SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

AMS wprowadza cyfrowe citylighty na przystankach w Warszawie

Firma reklamy zewnętrznej AMS za zgodą Zarządu Transportu Miejskiego wprowadza na  przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego cyfrowe citylighty. W pierwszym etapie pilotażowego programu pojawią się one w 15 lokalizacjach. Dzięki nim pasażerowie zyskają dostęp do szczegółowych informacji o przejazdach w formie interaktywnej oraz przydatne treści za sprawą kanału informacyjnego Cityinfo.

Digital Citylighty od AMS to cyfrowe ekrany w wiatach przystankowych, które wyposażone zostały w szereg funkcjonalności, ułatwiających podróżowanie po mieście.

System wykorzystuje ogólnodostępne dane o aktualnym położeniu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego. Dzięki temu rozwiązaniu podróżni mogą on-line śledzić położenie na mapie autobusów i tramwajów, które kursują w najbliższym otoczeniu danego przystanku. Dodatkowo, na przystanku istnieje możliwość naładowania telefonu oraz skorzystania z bezdotykowego dyfuzora do dezynfekcji dłoni. To pierwszy test tego urządzenia na przystankach komunikacji miejskiej, przewidziany do końca bieżącego roku.

Jeżeli urządzenia sprawdzą się w przestrzeni publicznej i okażą się nadal potrzebne, będą instalowane standardowo w  cyfrowych cityligtach. Za ich obsługę odpowiada firma AMS.

- Cieszymy się, że przystanki na których zatrzymują się pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego, oferują pasażerom nowe funkcjonalności. Możliwość śledzenia na mapie kursujących autobusów i tramwajów ułatwi planowanie podróży oraz oszczędzanie czasu, zwłaszcza że w Warszawie sytuacja na drogach potrafi zmieniać się dynamicznie. Zdjęcia stolicy mogą zainspirować mieszkańców i turystów do wycieczek, oczywiście komunikacją miejską - mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

– Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast – mówi Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w AMS – Przenosimy na ekrany informacje, które standardowo są dostępne w dedykowanych aplikacjach i dzięki temu zmniejszamy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które z takich aplikacji na co dzień nie korzystają lub po prostu rozładował im się telefon – dodaje.

Źródło informacji

Na Digital Citylight wyświetlane są reklamy i treści redakcyjne w ramach statycznego obrazu, zgodnie z wymogami Ustawy o drogach publicznych.

W pierwszym etapie, przewidzianego na kilkadziesiąt sztuk pilotażowego programu, w cyfrowe ekrany wyposażonych zostanie 15 stołecznych przystanków. Są to przystanki: Centrum 01 przy ul. Marszałkowskiej, Królikarnia 02 przy ul. Puławskiej czy Zajezdnia Wola 03 i 06 przy al. Solidarności, Muranów 03 przy ul. Anielewicza, Kapitulna 01 przy ul. Miodowej, Piękna 03 i Mokotowska 02 przy ul. Pięknej, Wiejska 01 przy ul. Górnośląskiej.

Podobny system, wdrożono już wcześniej na przystankach w Krakowie i Poznaniu.

Dołącz do dyskusji: AMS wprowadza cyfrowe citylighty na przystankach w Warszawie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Taki apel
Czy Polska dorosła do tego by na cyfrowych citylightach nie puszczać reklam, jak w TV czy na YT. Na nośnikach nadal trzeba wolniej zmieniać ekran i mniej ruszające się elementy. To nie jest reklama w TV!
odpowiedź