SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2011 r. sprzedaż telewizorów w dół, po sześciu latach wzrostów

W 2011 roku na całym świecie sprzedano 247,7 miliona telewizorów - o 0,3 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2010.

Tak wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch, która podaje, że jest to pierwszy odnotowany przez nią spadek od 2004 roku, w którym zaczęła monitorować ten rynek.

Sprzedaż telewizorów LCD wzrosła o 7 proc., do nieco ponad 205 milionów sztuk, a o taki sam i jednocześnie najwyższy w historii wskaźnik spadła sprzedaż odbiorników plazmowych - do 17,2 miliona sztuk. Z kolei o 34 proc. zmalała sprzedaż telewizorów kineskopowych (CRT).

W IV kwartale 2011 roku na świecie sprzedano 74,2 miliona telewizorów - o 4 proc. mniej w ujęciu rocznym. W przypadku telewizorów LCD odnotowano tylko 1-proc. wzrost, podczas gdy sprzedaż odbiorników plazmowych zmniejszyła się o 8 proc., a CRT - o 43 proc.

W regionach rozwiniętych (Ameryka Północna, Japonia i Europa Zachodnia) zaobserwowano 21-proc. spadek sprzedaży telewizorów. Za to na rynkach wschodzących sprzedaż wzrosła o 12 proc. (LCD - o 20 proc.).

Udział odbiorników LCD w ogólnej sprzedaży telewizorów sięgnął w IV kwartale rekordowego poziomu 86,5 proc., w porównaniu do 83 proc. w III kwartale i 82 proc. rok wcześniej.

Natomiast ponad połowę sprzedanych w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Po raz pierwszy przekroczona została tutaj bariera 50 proc.


Pozycję największego globalnego rynku sprzedaży telewizorów (ponad 21 proc. udziału w IV kw. - tyle samo co w III kw.) utrzymały Chiny
, gdzie w IV kwartale sprzedano 15,6 miliona (wzrost o 19 proc. r/r - najszybszy na świecie), a w całym 2011 roku 49 milionów odbiorników (ponad 90 proc. - LCD). Drugie miejsce zajęła tutaj Ameryka Północna (20,5 proc. udziału w IV kw.), która jako jedyna z rozwiniętych regionów zanotowała wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym.

Z danych NPD DisplaySearch wynika także, że w 2011 roku na świecie sprzedano ponad 24 miliony telewizorów 3D. W IV kwartale tego typu odbiorniki stanowiły tylko 9 proc. wszystkich sprzedanych telewizorów w Ameryce Północnej, w porównaniu do 21 proc. w Europie Zachodniej i 23 proc. w Chinach.

Wśród producentów, liderem pod względem przychodu ze sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami po raz kolejny był Samsung, który w IV kwartale zanotował rekordowy poziomu udziału w rynku - 26,3 proc. (o 3 pkt. proc. więcej niż w III kw.). Samsung znalazł się także na czele rankingów telewizorów LCD i plazmowych. W przypadku tego drugiego rodzaju odbiorników po raz pierwszy w historii palmę pierwszeństwa stracił Panasonic. W ogólnym zestawieniu Samsung wyprzedził kolejno firmy LG, Sony, Panasonic i Sharp. 

Dołącz do dyskusji: W 2011 r. sprzedaż telewizorów w dół, po sześciu latach wzrostów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
benio
czytałem materiały po IFA w Berlinie, że Panasonic poprawił wyniki sprzedaży, a co za tym idzie, także wyniki finansowe po dwóch kwartałach tego roku. Pewnie to zasługa wejścia w rynek dużych telewizorów LED, gdzie raczej słabo się starali, ale widać, że to się zmienia
0 0
odpowiedź