SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne

Udział kreatywnych umiejętności w branży reklamowej zmniejszył się o 17 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat - poinformował dyrektor generalny LinkedIn, Ryan Roslansky na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.

Ryan Roslansky Article

Według danych z LinkedIn umiejętności kreatywne, takie jak projektowanie, strategia kreatywna, branding i kierunek artystyczny, stają się coraz mniej powszechne w branży reklamowej. Jednocześnie umiejętności techniczne, takie jak analiza danych, SQL (structured query language) i język programowania Python, zwiększają swój udział w branży reklamowej. Udział tych ostatnich wzrósł o 47 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.

Dane LinkedIn wykazały, że ten trend, polegający na wzroście umiejętności technologicznych i utracie umiejętności kreatywnych, został zaostrzony, gdy spojrzymy szczególnie na firmy, które regularnie uczestniczą w festiwalu Cannes Lion. W firmach tych udział umiejętności technologicznych wzrósł o 67 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy udział umiejętności kreatywnych zmniejszył się o 32 proc..

Ogólnie rzecz biorąc, dane LinkedIn sugerują, że talent opuszcza branżę reklamową. Reklama straciła o 5,5 proc. więcej osób niż zyskała w ciągu ostatnich pięciu lat. Dla porównania, dane wskazują, że branża technologiczna zyskała o 23 proc. więcej osób niż straciła w tym samym okresie.

Roslansky powiedział, że przemysł reklamowy zajmuje się  "składaniem obietnic". - Widzę również branżę, która musi złożyć znacznie większą obietnicę następnemu pokoleniu talentów. Ta obietnica musi brzmieć: reklama to miejsce, w którym możesz mieć niesamowitą karierę; reklama to miejsce, w którym składasz obietnice tak wielkie – że zmieniają świat; reklama to miejsce, w którym tworzy się ogromną wartość ekonomiczną - powiedział.

Dyrektor generalny LinkedIn wskazał na branżę B2B jako miejsce, w którym będą "przyszli zwycięzcy" i motory wzrostu branży reklamowej.

Dołącz do dyskusji: Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl