SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami po trzech kwartałach. „Be Active” na podium

W pierwszych trzech kwartałach br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych dla kobiet znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie pisma odnotowały spadki sprzedaży, a najbardziej stracił „Shape”.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 189 933 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek o 5,51 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Druga pozycja należała do shoppingowego miesięcznika „Avanti” (Agora), który przed rokiem był trzeci. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu poszła w dół o 2,05 proc. i wyniosła 92 724 egz.

Na trzecim miejscu znalazły się trzy pierwsze numery miesięcznika „Be Active. Dietetyka & Fitness” (Edipresse Polska), który trafił na rynek w czerwcu br. Średnia sprzedaż ogółem jego lipcowego, sierpniowego i wrześniowego wydania wyniosła 90 945 egz. Magazyn ten kierowany jest do kobiet w wieku 18-35 lat, zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem, a kieruje nim Ewa Chodakowska.

Oczko niżej uplasował się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego siedmiu wydań wyniosła 84 039 egz.

Z kolei najwięcej - 30,50 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego średni wynik wyniósł 20 453 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca trzynastego na siedemnaste - ostatnie.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 955

191 614

189 933

297 492

202 336

201 017

Avanti

166 616

93 407

92 724

167 471

95 035

94 667

Be Active. Dietetyka & Fitness

134 833

90 945

90 945

-

-

-

Women’s Health

149 552

84 039

84 039

-

-

-

Joy

157 111

80 567

78 474

160 000

95 131

92 905

Cosmopolitan

160 000

79 181

78 064

160 000

94 809

94 809

Zwierciadło

142 757

74 920

74 102

138 473

78 979

78 976

Pani

136 100

72 682

72 488

140 296

80 569

80 396

Uroda Życia

159 899

73 057

70 691

-

-

-

Wysokie Obcasy Extra

134 667

78 346

69 069

144 876

85 259

79 237

Grazia

132 482

67 614

67 414

-

-

-

Glamour

114 218

66 569

66 496

140 467

74 731

74 094

Hot Moda

121 429

53 639

53 633

130 000

61 895

61 883

Elle

99 502

51 069

48 995

105 535

59 811

57 796

In Style - Edycja Polska

92 371

45 081

45 018

107 469

55 627

48 123

Harpers Bazaar

60 500

27 950

27 914

64 759

31 565

31 565

Shape

42 778

21 453

20 453

48 667

29 550

29 430

We wrześniu 2015 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 4,03 proc. do 197 414 egz.

Drugie miejsce należało do magazynu „Uroda Życia” (Edipresse Polska), który wydawany jest od listopada ub.r. Jego wynik sprzedażowy we wrześniu wyniósł 115 077 egz. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że numer ten dostępny był w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena pisma wynosi 7,99 zł. Ponadto wydanie to wspierane było kampanią reklamową.

Natomiast z czwartej na trzecią lokatę awansował „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska; 96 943 egz., spadek o 1,38 proc.).

W tym ujęciu największym wzrostem, wynoszącym 6,23 proc. do 48 813 egz., pochwalić się mógł „In Style” (Grupa Burda). Również i tutaj największy spadek odnotował miesięcznik „Shape” - było to 66,07 proc. do 14 895 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Twój Styl

289 960

199 402

197 414

289 938

207 064

205 710

Uroda Życia

155 105

125 168

115 077

-

-

-

Cosmopolitan

160 000

106 943

96 943

160 000

98 304

98 304

Avanti

176 000

90 523

90 175

190 000

109 761

109 395

Joy

160 000

90 874

89 254

160 000

108 694

108 694

Women’s Health

140 500

81 644

81 644

-

-

-

Pani

134 996

79 750

79 550

138 709

83 901

83 751

Zwierciadło

130 000

78 648

77 563

135 000

85 704

85 704

Be Active. Dietetyka & Fitness

125 000

73 826

73 826

-

-

-

Glamour

119 945

71 191

70 971

100 000

70 562

70 562

Wysokie Obcasy Extra

128 000

81 075

70 236

130 000

83 771

77 544

Grazia

119 991

66 830

66 630

-

-

-

Hot Moda

120 000

62 621

62 621

130 000

71 297

71 297

Elle

94 879

55 742

53 512

100 000

64 892

62 892

In Style - Edycja Polska

90 000

49 033

48 813

94 950

45 983

45 951

Harpers Bazaar

53 000

25 900

25 900

59 640

29 987

29 987

Shape

38 000

17 895

14 895

65 000

43 900

43 900

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma luksusowe ze spadkami po trzech kwartałach. „Be Active” na podium

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
a Harpers Bazaar coraz to niżej .. :/
0 0
odpowiedź
User
wisia
a kieruje nim Ewa Chodakowska... No dobre, dobre. Ciekawe, czy widziała kiedyś tę gazetę, nie mówiąc o redaktorkach, które tyrają na jej kaskę.
0 0
odpowiedź