SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twórcy Abstrachuje wychodzą ze Studi. "Prowadzenie kanału i biznesu to za dużo"

Robert Pasut i Cezary Jóźwik opuszczają z tworzonym przez siebie kanałem Abstrachuje spółkę Studi (dawnej Abstra), zajmującą się tworzeniem treści wideo na YouTube. - Wyście oznacza, że Abstrachuje jest nasze tylko we dwóch, sprzedaliśmy udziały w firmie, jesteśmy wolni i niezależni. Firma działa dalej, a kanały w niej istniejące działają dalej - mówi Cezary Jóźwik.  

Robet Pasut i Cezary Jóźwik, fot, YouTubeArticle

O decyzji youtuberzy poinformowali fanów w specjalnym filmie. - Odchodzimy z firmy, którą założyliśmy. (…) Doszliśmy do wniosku, ze prowadzenie kanału i biznesu to za dużo i trochę  nas to przytłoczyło - wyjaśnili twórcy. Dodali, że intensywność pracy i ilość obowiązków rzutowała na jakość filmów na Abstrachuje. - Brakowało nam energii, czasu na dopracowanie ich, może nawet zgubiliśmy po drodze pasję - mówił Robert Pasut.

Pasut i Jóźwik: "Wyjście daje nam wolność i niezależność"

- Wyjście daje nam wolność i niezależność i szansę na znalezienie nowych pomysłów na siebie. Możemy też realizować nowe projekty, które nie zawsze były możliwe w większej strukturze, jaką jest firma. Szukamy także nowych sposobów zarabiania, żeby nie opierać się tylko na współpracy z klientami - tłumaczy w filmie Cezary Jóźwik.

- Wyście oznacza, że Abstrachuje jest nasze tylko we dwóch, sprzedaliśmy udziały w firmie [Studi - przyp. red.], jesteśmy wolni i niezależni. Firma działa dalej, a kanały w niej istniejące działają dalej - podsumowuje Jóźwik.  

Twórcy Abstrachuje dodają, że z trzecim współzałożycieli kanału utrzymują już tylko relacje prywatne. Rafał Masny opuścił kanał Abstrachuje w marcu ubiegłego roku (zostawiając udziały w firmie).

Robert Pasut i Cezary Jóźwik wyjaśnili także, skąd kiepskie wyniki finansowe Studi (wcześniej Abstra) w latach 2017-2019.

- Mimo dużego zapału i osiągnięcia  dużej skali (50 mln wyświetleń miesięcznie) nie udało nam się przekuć ich w przychody, przez co spółka straciła sporo pieniędzy - tłumaczy w filmie Cezary Jóźwik.

- Firma ma się dobrze, zajmuje się produkcją kanałów dla marek, zostają w niej kanały, które stworzyliśmy - mówi Robert Pasut. Te kanały to m.in. Dla Pieniędzy, Do Roboty, Beksy.

Twórcy podziękowali swoim fanom i współpracownikom ze Studi.

- Dziękujemy wszystkim widzom, którzy w nas nie zwątpili i dopingowali. Możemy szczerze powiedzieć - kochamy was. Wierzcie w siebie, nich inni gadają źle. Lecimy dalej, życzymy spółce i naszym wspólnikom, jak i prowadzącym kanały, jak najlepiej - podsumowali twórcy Abstrachuje.

Kanał Abstrachuje.TV jest od lat w czołówce polskich kanałów na YouTube pod wzlędem liczby subskrypcji - obecnie ma ich 3,36 mln. Kanał działa od 2012 roku i zgromadził dotychczas 1 489 969 789 wyświetleń.

Studi zastąpiło Abstra

W lipcu ubiegłego roku firma Abstra zmieniła nazwę na Studi. - Rebranding podyktowany jest koniecznością dostosowania się do potrzeb rynku i chęcią zwrócenia uwagi na nowe kompetencje wychodzące poza Influencer Marketing i produkcję kanałów własnych na YouTube - uzasadniono decyzję.

Zmiana nazwy nie niosła za sobą korekty adresu, siedziby. Bez zmian pozostał także zarząd w składzie: prezes Olek Wandzel, Aleksandra Pietrzyk-Zawadzka jako wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż i produkcję oraz Maciej Tomczyk, wiceprezes ds. operacyjnych.

Do portfolio Studi należą m.in. youtubowe kanały „Beksy”, „Dla Pieniędzy”, „Foot Truck” i „NP: Nowe Pokolenie”. Jako Abstra firma działała od 2016 roku.

W marcu br. 30,9 proc. nowych udziałów firmy Abstra objęła spółka Aulos 1 Macieja i Małgorzaty Wandzlów, równocześnie odwołano wszystkich członków rady nadzorczej Abstra.

W 2020 roku spółka zanotowała 8,73 mln zł przychodów, co wobec 9,36 mln zł w 2019 roku oznacza spadek o 6,8 proc. - wynika ze wstępnego raportu firmy. Wpływy z własnych kanałów youtube’owych zmalały rok do roku z 7,23 do 3,2 mln zł, a liczba odtworzeń opublikowanych tam treści -  o 33 proc. do 363,7 mln. Za to przychody z kanałów tworzonych dla reklamodawców poszły w górę o ponad 100 proc. do 3,5 mln zł. Firma zrealizowała osiem takich projektów, dwukrotnie więcej niż w 2019 roku.

Uruchomiona jesienią 2019 roku platforma podcastowa Storia wygenerowała 780 tys. zł przychodów.

W ub.r. Abstra po raz pierwszy osiągnęła zysk EBITDA w wysokości 0,43 mln zł, podczas gdy w 2019 roku miała 3,24 mln zł straty sprzedażowej i 3,39 mln zł straty netto.

W sprawozdaniu złożonym w KRS za 2019 roku Abstra podała, że jej przychody z własnych kanałów youtube’owych wzrosły z 6,46 do 7,23 mln zł, z produkcji zewnętrznych zmalały z 1,36 mld zł do 69 tys. zł, z kanałów dla marek zwiększyły się z 20 tys. zł do 1,72 mln zł, a pozostałe przychody ze sprzedaży produktów poszły w górę z 54 do 288,8 tys. zł.

Od jesieni 2017 roku udziałowcem Abstra jest Padrone Capital, obecnie ma 35,1 proc. kapitału. Wspólnikami Padrone Capital są natomiast Aulos 1, Maciej Wandzel, Aleksander Wandzel i Bogusław Leśnodorski.

Dołącz do dyskusji: Twórcy Abstrachuje wychodzą ze Studi. "Prowadzenie kanału i biznesu to za dużo"

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl