W październiku sponsorzy sportowi zyskali w telewizji ponad 200 mln zł
Sponsoring sportowy w telewizji osiągnął w październiku wartość 202,6 mln zł - wynika z raportu Pentagon Research. Jedną trzecią tej wielkości stanowiły ekspozycje marek podczas meczów siatkówki kobiet.
Sponsorzy sportowi zyskali dzięki transmisjom i programom w polskich kanałach telewizyjnych 202,6 mln zł. Oznacza to spadek o prawie 20 mln zł w porównaniu z wrześniem (więcej), kiedy rozgrywano w Polsce obszernie relacjonowane mistrzostwa Europy w koszykówce mężczyzn.
W ubiegłym miesiącu zanotowano ogółem ponad 330 tys. efektywnych ekspozycji telewizyjnych 1494 różnych sponsorów sportowych. Adidas pojawiał się w relacjach dotyczących 11 dyscyplin, Orlen - 10, a Nike, Puma i Fiat - 8, natomiast najefektywniej widoczne były Orlen, Plus i Champion. Z kolei najwięcej marek - 341 - było eksponowane podczas transmisji i programów o piłce nożne, natomiast nieco mniej podczas tych poświęconych żużlowi (255), siatkówce mężczyzn (215) i koszykówce mężczyzn (157).
Jednak największą wartość mediową (64 mln zł) osiągnęły ekspozycje marek sponsorujących siatkówkę kobiet, główne ze względu na rozgrywane w Polsce we wrześniu i październiku mistrzostwa Europy z udziałem naszej reprezentacji. Drugie miejsce pod tym względem zajęła piłka nożna, której sponsorzy zyskali dzięki telewizji 51 mln zł, a trzecie - boks (35 mln zł), m.in. dzięki transmisji walki Gołota - Adamek.
Badanie zrealizowane przez Pentagon Research obejmuje transmisje i programy sportowe (również wiadomości) w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsacie, Polsacie Sport i TV4.
Dołącz do dyskusji: W październiku sponsorzy sportowi zyskali w telewizji ponad 200 mln zł