SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro przez kolejne 7 lat z InPostem, testuje natychmiastowe dostawy do Paczkomatów

Allegro przedłużyło o 7 lat współpracę z InPostem dotyczącą usług paczkomatowych w ramach opcji Allegro Smart! Firmy chcą rozwijać usługi szybkiej dostawy, m.in. tego samego dnia co zakup i w weekendy.

Allegro zapowiada, że dzięki nowej umowie z Inpostem będzie dalej rozwijać innowacyjne usługi logistyczne, w tym dostawy tego samego dnia, a wkrótce wprowadzi również natychmiastowe dostawy do Paczkomatów.

- Nasi klienci i sprzedawcy bardzo chętnie korzystają z Paczkomatów InPostu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy dlatego zdecydowaliśmy się ją przedłużyć na kolejne 7 lat. Współpraca z InPost to szybkość dostawy, największa w kraju i stale powiększana sieć odbioru oraz darmowe dostawy z Allegro Smart! To wszystko elementy, które pozytywnie wpływają na komfort kupujących podczas korzystania z naszej platformy - komentuje Francois Nuyts, prezes Allegro. - Satysfakcja klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki naszych sprzedawców, dla których szybkość dostawy i wynegocjowana przez nas cena usług InPost zwiększa atrakcyjność ich oferty - zaznacza.

Szczegółów finansowych umowy nie ujawniono. - Jest to kontynuacja wieloletniego strategicznego partnerstwa dwóch dynamicznie rozwijających się firm. Umowa ta umacnia partnerskie relacje InPost i Allegro na kolejnych kilka lat - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Nowe warunki Allegro Send, testy dostaw natychmiastowych

Nowa umowa określa również nowe standardy jakości w umowie ramowej Allegro Send, z której korzysta 117 tysięcy firm sprzedających na Allegro. Allegro podkreśla, że Allegro Send jest popularne zwłaszcza wśród małych i średnich sprzedawców, ponieważ warunki umowy są bardziej korzystne niż te negocjowane indywidualnie.

- Ważnym elementem nowego wieloletniego kontraktu jest innowacyjność i wspólna praca nad rozwojem nowych usług, które pozytywnie zaskoczą klientów. Wdrażamy wspólnie usługi dostaw tego samego dnia do Paczkomatów. Będziemy również rozwijać innowacyjne na skalę światową usługi "natychmiastowej dostawy" do Paczkomatów. Dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mogli odebrać przesyłkę z wybranych Paczkomatów natychmiast po dokonaniu zakupu - wylicza Grzegorz Czapski, dyrektor rozwoju biznesu Allegro.

Firma zaczęła pierwsze testy nowej usługi natychmiastowej dostawy. Na platformie trwa obecnie przedsprzedaż popularnej gry na konsole i komputery „FIFA 21 - Edycja Mistrzowska”. Kupujący będą mogli ją odebrać z Paczkomatów InPost tuż po północy w dniu premiery, 6 października. Tłumaczy, że podczas ostatnich premier tego typu produktów 90 proc. kupujących odebrało zamówioną grę w pierwszych minutach po północy.

75 proc. dostaw w ciągu dwóch dni roboczych

Allegro podkreśla, że stara się, żeby coraz więcej zakupów z platformy było dostarczanych kupującym w najwyżej dwóch dni roboczych. Obecnie dostawy ok. 30 proc. zamówień są realizowane w kolejnym dniu roboczym od zakupu, a ponad 75 proc. w ciągu dwóch dni.

Firma zaznacza, że wskaźnik NPS, określający poziom zadowolenia i lojalności klientów, w przypadku dostaw Allegro wynosi +51, a dla dostaw Allegro Smart! - aż +84, tak samo jak dla samego InPostu to również +84. - Co potwierdza efektywność współpracy obu firm z korzyścią dla kupujących - zaznaczono w komunikacie Allegro.

Allegro i InPost współpracę zaczęły jesienią 2014 roku. W obowiązującej wówczas ofercie dostawa standardowej paczki do Paczkomatu kosztowała 7,99 zł, a listu poleconego - 3,94 zł.

- Innowacyjność jest na stałe wpisana w kod DNA InPost. Podpisując wieloletnią umowę z Allegro zapewniamy naszemu partnerowi możliwość uczestniczenia w rozwoju naszych produktów oraz dostosowania formatu usług do oczekiwań tej części klientów InPost, którzy są wspólni dla obydwu firm. Sądzę, że już wkrótce będziemy mogli wspólnie poinformować o nowościach w ofercie InPost dostępnych dla klientów Allegro - ocenia Adam Aleksandrowicz, CFO InPostu.

2,4 mld zł wpływów i 399 mln zł zysku Allegro

Allegro to najpopularniejszy serwis e-commerce w Polsce. Według badania Gemius/PBI w maju zanotowało 18,38 mln realnych użytkowników, 1,76 mld odsłon oraz 16 minut i 33 sekundy średniego dobowego czasu korzystania przez odwiedzającego, a aplikacja mobilna Allegro - 4,83 mln użytkowników.

Na początku br. Allegro w rankingu mierzącej ruch internetowy firmy Similarweb znalazło się na dziesiątym miejscu wśród platform e-commerce z całego świata.

Fundusze Permira, Mid Europa Partners i Cinven przejęły Allegro pod koniec 2016 roku, płacąc 3,25 mld dolarów. Przedtem przez 8 lat właścicielem firmy był fundusz Naspers, zapłacił za nią 950 mln funtów

W ub.r. Allegro.pl osiągnęło wzrost przychodów sprzedażowych o 31 proc. do 2,39 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 46,9 proc. do 1,18 mld zł jego zysk netto poszedł w górę z 230,08 do 399,02 mln zł.

Przychody firmy Allegro.pl z usług e-commerce zwiększyły się z 1,61 mld zł w 2018 roku do 2,08 mld zł, wpływy reklamowe - ze 128,1 do 165,69 mln zł, przychody ze sprzedaży towarów - z 62,79 do 115,21 mln zł, a pozostałe wpływy - z 25,95 do 30,42 mln zł.

Wpływy z e-commerce to przede wszystkim z prowizji od sprzedaży na platformie, a marketingowe - z opcji płatnej promocji ofert. W ostatnich latach Allegro podwyższało prowizję w niektórych kategoriach (jednocześnie rezygnowano z opłat za wystawianie ofert), a z początkiem czerwca br. zaczęło naliczać prowizję przy każdej transakcji od ceny z uwzględnieniem kosztu dostawy.

Na koniec ub.r. w firmie pracowało 1 969 osób, wobec 1 713 rok wcześniej.

Ponad 6 tys. Paczkomatów InPostu w Polsce

W listopadzie ub.r. InPost uruchomił swój Paczkomat nr 6 tys. w Polsce, rok wcześniej miał ich 4,3 tys. Na początku br. ogłosiła budowę jedenastego centrum logistycznego w naszym kraju. Jednocześnie wprowadziła możliwość dostaw do Paczkomatów w soboty i niedziele.

W drugiej połowie kwietnia InPost zaczął dostarczać do domu zakupy klientom sklepu internetowego Auchan, a przy sklepach stacjonarnych tej sieci instalować Lodówkomaty pozwalające na bezpieczne przechowywanie żywności w ramach usługi Auchan Direct.

Tydzień temu InPost ogłosił, że zaczyna instalować Paczkomaty w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych obiektach usługowych i mieszkalnych.

Dołącz do dyskusji: Allegro przez kolejne 7 lat z InPostem, testuje natychmiastowe dostawy do Paczkomatów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Julek
to da się jeszcze szybciej?! ostatnio nadawałem paczkę do z Krk do Trójmiasta, skorzystałem z szybkich nadań, więc sam proces nadania zajął krótki moment, a paczka następnego dnia była już u adresata.
odpowiedź