SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro mocno w górę, Facebook ze spadkiem. Na komputerach Netflix przed Instagramem (Mediapanel z marca)

Przeglądarkowego Facebooka w marcu odwiedziło 219 tys. polskich internautów mniej niż w lutym, przez co został wyprzedzony przez kilku polskich wydwców. Natomiast duży wzrost zanotowało Allegro. W Polsce jest 29,2 mln internautów.

Według badania Mediapanel liczba polskich użytkowników przeglądarkowego Facebooka zmalała z 21,75 mln w lutym do 21,54 mln w marcu, a jego zasięg z 75 do 73,8 proc. W konsekwencji serwis spadł z trzeciego na szóste miejsce wśród najpopularniejszych wydawców.

Został wyprzedzony przez Grupę Allegro (wzrost liczby odwiedzających z 21,04 do 22,9 mln), Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,44 do 21,93 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska (wzrost z 21,22 do 21,87 mln).

Na czele Google przed YouTube’em

Zdecydowana większość wydawców i serwisów miesiąc do miesiąca zanotowała znaczące wzrosty wyników, także z oczywistego powodu: marzec miał trzy dni więcej niż luty.

Strony i aplikacje Google w zeszłym miesiącu miały 28,4 mln użytkowników i 97,6 proc. zasięgu (wobec 27,97 mln użytkowników i 96,5 proc. zasięgu w lutym), a YouTube - 25,65 mln odwiedzających i 87,9 proc. zasięgu (miesiąc wcześniej było to 25,09 mln użytkowników i 86,5 proc. zasięgu).

Z nadawców telewizyjnych zdecydowanym liderem jest Polsat, po tym jak w połowie ub.r. przejął Grupę Interia. W marcu strony i aplikacje firmy zanotowały 20,51 mln internautów i 70,3 proc. zasięgu, podczas gdy Grupa TVN miała 14,21 mln użytkowników i 48,7 proc. zasięgu, a Grupa TVP - 10,23 mln użytkowników i 35 proc. zasięgu.

Strony i aplikacje Eurozetu odwiedziło 12,97 mln internautów, co dało 44,4 proc. zasięgu, natomiast serwisy i aplikacje Grup RMF miały 11,11 mln użytkowników i 38,1 proc. zasięgu.

29,2 mln internautów w Polsce

W ramach badania łączną liczbę internautów w naszym kraju oszacowano na 29,2 mln, o 0,2 mln więcej niż w lutym. Codziennie z sieci korzystało 23,9 mln użytkowników, tyle samo co przed miesiącem.

Allegro z 2,4 mln użytkowników więcej

Liczba polskich użytkowników Google.com zwiększyła się miesiąc do miesiąca z 27,01 do 27,5 mln, a Google.pl - z 12,01 do 12,7 mln.

Facebook wskutek spadku został wyprzedzony przez przeglądarkową wersję YouTube’a, która zanotowała wzrost z 21,19 do 21,54 mln odwiedzających.

Natomiast na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 18,13 do 20,53 mln.

Na komputerach Netflix przed Instagramem

Witryny i aplikacje Google na komputerach miały w marcu 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu, wobec 22,01 mln użytkowników i 75,9 proc. miesiąc wcześniej.

YouTube zanotował miesiąc do miesiąca wzrost liczby odwiedzających z 16,4 do 16,54 mln i zasięgu z 56,6 do 56,7 proc., natomiast Facebook - spadek liczby użytkowników z 15,71 do 15,57 mln i zasięgu z 54,2 do 53,4 proc.

Liczba odwiedzających przeglądarkowego Netflixa poszła w górę z 5,06 do 5,71 mln, dzięki czemu wyprzedził on m.in. przeglądarkowy Instagram (wzrost z 4,91 do 5,32 mln użytkowników). Natomiast Grupa Allegro po wzroście z 12,46 do 13,94 mln odwiedzających wysunęła się przed Grupę Wirtualna Polska.

Google.com odwiedziło na komputerach 21,89 mln polskich internautów, a Google.pl - 10,25 mln, wobec odpowiednio 21,56 i 9,84 mln miesiąc wcześniej.

Allegro.pl osiągnęło wzrost z 11,7 do 13,68 mln użytkowników, a Interia.pl - spadek z 5,83 do 5,7 mln.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Allegro mocno w górę, Facebook ze spadkiem. Na komputerach Netflix przed Instagramem (Mediapanel z marca)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl