SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia

Amazon zawarł umowę w sprawie nabycia do 15 procent akcji Just Eat Takeaway.com, właściciela aplikacji Grubhub. Amerykańscy klienci platformy Prime z darmowymi dostawami jedzenia przy zakupach powyżej 12 dolarów.

Fot. Christian Wiediger/UnsplashArticle

Amazon od pewnego  już czasu stara się poszerzyć swoją działalność poza typowy rynek e-commerce, z którym jest głównie kojarzony jako firma. Koncern coraz częściej spogląda na segment dostarczania jedzenia zamawianego online. Przykładem może być fakt, że w 2020 r. Amazon zainwestował poważne kwoty w startup Deliveroo zajmujący się dostawami zamówień.

Grubhub na celowniku Amazona

Teraz okazuje się, że Amazon idzie za ciosem w segmencie food delivery. Koncern dzięki nowej umowie ma możliwość przejęcia 2 proc. udziałów w holenderskiej firmie Just Eat Takeaway.com, która prowadzi aplikację Grubhub i inne usługi dostarczania jedzenia w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Europie i innych krajach.

Zgodnie z umową, udział ten może wzrosnąć do 15 proc., pod warunkiem spełnienia określonych warunków, głównie liczby nowych konsumentów pozyskanych przez Amazona.

W ramach nowo zawartego partnerstwa, Amazon oferuje amerykańskim członkom programu Prime bezpłatne roczne członkostwo w Grubhub+, bez opłat za dostawę przy zamówieniach powyżej 12 dol.

Czytaj także: Pokaz dronów z okazji polskiego debiutu Amazon Prime Day

Grubhub zmaga się z kłopotami na ostrym konkurencyjnym rynku dostaw żywności, a Just Eat Takeaway był chętny do sprzedaży aplikacji, zaledwie dwa lata po jej nabyciu. Po ogłoszeniu swojego nowego partnerstwa z Amazonem, firma powtórzyła, że nadal aktywnie bada częściową lub pełną sprzedaż Grubhuba.

W pierwszym kwartale br. wzrost zamówień Just Eat Takeaway w Ameryce Północnej spadł o 5 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem, do 89,6 mln zamówień.

Ale obecna umowa daje istniejącym i potencjalnym członkom Prime w USA nowe możliwości tuż przed wydarzeniem sprzedażowym Prime Day w połowie lata. Członkowie Prime w ponad czterech tys. miast w USA mogą korzystać z członkostwa w Grubhub, co daje dodatkowe rynkowe perspektywy.

Czytaj także: Amazon stosuje monopol w Wielkiej Brytanii? Regulator to sprawdzi

Dołącz do dyskusji: Amazon celuje w Grubhub. Chce się umocnić na rynku dostaw jedzenia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl