SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa CCC: 51 proc. wpływów z e-commerce, strata netto o 1 mld zł mniejsza

W zeszłym roku  finansowym, zakończonym w styczniu br., grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów o 44m,7 proc. do 7,59 mld zł, a jej strata netto zmalała z 1,19 mld zł do 192,3 mln zł. Już 51 proc. wpływów firmy pochodziło z e-commerce.

Article

Przychody z marki CCC (ze sprzedaży stacjonarnej i internetowej) zwiększyły się rok do roku o 37,3 proc. do 3,61 mld zł, a z eobuwia - o 41,3 proc. do 2,85 mld zł.

Wpływy Modivo poszły w górę z 240 do 540 mln zł, z DeeZee - z 69,8 do 108 mln zł, natomiast uruchomiona wiosną ub.r. sieć HalfPrice przyniosła 236,9 mln zł przychodów i 37,8 mln zł straty.

- W 2021 roku zrealizowaliśmy wiele strategicznych projektów, które wzmocniły naszą pozycję na rynku oraz pozwoliły zbudować fundamenty pod dalszy, intensywny rozwój. Stworzyliśmy koncept HalfPrice, który po zaledwie roku dostępny jest w ponad 60 lokalizacjach w 7 krajach, a w Polsce także online. Kontynuowaliśmy ekspansję modelu sprzedaży omnikanałowej - e-commerce CCC zadebiutował na kolejnych 5 rynkach, a nasze sklepy offline są dzisiaj wyposażone w  rozwiązania, takie jak tablety do zamówień online oraz esize.me pozwalające na odpowiednie dopasowanie rozmiaru obuwia - wylicza Marcin Czyczerski, prezes CCC.

CCC z 66 mln zł zysku

HalfPrice to jedyny pion biznesowy grupy CCC, który zakończył zeszły rok finansowy ze stratą. Wynik sieci CCC poszedł w górę z 299,3 mln zł straty do 66,4 mln zł zysku, zysk eobuwia - ze 184,5 do 230,8 mln zł, a zysk Modivo - z 5,5 do 46,3 mln zł.

- Dla naszych Klientów stworzyliśmy angażujący Klub CCC, którego atrybutami są wygoda, nowoczesność i coraz więcej nowych, modnych marek. Kontynuowaliśmy również inwestycje w logistykę poprzez rozbudowę centrów dystrybucyjnych i integrację zapasu sklepowego z e-commerce, zapewniając klientom jeszcze lepszą dostępność produktów - podkreśla.

Przychody grupy CCC w Polsce zwiększyły się o 46,7 proc. do 3,89 mld zł. Wpływy na innych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej poszły w górę o 50 proc. do 2,78 mld zł, a w Europie Zachodniej - o 49,5 proc. do 865,3 mln zł.

- Intensywny rozwój prowadziliśmy równolegle z zamknięciem działalności sieci stacjonarnej w regionie DACH, wzmocnieniem akcjonariatu Modivo S.A. oraz uzgodnieniem nowych, długofalowych warunków finansowania. W nowy rok obrotowy weszliśmy więc dobrze przygotowani do dalszych wzrostów i konsekwentnej realizacji naszej strategii biznesowej GO.25 - podkreśla Marcin Czyczerski.

Zysk sprzedażowy brutto grupy CCC zwiększyły się z 2,29 do 3,57 mld zł, a marża brutto - z 43,7 do 47,09 proc.

- Wyraźna poprawa marży, głównie w segmencie CCC, to przede wszystkim efekt nowej polityki cenowej i rabatowej. Istotnie zoptymalizowaliśmy także strukturę zapasu oraz jego poziom, redukując presję na śródsezonowe wyprzedaże. Dzięki zrealizowanym inwestycjom logistycznym poprawiliśmy także rotację towaru w sklepach, dzięki czemu więcej produktów sprzedajemy w cenach pierwszych - komentuje Kryspin Derejczyk, wiceprezes grupy CCC ds. finansowo-księgowych

Mniej sklepów CCC w Polsce

Liczba sklepów własnych grupy CCC zmalała w ciągu roku z 979 do 936, głównie w związku z wycofaniem się z Austrii (działało tam 51 placówek) i zmniejszeniem liczby sklepów w Polsce z 462 do 432.

Na koniec stycznia br. działało 61 sklepów HalfPrice, natomiast w ub.r. zamknięto ostatnie 14 placówek stacjonarnych Gino Rossi.

Z kolei liczba sklepów franczyzowych zmniejszyła się z 46 do 45.

51 proc. sprzedaży w internecie

Sprzedaż e-commerce’owa zapewniła w ub.r. 51 proc. przychodów grupy CCC. Utworzona pod koniec ub.r. grupa Modivo, obejmująca sieci eobuwie i Modivo, osiągnęła wzrost przychodów z 2,2 do 3,4 mld zł, marży brutto o 49 proc. do prawie 1,5 mld zł, zysku EBITDA o 39,3 proc. do 269,4 mln zł i zysku operacyjnego o 46,6 proc. do 207,6 mln zł.

- W 2021 r. konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię skoncentrowaną na potrzebach klienta i osiągnęliśmy wysokie wzrosty przychodów oraz zysków. Otworzyliśmy nowe centrum logistyczne w Bukareszcie, zapewniając szybkie dostawy w tej części Europy. Wzmocniliśmy obecność na arenie międzynarodowej, zyskując sympatię klientów na kolejnych rynkach zagranicznych. Aktualnie eobuwie.pl działa już w 19 krajach, a Modivo, nasz brand z modą w 13. Rozbudowaliśmy sieć sklepów stacjonarnych w kolejnych 4 miastach, m.in. w czeskiej Pradze - wylicza Damian Zapłata, od września ub.r. prezes firmy.

- Łącznie jesteśmy dostępni w 30 lokalizacjach, w których można w pełni doświadczyć omnichannelowego wymiaru zakupów oraz korzystać z usługi same day delivery. Jednocześnie firma rozpoczęła prace technologiczne nad nowymi, ważnymi projektami (platforma sklepowa, aplikacje mobilne, etc) - dodaje.

Koszty sklepów 16 proc. w górę

Wydatki grupy CCC dotyczące punktów handlowych zwiększyły się rok do roku o 16,3 proc. do 1,34 mld zł. Koszty pracownicze poszły w górę o 38,4 proc. do 485,4 mln zł, koszty najmu określone jako pozostałe - o 9,5 proc. do 202,7 mln zł, a nakłady na zużycie materiałów i energii - o 14,7 proc. do 63,9 mln zł.

Natomiast koszty usług obcych określonych jako pozostałe zwiększyły się o 26,6 proc. do 85,2 mln zł.

Pozostałe koszty sprzedaży grupy CCC zwiększyły się o 52,6 proc. do 1,9 mld zł, w sprawozdaniu zaznaczono, że wzrost nastąpił „w związku z rozwojem działalności digital, dodatkowo przyspieszonym przez pandemię COVID-19”.

Z kolei koszty ogólnego zarządu poszły w górę o 59,7 proc. do 393 mln zł.

Na koniec stycznia br. zadłużenie grupy CCC sięgało 2,46 mld zł (1,38 mld zł z kredytów, a 1,07 mld zł z obligacji), wobec 1,67 mld zł rok wcześniej. Równocześnie firma miała 941,1 mln zł środków pieniężnych (przed rokiem było to 458,7 mln zł), więc jej zadłużenie netto zwiększyło się rok do roku z 1,21 do 1,52 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC: 51 proc. wpływów z e-commerce, strata netto o 1 mld zł mniejsza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl