SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ukraińscy kreatywni czekają na briefy

W ramach ElloWorks w Talenthouse utworzono platformę E!Creative, dzięki której ukraińscy kreatywni pracujący w agencjach reklamowych w Ukrainie będą mogli nadal zarabiać na swoich umiejętnościach i pracy.

Nowa platforma e!Creative , działająca w ramach ElloWorks w Talenthouse, stała się źródłem pracy dla ukraińskich twórców i wysłała zaproszenie do składania briefów od agencji i partnerów marki.

Centrum powstało po wojnie na Ukrainie, która zahamowała lokalne zapotrzebowanie na pracę agencji reklamowych.

Niedługo po tym, gdy okazało się, jak ogromny wpływ na branżę reklamową w Ukrainie ma inwazja Rosji i wojna Ingmar Janson, były dyrektor zarządzający Scholz & Friends International, zwrócił się do platformy Talenthouse o stworzenie centrum dla ukraińskich twórców reklamowych.

Poprosił też o pomoc przyjaciółkę i byłą koleżankę Nadię Skrynnyk, dyrektorkę kreatywną w AdBakers Ukraine, w rozpowszechnianiu informacji o e!Creative. W prowadzeniu projektu pomogła również Liz von Loewen, szefowa operacji w Talenthouse.

Uruchomiona 21 marca platforma szybko zyskała popularność i ma teraz ponad 2000 ukraińskich twórców gotowych do pisania, ilustrowania i tworzenia reklam czy projektów niemal natychmiast.

Nadia Skrynnyk wcześniej pracowała w Kijowie, ale tymczasowo przeniosła się na wschodnią Ukrainę. Jako dyrektor kreatywna powiedziała, że ​​ma „szczęście”, że jej agencja ma międzynarodowych klientów, ale zanim Janson zwrócił się do niej, od ponad tygodnia nie dostała żadnego zlecenie od lokalnego klienta. Zwróciła też uwagę, że w obecnej sytuacji trzeba długo czekać na płatność za wykonaną pracę - od 30 do 90 dni.

Skrynnyk podkreśliła, że platforma nie powinna być postrzegana jako organizacja charytatywna, ale raczej miejsce, w którym potencjalni klienci mogą zatrudniać osoby znajdujące się w trudnej sytuacji.

- Czego ludzie nie powinni robić, to nie litować się nad nami, bo sami możemy o siebie zadbać. Teraz potrzebujemy naszej wolności, abyśmy mogli zdobywać klientów. Wystarczy spojrzeć na nasze portfolio, dać nam szansę i rzucić nam wyzwanie. To wszystko, czego chcemy - powiedziała.

Maya Bogle, współzałożycielka Talenthouse, prosi agencje i potencjalnych klientów o dodanie briefów do platformy: - Wielu twórców obecnie na Ukrainie chce nadal pracować, chcą możliwości zarabiania pieniędzy, coś naprawdę pozytywnego i nie być postrzeganym jako ofiara - powiedziała Bogle.

Talenthouse zrezygnuje z opłat za ten projekt, co oznacza, że marketerzy nie muszą płacić za dostęp do bazy twórców. Platforma ma łącznie 3,5 miliona twórców i 14 milionów członków.

Dołącz do dyskusji: Ukraińscy kreatywni czekają na briefy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl