SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Cyberpunk 2077”: ponad 8 mln egz. zamówionych przed premierą, rekord na Steamie

CD Projekt szacuje, że użytkownicy złożyli ponad 8 mln zamówień przedpremierowych gry „Cyberpunk 2077”, która trafiła do sprzedaży w nocy ze środy na czwartek. „Cyberpunk 2077” szybko stał się najpopularniejszą grą na platformie Steam.

Article

W czwartek rano CD Projekt w komunikacie giełdowym podał, że szacunkowe wyniki przedsprzedaży gry „Cyberpunk 2077” określił „w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych”.

- Zarząd Spółki zdecydował o podaniu w/w informacji do wiadomości publicznej w formie raportu bieżącego w związku z potencjalnym znaczeniem tej informacji dla decyzji inwestycyjnych inwestorów - dodano.

- To jest fenomenalny wynik, powyżej naszych najśmielszych marzeń. Wielu graczy nam zaufało i chcemy dla nich doprowadzić grę za jakiś czas do idealnego stanu. Ale trzeba powiedzieć, że na większości konfiguracji gra działa dobrze już teraz - skomentował prezes CD Projekt Adam Kiciński w programie "Onet Rano".

W przypadku „Wiedźmina 3”, poprzedniej dużej gry CD Projekt, przed premierą wiosną 2015 roku zamówiono 1,5 mln egz.

Debiut „Cyberpunka 2077”, w wersji na komputery PC nastąpił na platformach Steam, GOG, Epic Store i Google Stadia na całym świecie w czwartek o godz. 1:00 w nocy polskiego czasu. Premiera na konsolach PlayStation i Xbox w każdym kraju odbywa się o północy lokalnego czasu.

Trzy czwarte przedsprzedaży „Cyberpunka 2077” w formie cyfrowej

W prezentacji CD Projekt podał, że spośród ponad 8 mln egz. zamówionych w przedsprzedaży 59 proc. trafiło na komputery PC, a 41 proc. na konsole Sony i Microsoftu. Dystrybucja cyfrowa odpowiadała za 74 proc. preorderów, a fizyczna za 26 proc.

- Większość preorderów, zdecydowana większość, to są preordery w kanałach cyfrowych, główny kanał to Steam. Udział PC to prawie 60 proc., ale z czasem ta proporcja się zmieni. Dodatkowa informacja jest taka, że od dwóch tygodni z każdej sztuki sprzedanej otrzymujemy 80 proc. tantiem. Przekroczyliśmy próg, który do tego uprawnia - stwierdził Adam Kiciński na konferencji.

Ocenił, że obecny rozkład sprzedaży niekoniecznie musi utrzymać się w przyszłości. - To naturalne, że gracze zamawiają preordery cyfrowo, choćby, żeby ściągnąć grę przed premierą. Dodatkowo, myślę, że COVID może odgrywać pewną rolę - stwierdził.

Kiciński podkreślił, że przedsprzedaż przekroczyła "najśmielsze marzenia" spółki. - Nie rozmawialiśmy nawet o takich liczbach - powiedział.

„Cyberpunk 2077” hitem na Steamie i Twitchu

Krótko po premierze „Cyberpunk 2077” znalazł się na pierwszym miejscu listy bestsellerów Steam, największego portalu dystrybucji cyfrowej gier na PC. Tytuł zajmuje pierwszą pozycję również na portalach GOG i Epic Store.

Według portalu SteamDB, analizującego dane ze Steam, o godz. 2:40 jednocześnie w "Cyberpunk 2077" gra 849 tys. osób. Liczba graczy stale zwiększa się od godz. 1:00.

Wyższe wyniki w historii Steam osiągnęły jak dotąd tylko trzy gry z trybem multiplayer: "PUBG", "Counter Strike:Global Offensive" i "DOTA 2".

Gra CD Projektu przebiła liczbą graczy takie tytuły jak m.in. "GTA V" (364,5 tys. graczy jednocześnie w szczytowym momencie) oraz "Fallout 4" (473 tys. graczy). Najwyższy wynik poprzedniej gry CD Projektu, "Wiedźmina 3", to 103,3 tys. jednocześnie grających osób.

Gra zebrała na Steam jak dotąd jedynie 718 recenzji graczy, z których 83 proc. jest pozytywnych.

Poniższy screen wykonano w czwartek rano polskiego czasu

Na kanale gry w portalu streamingowym Twitch transmisje innych graczy ogląda ok. 1,1 mln osób, co - według danych serwisu Twitch Tracker - daje "CP 2077" szóste miejsce na liście wszechczasów. Lepszy wynik uzyskały jak dotąd tylko najpopularniejsze gry przeznaczone dla wielu graczy (tzw. multiplayer), obecne na rynku od wielu lat: "Fortnite", "League of Legends", "Valorant", "CS:GO" oraz "World of Warcraft".

"Cyberpunk 2077" w wersji na konsolę PlayStation 4 znajduje się na drugim miejscu na liście bestsellerów amerykańskiego Amazona w kategorii "gry wideo" (wyprzedza go tylko karta podarunkowa do PlayStation Store), a wersja na Xbox One zajmuje 11. miejsce w zestawieniu.

Wśród najlepiej sprzedających się produktów w całym 2020 roku gra na PlayStation ma 25. miejsce (z gier na PS wyżej jest jedynie "The Last of Us 2", którego premiera mieła miejsce w czerwcu), a wersja na Xbox zajmuje 78. miejsce.

270 mln zł z przedsprzedaży „Cyberpunk 2077”

W trzecim kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.

Od wiosny br. do debiutu giełdowego Allegro w połowie października CD Projekt był najdroższą firmą na warszawskiej giełdzie. Przy cenie 404 zł za akcję obecna kapitalizacja firmy wynosi 40,66 mld zł.

CD Projekt tanieje na giełdzie

Od końcówki listopada, w miarę jako pojawiało się coraz więcej informacji o premierze „Cyberpunka 2077” kurs giełdowy CD Projekt wzrósł z 355 do ok. 450 zł. W poniedziałek przed południem osiągnął rekordową wartość 464,20 zł.

Zaraz potem nastąpiła korekta, na krótko cena poszła w dół o ponad 10 proc. do ok. 400 zł, notowana na krótko zawieszono, a kurs wrócił do poziomu z początku sesji. Ostatecznie w poniedziałek zmalał z 443 do 425,1 zł.

We wtorek przed południem walory CD Projekt dalej taniały. Na otwarciu notowań spadek wynosił 5,9 proc., potem oscylował wokół 7 proc. Na koniec sesji kurs CD Projekt wynosił 395 zł. W środę wzrósł nieznacznie, do 395,80 (przy czym w trakcie sesji osiągnął nawet 411 zł).

Natomiast w czwartek rano, już po publikacji komunikatu o wynikach przedsprzedaży, akcje CD Projekt taniały o ponad 2,5 proc., do ok. 385 zł. Ok. godz. 11 spadek wynosił już 3,5  proc., a w południe przekroczył 4 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Cyberpunk 2077”: ponad 8 mln egz. zamówionych przed premierą, rekord na Steamie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gracz
8 milionów, wielkie halo. Sasin potrafił przewalić 70 baniek i to bez żadnych konsekwencji. To jest super wynik.
odpowiedź