SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ rozpoczyna współpracę ze Snapchatem

Operator płatnej telewizji Canal+ będzie we Francji współpracował z popularnym wśród młodych serwisem społecznościowym Snapchat. Jego użytkownicy mają zyskać dostęp do wybranych programów telewizyjnych. W Polsce Canal+ także zabiega o względy młodych dorosłych.

Umowa ze Snapchatem przewiduje udostępnienie na platformie Discover 14 programów, w tym „Broute”, „La Boîte à Questions”, „Clique X”, „Clipe Mode Portrait”, „Champions Cut” i „Les Eclaireurs”. W serwisie społecznościowym będzie można więc śledzić treści sportowe, rozrywkowe, muzyczne, związane ze sprawami społecznymi i serialami. Nie zabraknie materiałów wideo dotyczących wyścigów Formuły 1.

17,7 mln aktywnych codziennie użytkowników Snapchata

Canal+ informuje, że partnerstwo ze Snapchatem jest związane ze strategią budowy społeczności internetowej wokół programów emitowanych przez stację. We Francji ze Snapchata codziennie korzysta 17,7 mln internautów.

- Cieszymy się, że Grupa Canal+ debiutuje na Snapchacie. Po udanym uruchomieniu programu komediowego TPMP w tym serwisie w 2021 roku stopniowo wdrażamy nasze marki over-the-air i streamingowe wraz z innowacyjnymi formatami sportowymi. Nasze treści będą rozpowszechniane z inną narracją, dostosowaną do dynamicznego formatu Snapchata - powiedział Pierre-Emmanuel Ferrand, dyrektor cyfrowy w Canal +.

- Umowa ta jest nowym krokiem w naszym dążeniu do oferowania jak najbardziej odpowiednich treści, odzwierciedlających francuską kulturę i krajobraz medialny. Jest to również dowód na to, że można rozwinąć partnerstwo zaufania między dużymi grupami medialnymi, które mogą w ten sposób dotrzeć do jak największej liczby odbiorców - powiedział Jean-Philippe Louis, menedżer ds. partnerstw medialnych we francuskim Snapchacie.

Polski Canal+ też walczy o młodych klientów

Nie jest tajemnicą, że Snapchat to serwis społecznościowy bardzo popularny wśród nastolatków i 20-latków. Ta grupa wiekowa częściej wybiera Netfliksa niż tradycyjnych operatorów płatnej telewizji. Canal+ robi wszystko, aby to zmienić. We Francji uruchomił serwis streamingowy MyCanal, a w Polsce Canal+ online. W październiku ub.r. osoby do 26 roku życia mogły wykupić pakiet Canal+ na rok za 20 zł miesięcznie.  Nie brakuje też promocji z udziałem zewnętrznych partnerów. Niedawno pisaliśmy, że voucher umożliwiający korzystanie przez miesiąc z pakietu Canal+ można uzyskać po zakupie chipsów Lays.

Rosną przychody Canal+

Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln. Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem 2020 roku EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro.

Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery. Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Canal+ Polska odkupił od spółki z grupy Real Management biurowiec zlokalizowany przy Alei Generała Władysława Sikorskiego 9 w Warszawie, w którym od maja 2008 roku znajduje się główna siedziba firmy oraz centrum produkcyjno-nadawcze.

Dołącz do dyskusji: Canal+ rozpoczyna współpracę ze Snapchatem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
9pm
przecież snap to jakaś prehistoria.
odpowiedź