Grupa TVP

23,56

24,1

Wirtualnemedia.pl

Polsat

13,51

13,3

TV4

2,92

2,88

Polsat 2

1,82

1,73

TV6

0,68

1,09

Polsat News

0,81

0,91

Polsat Film

0,53

0,72

Polsat Play

0,57

0,67

Polsat Sport

0,79

0,5

Polsat Cafe

0,39

0,4

Polsat Sport News

0,33

0,29

Polsat JimJam

0,33

0,19

Disco Polo Music

-

0,15

Polsat Romans

0,03

0,13

Polsat Viasat History

0,16

0,13

Polsat Sport Extra

0,21

0,11

Polsat Crime & Investigation Network

0,11

0,09

Polsat Food

0,08

0,08

Polsat News 2

0,06

0,07

Polsat Viasat Explorer

0,06

0,05

Polsat Viasat Nature

0,02

0,02

Muzo.tv

-

0,01

Grupa Polsat

23,41

23,52

Wirtualnemedia.pl

TVN

13,96

12,95

TVN7

3,56

3,34

TVN24

2,35

2,38

TTV

1,05

1,45

TVN Style

0,91

0,9

TVN Turbo

0,71

0,75

TVN24 Biznes i Swiat

0,08

0,2

TVN Meteo

0,1

0,07

Mango24

0

0,01

Grupa TVN

22,72

22,05


Grupa TVP obejmuje kanały TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Regionalna, TVP HD, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia, TVP Sport, TVP Seriale, TVP Rozrywka i TVP ABC (monitorowana jest od marca 2014 roku).

W skład Grupy Polsat wchodzą stacje Polsat, Polsat Sport News, Polsat 2, Polsat News, Polsat Biznes, Polsat Cafe, Polsat Play, Polsat Film, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Romans, Polsat JimJam, Polsat Food, Polsat Viasat Explorer, Polsat Viasat History, Polsat Viasat Nature, CI Polsat, Disco Polo Music (monitorowana od maja 2014 roku), Muzo.tv (monitorowana od października 2014 roku) oraz stacje TV4 i TV6.

Grupa TVN zawiera natomiast stacje TVN, TVN7, TVN24, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo, TTV, Mango 24 i TVN 24 Biznes i Świat (wcześniej TVN CNBC).

Dołącz do dyskusji: TVP na czele grup telewizyjnych w 2014 roku

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uta
Tragedia, przecież Braun nic nie umie i się nie nadaje! To jakim cudem, prawie bez abonamentu, robi wynik po prostu miażdżący komercję? I jeszcze będzie miał chyba dodatni wynik finansowy... Tragedia dla hejterów i związkowców!
0 0
odpowiedź
User
piotrek
@uta: Ponieważ, matołku z Woronicza, TVP ma wszystkie kanały (z wyjątkiem TVP Sport i TVP Seriale) w naziemnej telewizji cyfrowej gwarantującej niemal 100% zasięgu. Polsat i TVN mają tam tylko po kilak stacji.
Trzeba być idiotą, żeby tego nie zauważyć. Albo etatowym pracownikiem TVP, co na jedno wychodzi.
0 0
odpowiedź
User
Pffffffff
Co to jest za laurka??? Wm biorą udział w kampanii Brauna? Podajcie wyniki duzych anten od 2010 roku, pokażcie ten sukces. A jesli chodzi o kase to co to jest za sukces? W ostatnim roku zero lub lekki plus? A wczesniej?
0 0
odpowiedź