SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl

W listopadzie ub.r. YouTube miał więcej polskich użytkowników niż Facebook i serwisy Onetu. Duży wzrost odwiedzalności zanotowały strony GG Network, a duży spadek - NK.pl.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius pokazują, że serwisy Google miały w listopadzie 2012 roku 415 tys. real users więcej niż miesiąc wcześniej, ale 205 tys. mniej niż rok wcześniej. Za to YouTube zyskał w skali i miesiąca, i roku - odpowiednio 365 tys. i 515 tys. real users -  dzięki czemu awansował na drugą pozycję. Natomiast Facebook w porównaniu z październikiem ub.r. zanotował minimalny spadek odwiedzalności, ale przez rok zyskał około miliona polskich użytkowników.

Mniej użytkowników niż przed miesiącem i rokiem miały Onet oraz WP z Orange. Ten pierwszy portal stracił, odpowiednio, 130 tys. i 500 tys. real users, a ten drugi – 190 tys. i 570 tys. mniej.

Jednak zdecydowanie największe spadki zanotowała NK.pl. Portal miał 720 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem i aż 3 mln mniej niż przed rokiem. O wcześniejszych spadkach NK.pl i ich przyczynach pisaliśmy już w listopadzie (przeczytaj to).

Z kolei strony o2.pl miały 845 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej. Za to serwisy GG Network zyskały w skali miesiąca 1,1 mln real users, a w skali roku - aż 3,6 mln. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 352 189 89,51%  
2 youtube.com 13 484 591 69,56%  
3 facebook.com 13 339 688 68,81%  
4 Grupa Onet.pl 13 055 876 67,35% tak
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 812 858 60,94% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 683 032 60,27% tak
7 Grupa Interia.pl 11 333 438 58,46% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 212 834 57,84% tak
9 Grupa Wikipedia 9 926 388 51,21%  
10 Grupa O2.pl 9 120 511 47,05% tak
11 Grupa GG Network 8 707 909 44,92% tak
12 Grupa Nk.pl 8 213 073 42,37%  
13 Grupa Polskapresse 6 213 192 32,05% tak
14 Grupa Ringier Axel Springer 5 864 338 30,25% tak
15 Grupa Murator 5 686 518 29,33% tak
16 adobe.com 4 845 483 25,00%  
17 Grupa Microsoft 4 820 522 24,87%  
18 Grupa Next Infor 4 489 266 23,16% tak
19 Grupa Money.pl 4 462 419 23,02% tak
20 Grupa TVN 4 255 970 21,95% tak


W czołowej dziesiątce witryn objętych audytem site-centric przez miesiąc nastąpiła tylko jedna zmiana w układzie - serwisy Ringier Axel Springer wyprzedziły Muratora. W skali roku Interia wysunęła się przed Allegro, a GG Network awansowało o dwie pozycje.

Podobne spadki jak Onet i WP z Orange zanotowała Gazeta.pl - 50 tys. real users w skali miesiąca, a 230 tys. w skali roku. Natomiast Interia miała 55 tys. użytkowników więcej niż przed miesiącem, ale 85 tys. mniej niż przed rokiem, a Allegro - 100 tys. więcej niż przed miesiącem, a 410 tys. mniej niż przed rokiem. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 055 876 67,35%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 812 858 60,94%
3 Grupa Gazeta.pl 11 683 032 60,27%
4 Grupa Interia.pl 11 333 438 58,46%
5 Grupa Allegro.pl 11 212 834 57,84%
6 Grupa O2.pl 9 120 511 47,05%
7 Grupa GG Network 8 707 909 44,92%
8 Grupa Polskapresse 6 213 192 32,05%
9 Grupa Ringier Axel Springer 5 864 338 30,25%
10 Grupa Murator 5 686 518 29,33%
11 Grupa Next Infor 4 489 266 23,16%
12 Grupa Money.pl 4 462 419 23,02%
13 Grupa TVN 4 255 970 21,95%
14 Grupa Media Regionalne 4 238 528 21,86%
15 Grupa Edipresse.pl 3 925 069 20,25%
16 filmweb.pl 3 836 538 19,79%
17 dobreprogramy.pl 3 571 728 18,43%
18 nokaut.pl 3 140 089 16,20%
19 Grupa NextWeb Media 3 011 083 15,53%
20 Grupa Netshare 2 906 259 14,99%


Google.pl odwiedziło 420 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, ale 350 tys. mniej niż rok wcześniej. Podobnie jest z google.com - w skali miesiąca zyskał 780 tys. real users, a w skali roku - stracił 130 tys. Onet.pl zanotował spadki i w skali miesiąca (110 tys. RU), i w skali roku (500 tys. RU), wskutek czego został wyprzedzony przez facebook.com i google.com.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 648 893 85,88%  
2 youtube.com 13 484 591 69,56%  
3 facebook.com 13 339 688 68,81%  
4 google.com 12 226 248 63,07%  
5 onet.pl 12 051 552 62,17% tak
6 allegro.pl 10 418 508 53,74% tak
7 wp.pl 10 317 033 53,22% tak
8 wikipedia.org 9 825 413 50,69%  
9 nk.pl 8 188 102 42,24%  
10 gazeta.pl 8 161 450 42,10% tak
11 interia.pl 6 671 183 34,41% tak
12 chomikuj.pl 6 466 579 33,36% tak
13 blogspot.com 5 841 861 30,14%  
14 ceneo.pl 4 944 532 25,51% tak
15 adobe.com 4 845 483 25,00%  
16 gry.pl 4 034 613 20,81%  
17 microsoft.com 3 884 151 20,04%  
18 blox.pl 3 862 404 19,92% tak
19 filmweb.pl 3 836 538 19,79% tak
20 o2.pl 3 604 296 18,59% tak

Dołącz do dyskusji: YouTube i GG w górę - tracą użytkowników Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Luis Figo
Onet to szczyt obciachu, juz od dłuzszego czasu niestety. A teraz takze jest nudny jak flaki z olejem
0 0
odpowiedź
User
Noga
Luis - dokładnie. dlatego od 20 lat jest pierwszy :)
0 0
odpowiedź
User
mm
spece od marketinggu w ocecie sądzili że tabloidyzacja przyniesie im wzrost RU, niestety panowie tabloid tez trzeba umiec robić,
0 0
odpowiedź