SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyraźnie wzrósł czas oglądania oraz średnia widownia telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

Od 12 marca do 20 kwietnia czas oglądania linearnej telewizji wśród wszystkich widzów był o 50 minut wyższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wyraźny wzrost odnotowano również w przypadku średniej dobowej widowni, ale zasięg analizowanego medium niemal się nie zmienił - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Kilka tygodni temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa gospodarka Polski została zamrożona, m.in. odwołano imprezy masowe, zamknięto szkoły, uczelnie, kina, teatry itp., wprowadzono ograniczenia w handlu, czy w zakresie swobodnego poruszania się, a gdzie to możliwe wprowadzono pracę zdalną. Ograniczenia wpłynęły na wzrost oglądalności telewizji.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W okresie od 12 marca do 20 kwietnia 2020 roku statystyczny Polak w wieku 4 i więcej lat każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 310 minut. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku był to okres o 50 minut dłuższy - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Wyraźne wzrosty ATV odnotowano w każdej grupie wiekowej. Wśród widzów od 16 do 49 lat średni czas oglądania telewizji zwiększył się o 43 minuty (do 239 minut), 4-15 - 25 minut (do 163 minut), 16-29 - 21 minut (do 127 minut), - 30-49 - 51 minut (do 295 minut), 50+ - 67 minut (do 445 minut), a 65+ - 58 minut (do 465 minut).

We wszystkich analizowanych grupach wyraźnie zwiększyła się również średnia całodobowa telewizyjna widownia. W 4+ było to o 1,26 mln do 7,71 mln oglądających (wartość podlega dużym wahaniom w ciągu doby - w prime-time wynosi kilkanaście mln, w ciągu dnia jest to kilka mln, a w godzinach późnonocnych spada poniżej 1 mln). Wśród widzów od 16 do 49 lat średni poziom widowni zwiększył się o 513 tys. osób (do 2,86 mln), 4-15 - 80 tys. osób (do 520 tys.), 16-29 - 85 tys. osób (do 523 tys.), - 30-49 - 404 tys. osób (do 2,32 mln), 50+ - 649 tys. osób (do 4,32 mln), a 65+ - 261 tys. osób (do 2,12 mln).

Zasięg telewizji niemal bez zmian

Pomimo wzrostu średniego ATV oraz AMR na porównywalnym poziomie rok do roku pozostał 1-minutowy zasięg telewizji. Fakt ten należy interpretować tak, że większość osób oglądająca telewizję linearną na co dzień korzysta z tego medium intensywniej w okresie epidemii kononawirusa. Z kolei większość osób nie oglądająca telewizji na co dzień nie wykonywała tej czynności w ostatnich tygodniach.

RCH 1 min w grupie 4+ zwiększył się o 153 tys. widzów do 24,66 mln. W 16-49 wzrost wyniósł 127 tys. do 10,24 mln.

Kosmetyczny spadek odnotowano wśród dzieci, osób młodych i seniorów. W grupie 4-15 lat RCH 1 min spadł o 48 tys. widzów do 2,45 mln, wśród młodzieży i młodych dorosłych w wieku od 16 do 29 lat - o 14 tys. widzów do 2,22 mln a wśród osób w wieku 65 i więcej lat - o 19 tys. widzów do 5,70 mln. Delikatne wzrosty zasięgu zanotowano wśród dorosłych w wieku od 30 do 49 lat i w grupie 50+ - wyniosły odpowiednio 67 tys. i 47 tys. (do 7,97 mln i 11,94 mln).

Z wykresu, prezentującego średni dobowy ATV dzień po dniu w okresach od 1 marca do 20 kwietnia 2020 roku i od 1 marca do 20 kwietnia 2019 roku wynika, że zasięg w weekendy jest wyraźnie wyższy niż w dni powszednie (w soboty jest to najczęściej kilkanaście minut, a w niedziele - kilkadziesiąt minut).

Dane pokazują, że w pierwszej dekadzie marca br. wskaźnik ATV był podobny względem pierwszej dekady marca ub.r. (około 250 minut w dni powszednie i ponad 300 minut w niedziele). Zasięg oglądania telewizji zaczął rosnąć 11 marca 2020 roku - tego dnia rząd podjął decyzję m.in. o zamknięciu placówek oświatowych i szkół wyższych od 12 marca.

Dołącz do dyskusji: Wyraźnie wzrósł czas oglądania oraz średnia widownia telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jener
Jestem zdumiony faktem, że nie pojawił się jeszcze żaden komentarz z serii, telewizja taka, jaką znamy, już się kończy. Bardzo proszę mnie nie rozczarowywać brakiem przewidywalnych, jak zdjęcie w podskoku na tle morza na Facebooku, postami
0 0
odpowiedź
User
wer
Jestem zdumiony faktem, że nie pojawił się jeszcze żaden komentarz z serii, telewizja taka, jaką znamy, już się kończy. Bardzo proszę mnie nie rozczarowywać brakiem przewidywalnych, jak zdjęcie w podskoku na tle morza na Facebooku, postami

Bo nie ma o czym dyskutować.
0 0
odpowiedź