SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB Polska publikuje opracowanie na temat oszust reklamowych

Grupa Zadaniowa ds. Fraudów przy IAB Polska przygotowała dokument dotyczący fraudów (inaczej oszustw) reklamowych.

Wypracowany dokument, tzw. "Whitepaper", ma na celu omówienie tematyki fraudów, wprowadzenie polskiej definicji i kategoryzacji tego zjawiska oraz wskazanie narzędzi umożliwiających monitoring  i prewencję antyfraudową. Jest też przyczynkiem do dalszej dyskusji na temat oszustw w internecie oraz innych działań nieetycznych w reklamie internetowej, które powodują naruszenie prawa np. w stosunku do konsumenta.

- Fraud w reklamie to temat trudny oraz wieloaspektowy. Trudno także się o nim mówi, szczególnie, że wiedza na ten temat nie jest ogólnodostępna. Sądzę, że nie będzie nam tak łatwo się z tym problemem uporać, jak udało się to w obszarze viewability. W IAB wierzymy jednak, że edukacja i otwarta komunikacja do rynku jest fundamentem, który pozwoli nam ten problem rozwiązać. – komentuje Tomasz Piątkowski, chief digital officer w GroupM oraz członek Grupy Zadaniowej ds. Fraudów przy IAB Polska.

Co to jest fraud reklamowy?

Fraud reklamowy to wszystkie celowe działania związane z emisją reklam (reklamy display, reklamy wideo, reklamy w aplikacjach, reklamy efektywnościowej - performance’owej i content marketing) w miejscu (serwisie internetowym/aplikacji) lub do grupy docelowej innej niż ustalone w warunkach kontraktowych. Działanie takie generuje bezpośrednio stratę finansową dla reklamodawcy (także dla wydawcy) lub utratę możliwości zarobkowej.

Oszustwa reklamowe mogą zachodzić na wszystkich etapach cyfrowego łańcucha dostaw - od poziomu adserwera i ustawień emisji, przez odbiorców reklam i ich urządzenia, aż po strony reklamodawców.  

Whitepaper w obszarze fraudu reklamowego można pobrać ze strony IAB Polska.

W skład Grupy Zadaniowej ds. Fraudów przy IAB Polska wchodzą przedstawiciele firm: ABT Shield, Agora, GroupM, Interia, Mediacom, Meetrics, Nielsen, Polska Press, Ringier Axel Springer oraz TrafficWatchdog.

Dołącz do dyskusji: IAB Polska publikuje opracowanie na temat oszust reklamowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl