SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Żabka: staramy się otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

Żabka: staramy się otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

Sieć sklepów Żabka liczy dziś 2750 sklepów w całej Polsce, z czego 165 występuje pod marką Freshmarket.

 – Plan zakłada 2900 i póki co nie widzimy zagrożenia, aby go nie zrealizować – mówi o planach do końca roku Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Tym bardziej, że cztery ostatnie miesiące pokazały, że jest to możliwe. Sieć poszerzyła się w tym czasie o dodatkowych 140 sklepów.

 – Staramy się, żeby dziennie powstawał przynajmniej jeden sklep Żabka albo Freshmarket – zapewnia Jacek Roszyk.

Jak podkreśla, realizacja tych planów inwestycyjnych ma przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży. Udział Żabki w rynku nie przekracza dziś 5 procent.

 – Zwiększenie udziałów to nasz obowiązek. Założenia są takie, żebyśmy na początek byli przynajmniej w piątce największych sieci detalicznych w tym kraju – konkretyzuje plany szef sieci.

W realizacji tego celu ma pomóc również inwestycja w wyposażenie nowych sklepów i w przebudowę już istniejących.

 – Tak naprawdę możemy mówić o remodelingu – zaznacza Jacek Roszyk. – Czyli o zupełnie innym podejściu do funkcji, jakie poszczególne kategorie produktowe mają spełniać w naszym sklepie. Będzie nowy layout, nowe rozłożenie regałów, nowy sprzęt – począwszy od sprzętu związanego z Fresh Cafe po duże szafy chłodnicze i szafy mroźnicze. Słowem wszystko, co ma wspomóc sprzedaż produktów świeżych.

Wszystko, by spełnić oczekiwania klienta, którym – według modelu – jest osoba mieszkająca, ucząca się albo pracująca blisko Żabki albo Freshmarketu.

 – To też osoba, która ceni sobie czas i widzi korzyści z dokonywania zakupów w sklepie Żabka, właśnie z punktu widzenia oszczędności czasu i dobrze, sprawnie dobranego asortymentu – dodaje Roszyk.

Szef Żabki zwraca uwagę na charakterystykę naszego rynku, który – jego zdaniem – jest rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny.

 – W moim odczuciu, a także zdaniem ekspertów, jest najbardziej konkurencyjny w całej Europie – dodaje.

Żabka Polska, podobnie, jak i pozostali gracze, znajdujący się na rynku detalicznym szuka dziś nowych rozwiązań, które byłyby odpowiedzią na wyzwania, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze i sytuacja kryzysowa, coraz bardziej dające się we znaki uczestnikom rynku.

 – Cena odgrywa większą rolę niż kiedyś – tłumaczy Jacek Roszyk. – Stąd też nasze decyzje o wprowadzeniu marki własnej, która z założenia jest 25- 30 proc. tańsza niż produkt brandowy.

Dołącz do dyskusji: Żabka: staramy się otwierać przynajmniej jeden nowy sklep dziennie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl