SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio w 81,3 proc. domów w Polsce. Częściej mają je ludzie na wsi

Urządzenie z funkcją radia posiada 81,3 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Na wsi w radio wyposażonych jest 86,5 proc. gospodarstw, a w miastach 78,8 proc. – wynika z badania Krajowego Instytutu Mediów. Nadal niewiele jest odbiorników podłączonych do internetu - takie posiada 3,9 proc. gospodarstw w Polsce.

Najczęściej posiadanym urządzeniem do odbioru radia jest radio samochodowe - znajduje się ono na stanie 61,7 proc. gospodarstw domowych. Jak wynika z badania KIM, posiadanie radia samochodowego najczęściej deklarują gospodarstwa, w których lider technologiczny ma między 30 a 49 lat - 80,9 proc.

Z kolei posiadane radia przenośnego (niewbudowanego) deklaruje 39,6 proc. gospodarstw, częściej te, w których lider jest w wieku 65 lat i więcej. W grupie wiekowej 65-74 lata odsetek posiadających radio przenośne wynosi 53,1 proc., a w grupie 75 lat i więcej – 54,1 proc.

Najwyższy odsetek gospodarstw posiadających urządzenie do odbioru radia odnotowano pośród tych składających się z co najmniej 4 osób – 92,5 proc., a także w gospodarstwach z dziećmi w wieku 4-15 lat - 91,6 proc.

Radiobudziki i internet

Odbiorniki radiowe wbudowane w zestawy hi-fi ma 18,3 proc. gospodarstw w Polsce, z kolei 9 proc. posiada radiobudziki. Z innych stacjonarnych lub wbudowanych odbiorników korzysta 4,4 proc. gospodarstw, a 2,6 proc. posiada słuchawki z wbudowanym radiem.

Jak wynika z badania KIM, 44,2 proc. gospodarstw posiada co najmniej dwa odbiorniki radiowe (wliczając wszystkie typy odbiorników, w tym radia samochodowe), a 36,7 proc. gospodarstw - jeden odbiornik radiowy.

Radio podłączone do internetu posiada 3,9 proc. gospodarstw w Polsce. Częściej w takie urządzenia wyposażone są gospodarstwa, w których lider technologiczny ma nie więcej niż 50 lat. W gospodarstwach, w których lider ma do 29 lat, odsetek ten wynosi 5,4 proc., zaś w grupie gdzie lider jest w wieku 30-49 lat - 5,7 proc.

Radio podłączone do internetu częściej posiadają gospodarstwa z dziećmi do 15 roku życia - 6,4 proc. oraz gospodarstwa liczące co najmniej cztery osoby - 7,7 proc.

Badanie Założycielskie realizowane przez Krajowy Instytut Mediów jest podstawowym badaniem populacyjnym dot. konsumentów mediów elektronicznych w Polsce. Od stycznia do czerwca objęło ono ogólnopolską losową próbę 8 474 gospodarstw domowych i 19 611 osób w wieku 4 lata i więcej. Zebrane dane są reprezentatywne dla wszystkich gospodarstw w Polsce i osób w wieku powyżej 4 lat.

Badanie realizowane jest na ogólnopolskiej próbie adresowej wylosowanej z operatu TERYT Głównego Urzędu Statystycznego.

Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Formalnie zaczął działać w marcu ub.r. Przez ponad rok monitorował poziom gotowości Polaków na nowy standard nadawania naziemnej telewizji cyfrowej.

Dołącz do dyskusji: Radio w 81,3 proc. domów w Polsce. Częściej mają je ludzie na wsi

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fgh
Chyba zabrakło najważniejszego tzn. ile osób posiada DAB+.
odpowiedź
User
Jędruś
Chyba zabrakło najważniejszego tzn. ile osób posiada DAB+.

Dekada zaraz będzie jak w Polsce wprowadzono na stałe DAB+. 10 lat a Polskie Radio dalej bez pełnego pokrycia. Tu i ówdzie emisje "testowe" W/g mnie test można prowadzić góra pół roku - dalej emisja stała. 3-5% gospodarstw ma odbiorniki cyfrowe? - znacznie więcej..... nie ma pieniędzy na promocje? to po kiego to jest??
odpowiedź
User
miś społeczny
Radio umiera, ponieważ nie ma wsparcia infrastrukturalnego po stronie odbiorczej: polikwidowano anteny zbiorcze, kablówki powyłączały usługę UKF-FM, są zakazy instalacji własnych anten, itp. O ile do odbioru stu kanałów telewizji wystarczy światłowód, o tyle radia za bardzo nie ma jak odbierać: odbiór internetowy przez laptopa czy smartfona jest niewygodny (trzeba się podłączyć z laptopem do zestawu Hi-Fi), a jeśli ktoś ma wieżę z funkcją radia internetowego, to w każdej chwili taka funkcja może przestać działać jeśli wycofa się firma hostująca dane dla tych funkcji lub jeśli producent wieży wycofa wsparcie aktualizacyjne.
odpowiedź