SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Audioteka zdobyła 9 mln zł od inwestorów. „To pieniądze na content, produkt i user acquisition”

Oferujący audiobooki serwis Audioteka zamknął emisję prywatnych akcji firmy. Udziały nabyli m.in. Ondrej Tomek i Przemysław Gacek, założyciel Pracuj.pl. Łącznie Audiotece udało się zdobyć 9 milionów złotych - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.

Marcin Beme, główny akcjonariusz AudiotekiMarcin Beme, główny akcjonariusz Audioteki

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Audioteki nie ujawnili pełnej listy inwestorów, którzy wykupili akcje firmy w trakcie obecnej emisji. Wiadomo, że znalazł się wśród nich Ondrej Tomek - przedsiębiorca internetowy, twórca jednego z największych czeskich portali i wyszukiwarki internetowej Centrum.cz, a także Przemysław Gacek, założyciel Pracuj.pl, który w ten sposób zwiększył swoje zaangażowanie w Audiotekę. Dodatkowo Tomek będzie zasiadał w radzie nadzorczej firmy.

Łączna kwota, za jaką zostały sprzedane udziały osiągnęła poziom 9 mln zł. Według zapowiedzi pieniądze te zostaną przeznaczone na trzy kluczowe elementy decydujące o rozwoju Audioteki - content, produkt czyli aplikacje i user acquisition. Obecnie wartość Audioteki jest wyceniana na 75 mln zł.

- Bardzo się cieszę, że Ondrej dołączył do Audioteki zarówno jako akcjonariusz, jak i członek rady nadzorczej, wnosząc do zespołu swoje nieocenione doświadczenie w budowaniu biznesów e-commerce - komentuje Marcin Beme, założyciel i prezes zarządu Audioteki. - Audiobooki z roku na rok stają się coraz większą częścią rynku wydawniczego, to zasługa zmian nawyków użytkowników. Motorami wzrostu tego segmentu rynku są m.in. zmiany społeczne (rosnąca świadomość nowych technologii, popularyzacja wykorzystywania rozwiązań mobilnych w różnych aspektach życia), jak i rozwój technologii, w tym dystrybucji cyfrowej, technologii mobilnych. Audioteka ma wszelkie predyspozycje ku temu by zyskać na tych zmianach, dostarczając użytkownikom wysokiej jakości produkty - ocenia Marcin Beme.

Prace nad Audioteką rozpoczęły się w 2008 r. Obecnie serwis dociera ze swoimi produktami na rynki 23 krajów, oferując audiobooki w 11 wersjach językowych, w tym hiszpańskiej, francuskiej, niemieckiej, polskiej, szwedzkiej, czeskiej, słowackiej, włoskiej, portugalskiej, tureckiej i litewskiej. Bogata biblioteka, aplikacje mobilne oraz elastyczna oferta i modele sprzedaży pozwoliły spółce pozyskać ponad 5 mln zarejestrowanych użytkowników. Audioteka współpracuje z ponad 500 wydawcami, a jej zespół stanowi dziś ponad 60 osób pracujących w 4 oddziałach na świecie. Polska pozostaje największym rynkiem dla Audioteki. Pomimo niskiego czytelnictwa w Polsce (mniej niż 0,5 książki na osobę rocznie) Audioteka sprzedała w 2015 r. ponad 1 mln audiobooków, rosnąc o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Dołącz do dyskusji: Audioteka zdobyła 9 mln zł od inwestorów. „To pieniądze na content, produkt i user acquisition”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
poprawcie…
nie produkt tylko product. OK. A Audioteka gut
odpowiedź