SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AdReport: w ub.r. 11 tys. kampanii content marketingowych w polskim internecie, liderem RASP

Według danych systemu monitoringu reklamy online AdReport w 2020 roku zrealizowano ponad 11 tysięcy działań o charakterze content marketingowym. Najwięcej, bo prawie 3 tysiące, przeprowadzono na stronach Grupy RAS Polska.

fot. Shutterstock.comArticle

Content marketing jest coraz ważniejszym elementem aktywności marek w Internecie – wynika z opracowania AdReporta na temat wykorzystywania działań contentowych w 2020 roku.

W pandemicznym roku 2020 zrealizowano w polskim Internecie ponad 11 tysięcy kampanii o charakterze content marketingowym.  Zdecydowanie najwięcej, ponad 39 proc. projektów pojawiło się w czwartym kwartale roku.

Najpopularniejszą formą działań, wykorzystywaną w ponad 56 proc. przypadków, była akcja partnerska (treść oznaczona na stronach wydawcy jako materiał powstały we współpracy marką) i artykuł sponsorowany (czyli treść oznaczona na stronach wydawcy jako sponsorowana) – 24 proc. Rzadziej marketingowcy decydowali się na działania typu content commerce (16 proc.) i sekcje specjalne (czyli strony przygotowane przez wydawcę na potrzeby kampanii) – 2,3 proc.

- Artykuły sponsorowane i partnerskie to najprostsze w przygotowaniu i najbardziej podstawowe formy aktywności content marketingowych. Dlatego też są najczęściej wykorzystywane. Jednak Sekcje Specjalne, czyli rozbudowane akcje, w których marki współpracują bliżej z Wydawcą, są coraz bardziej popularne. Jesteśmy pewni, że w kolejnym raporcie ich udział będzie większy - mówi Marcin Popiel, business development manager AdReport.

RAS Polska liderem content marketingu

Z danych AdReport wynika, że liderem wśród wydawców pod względem liczby realizowanych akcji contentowych jest RAS Polska, który zrealizował 2920 wszystkich działań. Znaczący udział miały również serwisy z Grupy Gazeta.pl i Grupy Wirtualna Polska. Z grona największych wydawców, najmniej działań cotent marketingowych pojawiło się w Polska Presse.

- Analizując dane zauważyliśmy, że poszczególni wydawcy specjalizują się w różnych formach współpracy oraz segmentach rynku. Np. zdecydowanie najwięcej realizacji w kategorii „sekcje specjalne” odnotowano w serwisach Grupy WP. Wynikać to może z faktu, że akcje są przeprowadzane w dużej mierze na przygotowanym przez redakcję szablonie, w którym wprowadzane są nieznaczne zmiany. Dostrzegliśmy także, że specjalistami w branży telekomunikacji jest RAS Polska, motoryzacja to domena Grupy WP, a w segmencie moda liderem jest Gazeta.pl -  mówi Marcin Popiel.

AdReport to system monitoringu reklamy display w polskim internecie. Badanie obejmuje wszystkie formy reklamy display, mobile, video, mailingi oraz działania content marketingowe prowadzone na ponad 5 000 największych i najważniejszych polskich witrynach oraz portalach internetowych. AdReport jest częścią spółki Ströer Media.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AdReport: w ub.r. 11 tys. kampanii content marketingowych w polskim internecie, liderem RASP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl