SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel Intermarché z 12 proc. wzrostem przychodów po trzech kwartałach

W okresie od stycznia do września br. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché wraz ze stacjami paliw, zanotowała obroty na poziomie ponad 7,16 mld złotych. To 750 mln zł i 12 proc. więcej rok do roku. W planach m.in. miejskie sklepy proximity.

– Z miesiąca na miesiąc coraz intensywniej się rozwijamy i potwierdzamy tym samym wolę dalszej ekspansji na polskim rynku supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród”. Osiągnięte po trzech kwartałach roku obroty w kwocie blisko 7,2 mld złotych są dla nas mocną podstawą i bardzo solidnym wynikiem. Jednocześnie utrzymanie dynamiki obrotów jest dobrym prognostykiem na przyszłość i utwierdza nas w przekonaniu, że z końcem roku nasza Grupa może być bardzo blisko progu 10 mld złotych – mówi Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. – W najbliższym czasie będziemy stawiać m.in. na przyłączenia, zarówno w Intermarché, jak i w Bricomarché, dając tym samym przedsiębiorcom prowadzącym własne placówki handlowe możliwość dołączenia do ambitnych i dobrze rozwijających się szyldów. Proponujemy im przyłączenia zarówno pojedynczych sklepów, jak i całych sieci. Współpraca z nami zapewnia im dodatkowe, atrakcyjne korzyści w wielu obszarach, takich jak zaopatrzenie w stałe gamy produktów, marki własne, dostęp do nowoczesnych rozwiązań czy specjalne promocje, dlatego mamy nadzieję, że będą chętnie korzystać z tej możliwości – dodaje.

Cel Intermarché: 5 miejsce na rynku do 2026 roku

Supermarkety spożywcze Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, zamknęły okres trzech kwartałów br. z obrotami w wysokości ok. 4,41 mld złotych, rosnąc o blisko 13 proc. i ponad 500 mln złotych rok do roku. Po zakończonej transformacji sieć przyspiesza tempo rozwoju i planuje ekspansję w nowym formacie – proximity, nad którym prace trwają. Ma on m.in. pomóc Intermarché w osiągnięciu 5. miejsca wśród sieci FMCG w Polsce do 2026 roku.

Proximity to format sklepu miejskiego i podmiejskiego skierowany do miast satelickich wokół aglomeracji oraz mniejszych ośrodków, w których ograniczony został potencjał dla dużych konceptów handlowych. Sklepy o powierzchni ok. 500-600 mkw. w nowej odsłonie będą odpowiedzią na zmiany zachowań klientów, jak również wzmocnieniem obecności Intermarché w nowym, perspektywicznym segmencie na polskim rynku. Pilotaż, który pozwoli przetestować format i zebrać opinie na jego temat, planowany jest na początek 2023 roku.

Intermarché pracuje także nad stałym poszerzaniem oferty e-commerce. Regularnie wzrasta liczba placówek sieci oferujących rozwiązanie Drive, dające klientom możliwość odbioru produktów zamówionych online w specjalnie wyznaczonej do tego przysklepowej strefie. Ponadto na 2023 rok planowana jest szeroka modernizacja zarówno strony internetowej, jak i programu lojalnościowego Intermarché.

Bricomarché chce być siecią nr. 3 na rynku DIY w ciągu kolejnych 4 lat

Po pierwszych dziewięciu miesiącach br. sieć supermarketów z kategorii „dom i ogród” Bricomarché wypracowała obroty na poziomie 2,75 mld złotych. Długoterminowym celem sieci jest zajęcie 3. miejsca na rynku DIY w Polsce, w czym pomóc ma m.in. nowy koncept sklepów. Bricomarché stawia na rozwiązanie, które opiera się na nowo zaprojektowanym układzie sklepu z wyraźną ścieżką klienta, co ułatwia zapoznanie się z pełną ofertą produktową w jak najwygodniejszy sposób. Nowy koncept to nie tylko inny layout, ale również odświeżony wygląd, a jego głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché na polskim rynku.

Nowe formy współpracy z przedsiębiorcami rozwijane są również w Bricomarché. Do sieci dołączą wkrótce trzy sklepy w ramach przyłączeń. Dwa z nich zostaną otwarte na nowo pod szyldem Bricomarché, zaś trzeci działać będzie jako placówka partnerska. Dodatkowo sieć nie zapomina o kanale e-commerce, stale rozwijając Bricomaty, czyli autorskie boksy do odbioru zamówień internetowych, czy swoją aplikację mobilną, z poziomu której już wkrótce będzie można robić zakupy.

Nowi dyrektorzy

Prezesem zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché została Iwona Pawelczyk, właścicielka sklepu Intermarché w Zduńskiej Woli. Zastępuje ona tym samym Thierry’ego Klupczynskiego, właściciela Intermarché w Gdańsku, który dotychczas pełnił tę funkcję.

Zmiany zaszły również w strukturach zarządu Logistyki Grupy Muszkieterów. Na stanowisku prezesa zarządu Logistyki dotychczasowego prezesa, czyli Jacka Bergera, właściciela sklepu Intermarché w Starym Mieście koło Konina, zastępuje Jerzy Piotrowski, prowadzący sklep Intermarché w Bochni.

Nowo objęte funkcje pełnią byli pracownicy Grupy, którzy jednocześnie są jej franczyzobiorcami.

Dołącz do dyskusji: Właściciel Intermarché z 12 proc. wzrostem przychodów po trzech kwartałach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl