SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple wprowadza subskrypcje w podcastach. Unikalne treści od twórców i brak reklam w zamian za opłatę

Koncern Apple uruchomił na swojej platformie oferującej podcasty opcję subskrypcji. Dzięki niej użytkownicy mogą w zamian za opłaty uzyskać dostęp do ekskluzywnych treści od twórców bez reklam. Wysokość subskrypcji ustalają podcasterzy, Apple pobiera prowizję 30 procent

Apple należy do prekursorów w segmencie podcastów, oferuje treści audio na dedykowanej platformie. Jednak na rynku podcastów pojawia się coraz więcej graczy, a jednym z największych konkurentów Apple staje się na nim serwis Spotify.

Subskrypcje za unikalne treści

Na maj 2021 r. Apple zapowiadał wprowadzenie mechanizmu subskrypcji, który pozwoliłby twórcom na zarabianie na oferowanych przez nich treściach. Majowy termin został jednak przez Apple przełożony i dopiero teraz Apple potwierdził udostępnienie subskrypcji.

Czytaj także: Maciej Stuhr w serii podcastów w reklamie Milki

Rozwiązanie polega na tym, że użytkownicy podcastów mogą skorzystać na konkretnym kanale z płatnych ekskluzywnych treści niedostępnych dla odbiorców darmowych. Dodatkową zaletą ma być fakt, że materiały audio są pozbawione przekazu reklamowego.

Apple informuje, że nowa opcja jest dostępna dla wszystkich twórców treści, zarówno prywatnych, jak i dla oficjalnych nadawców i mediów. Ceny subskrypcji mają być ustalane przez samych podcasterów, od każdej opłaty Apple pobierze prowizję w wysokości 30 proc.

Ponadto Apple zapowiedział wprowadzenie funkcji o nazwie Kanały. Dzięki nim każdy użytkownik może grupować wybrane treści w specjalnej sekcji i łatwo nimi zarządzać.

Apple osiągnął w ostatnim kwartale finansowym 2020 r. wzrost przychodów o 12,4 proc. do 111,44 mld dol. oraz zysku netto z 22,24 do 28,75 mld dol. Udział wpływów z iPhone’ów zmalał o 2 pkt proc. do 58,9 proc., natomiast przychody koncernu w Chinach poszły w górę o 56,9 proc.

Czytaj także: Spotify przegoni Apple w segmencie podcastów. 28,2 mln amerykańskich słuchaczy w 2021 roku

Dołącz do dyskusji: Apple wprowadza subskrypcje w podcastach. Unikalne treści od twórców i brak reklam w zamian za opłatę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl