SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Klienci Biedronki zobaczą trzy ceny produktu. Efekt Omnibusa

Klienci Biedronki sięgający po produkty w ramach promocji znajdą teraz na etykietach cenowych aż trzy ceny - promocyjną, regularną i referencyjną (najniższą z 30 dni). Tak sieć wprowadza w życie unijną dyrektywę Omnibus.

Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.

Trzy ceny w Biedronce. Obowiązuje Omnibus

Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały: aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar; cenę referencyjną czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni oraz cenę regularną tego produktu.

Zasady dyrektywy Omnibus w zakresie ceny referencyjnej nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej. Obejmują tylko produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.

- Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x” - mówi Adam Słomkowski, starszy prawnik z działu prawnego sieci Biedronka.

Ustawa implementująca tzw. dyrektywę Omnibus weszła w życie w dniu 1 stycznia 2023 roku i przewiduje wprowadzenie licznych zmian w prawie ochrony konsumentów. Przepisy dyrektywy, a w ślad za nimi przepisy implementującej dyrektywę ustawy będą miały znaczący wpływ na działalność wielu przedsiębiorców. Odnosi się to między innymi do obowiązków przedsiębiorców w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach, w tym obniżkach i zasadach organizowanych przez nich promocji cenowych.

W 2021 roku sieć Biedronka zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec roku miała 3 250 sklepów, po wzroście w ciągu roku o 135. W Polsce wydano przeszło 11,4 mln kart Moja Biedronka, sklepy codziennie odwiedza średnio 4 mln klientów.

Dołącz do dyskusji: Klienci Biedronki zobaczą trzy ceny produktu. Efekt Omnibusa

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
trudno było połapać się z cenami już wcześniej!

-cena za pojedyńczą sztuke, ale jak kupisz kilka sztuk
-cena za pojedyńczą sztuke ale nie więcej niż kilka sztuk
-cena za pojedynczą sztuke jeżeli zrobisz zakupy za ileś zł, ale wyłączając z tego niektóre produkty
-cena za produkt jeżeli masz "coś tam w smartfonie" lub plastikowe "coś tam"

I wez człowieku zrozum wszystko i się nie pomyl. Ciekawe czy jest ktoś kto nigdy się nie pomylił na tych "dziwacznych" promocjach?
odpowiedź
User
gibis
Ciekawe czy jest ktoś kto nigdy się nie pomylił na tych "dziwacznych" promocjach?

Wystarczy umieć liczyć.
Ale pisowska szkoła nie będzie uczyć matematyki,. będzie dodatkowa lekcja religii.
odpowiedź
User
Helmut Klopp
A na paragonie będzie czwarta, jeszcze inna.
odpowiedź