SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

88,5 mln zł zapłacą Gliwice Arenie Operator za promocję miasta

Władze miasta Gliwice zawarły umowę koncesji ze spółką Arena Operator (zarządza Areną Gliwice) na promocję miasta. Umowa obowiązuje 5 lat, a jej wartość wynosi blisko 85 mln zł.
 

Article

Umowa dotyczy świadczenia usług promocji Miasta Gliwice poprzez wydarzenia kulturalne, sportowe, eventowe oraz gospodarcze.

W przetargu, który w związku z tym zamówieniem ogłoszono w sierpniu 2021 roku ofertę oprócz Areny Operator (zaproponowała kwotę blisko 88,5 mln zł) złożyło jeszcze Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (z ceną 67,5 mln zł), które zarządza m.in. katowickim Spodkiem i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

W wyniku zawartej umowy koncesji Arena Operator będzie promować Gliwice poprzez organizację, pozyskiwanie lub produkcję wydarzeń kulturalnych, sportowych, eventowych oraz gospodarczych, na terenie miasta.

Wybrana spółka będzie zobowiązana do organizacji, pozyskania lub produkcji w każdym roku kalendarzowym co najmniej 80 wydarzeń. Muszą to być co najmniej 3 wydarzenia o zasięgu międzynarodowym czyli skierowane do mieszkańców Polski, z udziałem wykonawców, drużyn sportowych, wystawców, itp. spoza Polski, o następującym charakterze, w których uczestniczyć będzie nie mniej niż 10 000 osób. Mogą to być koncerty muzyczne, festiwale muzyczne, festiwale teatralne, premiery, wydarzenia artystyczne i rozrywkowe, show (w tym, show telewizyjne), musicale, show na lodzie, imprezy estradowe, mecze, rozgrywki, turnieje sportowe, imprezy sportowe o charakterze międzynarodowym, a także targi, wystawy, kongresy.

Ma to być także  co najmniej 5 wydarzeń o zasięgu co najmniej krajowym tj. skierowanych do mieszkańców Rzeczpospolitej Polskiej, w których uczestniczyć będzie nie mniej niż 5 000 osób. Dodatkowo również co najmniej 72 wydarzenia o zasięgu co najmniej lokalnym, skierowanych do mieszkańców Miasta Gliwice oraz regionu, w których uczestniczyć będzie od 100 do 5 000 osób.

Umowę zawarto na 5 lat, a jej wartość wynosi 88 498 500 zł (netto 71,95 mln zł netto).

Arena Operator zarządzą Areną Gliwice od 2018 roku. W latach 2018 i 2019 miasto Gliwice zapłaciło spółce za promocję łącznie blisko 18 mln zł.

W Arenie Gliwice odbył się m.in. koncert Armina van Buurena i Konkurs Piosenki Eurowizji dla dzieci w 2019 roku. Ta hala widowiskowo - sportowa ma 17 178 miejsc siedzących i stojących.

Dołącz do dyskusji: 88,5 mln zł zapłacą Gliwice Arenie Operator za promocję miasta

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl