SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą Ströer

Na koniec czerwca w Polsce znajdowało się dokładnie 92 591 nośników reklamy zewnętrznej. Nośników jakiego typu jest najwięcej i w których miastach? Zapraszamy do szczegółowego raportu.

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wśród nośników reklamy outdoorowej w Polsce ponad jedną trzecią stanowią nośniki małego rozmiaru, a po około jednej piątej - nośniki CLP i standardowe nośniki 12-metrowe. - Decydujący wpływ na obraz polskiego rynku out of home mają nośniki typu frontlight 18 m kw i citylighty, które generują największe przychody - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Liczba standardowych nośników typu frontlight 12 m kw jest sukcesywnie zmniejszana (przez ostatnie półrocze o blisko 600 sztuk). Pozostaną one w najbardziej cennych lokalizacjach i nadal będą wykorzystywane w akcjach promocyjnych „najpowszechniejszych produktów” - prognozuje Kaczoń.

- Wydaje się, że w odwrocie są nośniki typu backlight scroll, które w szczytowym okresie ich rozwoju umożliwiały blisko dwa tysiące ekspozycji, a obecnie o połowę mniej. Wynika to z braku pozytywnych decyzji administracyjnych dla sytuowania tych nośników w pasie drogi lub w kluczowych punktach miasta. Obie firmy, które posiadają „scrolle”, AMS i Ströer, dążą do pozostawienia tylko takich lokalizacji - opisuje Lech Kaczoń.

Typ nośnika Ogólna liczba nośników 30.06.2012 r. Ogólna liczba nośników 31.12.2011 r.
Standardowe 12 m² 19.771 20.367
Frontlight 6 x 3 m 14.505 14.513
Frontlight 12 x 3 m 778 785
Frontlight 12 x 4 m 1.028 1.028
Nośniki małego formatu 32.730 32.141
Pozostałe nośniki 590 585
CLP 20.582 20.265
Backlight 6 x 3 m 924 944
Backlight 8 x 4 m 520 526
Backlight scroll 9 m² 1.005 1.321
Pozostałe nośniki podświetlane 158 171
Łączna liczba nośników 92.591 92.646


Do AMS należy dokładnie 50,3 proc. wszystkich nośników, do Ströera - 19,4 proc., do Clear Channel Poland - 8,7 proc., do Mini Media - 8,2 proc., a do Cityboard Media - 6 proc. Dla takiej kolejności decydująca jest liczba nośników małego formatu.

firma typy nośników
12 m² duży format mały format
6x3 12x3 12x4 pozostałe
AMS 7 787 1 691 0 4 160 22 706
BC 0 0 0 0 0 0
BPMEDIA 308 29 0 30 129 232
CCP 0 1 926 0 0 4 968
CITYBOARD 0 4 917 0 621 10 0
DEFI 0 0 0 0 7 0
EUROAWK 710 35 0 0 0 0
GIGABOARD 0 0 0 0 149 0
GLOBART 115 4 0 0 21 0
HEADZ 0 0 0 0 0 0
JETLINE 0 0 0 320 0 0
KONESER 37 0 0 0 0 207
MM 0 0 0 0 0 7 552
OUTDOOR 3 524 66 0 0 66 189
RUCH 0 0 0 0 0 0
SCHULZ 0 218 3 0 4 0
STROEER 10 290 5 619 653 53 32 346
SUPERSIGNS 0 0 122 0 8 0
WAREXPO 0 0 0 0 0 530
SUMA 19 771 14 505 778 1 028 590 32 730
 
firma typy nośników wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format
6x3 8x4 pozostałe
AMS 12 427 563 915 303 38 46 594
BC 869 0 0 0 0 869
BPMEDIA 33 0 0 0 0 761
CCP 5 066 0 0 83 8 8 055
CITYBOARD 0 0 0 0 38 5 586
DEFI 0 0 0 0 15 22
EUROAWK 0 0 0 0 0 745
GIGABOARD 0 0 0 48 0 197
GLOBART 12 0 0 0 0 152
HEADZ 0 0 2 71 2 75
JETLINE 0 0 0 0 0 320
KONESER 0 0 0 0 0 244
MM 0 0 0 0 0 7 552
OUTDOOR 3 0 0 0 0 0 845
RUCH 1 688 0 0 0 0 1 688
SCHULZ 0 0 0 0 5 230
STROEER 487 442 7 15 52 17 996
SUPERSIGNS 0 0 0 0 0 130
WAREXPO 0 0 0 0 0 530
SUMA 20 582 1 005 924 520 158 92 591


W Warszawie znajduje się 8,3 tys. nośników, na Górnym Śląsku - 1,8 tys., w Krakowie - 1,1 tys., a w Łodzi i Trójmieście - po tysiąc. Zdaniem IGRZ barierą rozwoju nośników reklamy zewnętrznej są przede wszystkim niedoskonałe przepisy prawa oraz zbyt opieszałe działania samorządów w zakresie tworzenia lokalnych przepisów w tym zakresie. Przy czym organizacja podkreśla, że w Ministerstwie Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej powstaje szeroko zakrojony projekt Kodeksu Budowlanego, który ma znowelizować wiele ustaw, m.in. o prawie budowlanym, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czy o drogach publicznych. - Spodziewamy się, że będą w nim zawarte także przejrzyste zapisy dotyczące nośników reklamy, choć nie jest to dla ustawodawcy kwestia priorytetowa, ale dzięki staraniom branży ważna. Samorządy z kolei zaczynają rozumieć, że udostępnianie terenów publicznych i położonych w pasie drogi może być źródłem niemałych dochodów. Należy jedynie wprowadzić w życie jasną i zrozumiałą dla wszystkich koncepcję, dającą możliwości sytuowania nośników reklamy w tych obszarach - ocenia Lech Kaczoń. 

miasto aglomeracja typy nośników
12 m² duży format mały format
  6x3 12x3 12x4 pozostałe
BYDGOSZCZ 530 244 9 12 4 385
GOP 2266 2145 118 106 34 1848
KIELCE 152 105 2 2 0 163
KRAKÓW 1467 1305 65 55 72 1170
LUBLIN 339 226 9 13 2 366
ŁÓDŹ 1130 1042 52 60 20 1011
OLSZTYN 171 101 2 4 3 215
OPOLE 168 89 1 0 0 121
POZNAŃ 1195 1159 44 73 45 814
RZESZÓW 116 92 0 1 1 81
SZCZECIN 891 762 37 25 50 618
TRÓJMIASTO 1283 1393 68 82 94 1043
WARSZAWA 3472 3074 220 251 180 8377
WROCŁAW 1121 1044 50 40 40 807
ZIELONA GÓRA 132 69 1 0 2 190
SUMA 14743 12968 678 727 556 17353
 
miasto aglomeracja nośniki tradycyjne wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8m scroll 9m² duży format
6x3 8x4 pozostałe
BYDGOSZCZ 395 0 10 0 0 1589
GOP 2689 131 118 36 2 9493
KIELCE 40 0 2 0 0 466
KRAKÓW 2981 145 111 37 3 7411
LUBLIN 227 0 7 0 0 1189
ŁÓDŹ 1833 42 47 17 0 5254
OLSZTYN 0 0 3 0 0 499
OPOLE 118 0 2 0 0 499
POZNAŃ 1935 137 108 47 6 5563
RZESZÓW 44 0 7 0 0 342
SZCZECIN 842 78 31 4 21 3359
TRÓJMIASTO 2247 135 107 24 2 6478
WARSZAWA 4701 253 239 317 110 21194
WROCŁAW 1530 84 78 21 0 4815
ZIELONA GÓRA 17 0 0 0 0 411
SUMA 19698 1005 877 503 144 69252


Powyższe dane dotyczą następujących firm (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns i firmy Warexpo.

Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą Ströer

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
account
Jak reklamować się na outdoorze to tylko na większych formatach - 6x3, 12x3 lub backlightach. Te stare grzmoty 5,04 x 2,38 to antyreklama! Powykrzywiane, zdezelowane, plakat na plakacie..totalna porażka. Wizerunkowi firmy to napewno nie służy. Syf!
0 0
odpowiedź
User
yzy
przydroznym smieciarzom wszelkiej masci mowimy nie
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Jedyny trend dopuszczalny to trend spadkowy.
Przestrzeń publiczna w Warszawie i okolicach jest potwornie zaśmiecona, a skuteczność takiej śmieciowej reklamy jest żadna. Na jeden baner w drodze do pracy można zwrócić uwagę, jak się ich mija 100 to nie widzi się żadnego... natomiast krajobraz miasta wygląda strasznie.
Jak czytam wypowiedź pasożyta, który argumentuje za przepisami zwiększającymi ilość nośników to mam ochotę go zamordować gołymi rękami...
0 0
odpowiedź