SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody UPC Polska po trzech kwartałach wyniosły prawie 1,4 mld zł

Na koniec trzeciego kwartału 2021 r. UPC Polska miało 1,548 mln klientów i 3,307 mln abonamentów cyfrowych. To oznacza wzrosty w obu tych kategoriach. Bazę abonentów telewizji cyfrowej operator podniósł do poziomu 1,37 mln subskrypcji, a internet przyspieszył 390Mb/s na użytkownika. Firma miała 344,9 mln dolarów przychodów, 83,9 mln dolarów zysku operacyjnego i 44,3 mln dolarów zysku netto.

screen: YouTube/UPC Polska screen: YouTube/UPC Polska

W trzecim kwartale operator wprowadził samouczące oprogramowanie na modemach ConnectBox i GigaConnectBox. Zaoferował też klientom UPC WiFi Pod - bezobsługowy, inteligentny wzmacniacz sygnału WiFi.  Jednocześnie nadal zwiększał średnią prędkość internetu, przekraczając 390 Mb/s na użytkownika. To przełożyło się na wzrost liczby subskrypcji usługi internetowej o 16 500 do 1 325 600. Liczba klientów operatora wzrosła w trzecim kwartale o 13 100 - do 1 548 500.

Powiększyła się także baza abonentów telewizji cyfrowej o 17 900, osiągając poziom 1 372 900 subskrypcji. Zwiększyła się również baza użytkowników oferty mobilnej, zajmując przy tym pierwsze miejsce pod względem bilansu przenośności numerów w sieciach mobilnych w rankingu Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zaowocowało to dodaniem 10 700 nowych subskrybentów, docierając do 116 100 użytkowników mobilnych.

W końcu września w zasięgu sieci UPC Polska było 3 684,3 tys. gospodarstw domowych (w porównaniu z czerwcem 2021 r. wzrost o 14,8 tys.).

Aby zmniejszać wykluczenie cyfrowe, UPC kontynuowało rozwój usług cyfrowych w nowych lokalizacjach, zwiększając zasięg na sieciach hurtowych POPC do ponad pół miliona gospodarstw domowych. Niezależnie od ekspansji na terenach wiejskich dzięki POPC, UPC inwestowało także w rozwój własnej sieci, zwiększając jej zasięg o 14 900 gospodarstw domowych do łącznie 3 684 300 domostw.

- Stały rozwój usług potwierdza niesłabnącą determinację zespołu UPC, by stale być krok przed konkurencją. Osiągając wzrost kluczowych wskaźników biznesu, w trzecim kwartale zajęliśmy też pierwsze miejsce w rankingu przenośności numerów na rynku mobilnym, potwierdzając tym samym słuszność obranej strategii usług konwergentnych. Dumny z dotychczasowych osiągnięć zespołu UPC, jestem przekonany, że w czwartym kwartale będziemy mogli pochwalić się równie solidnymi wynikami - mówi Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.

Przychody UPC Polska to prawie 1,4 mld zł

Liberty Global, właściciel UPC Polska, raporcie kwartalnym podał, że firma miała 344,9 mln dolarów przychodów (wzrost rok do roku o 7,9 proc.), 83,9 mln dolarów zysku operacyjnego (+32,3 proc.) i 44,3 mln dolarów zysku netto (wzrost o o 4 proc.) miało po trzech kwartałach.

W samym III kwartale przychody wyniosły 113,2 mln dolarów (wzrost o 3,8 proc.), zysk operacyjny - 31,6 mln dolarów (wzrost o 72,7 proc.), a zysk netto - 3,1 mln dolarów.

W ub.r. przychody UPC Polska zwiększyły się o 3,6 proc. do 1,69 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 12,7 proc. strata netto pogłębiła się z 31,52 do 258,48 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Przychody UPC Polska po trzech kwartałach wyniosły prawie 1,4 mld zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl