SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Digitree Group ze wzrostem wpływów o 18 proc. i spadkiem rentowności. Odchodzi prezes Dariusz Piekarski

Zajmująca się marketingiem internetowym Digitree Group w ub.r. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,9 proc. do 56,99 mln zł oraz spadek wyniku netto z 517 tys. zł zysku do 633,7 tys. zł straty. Wraz z publikacją tych wyników ze stanowiska prezesa firmy zrezygnował Dariusz Piekarski.

Dariusz Piekarski, prezes Digitree GroupDariusz Piekarski, prezes Digitree Group

Wzrost przychodów Digitree Group bierze się głównie z konsolidacji wyników przejętej pod koniec 2018 roku spółki Fast White Cat oferującej narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych.

W 2018 roku firma z działalności spółki zapisała w swoim bilansie 894,4 tys. wpływów i 147,5 tys. zł straty netto, a w ub.r. - 12,62 mln zł przychodów i 371,7 tys. zł zysku netto.

Natomiast spółki INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych) i sieć reklamy wideo VideoTarget w ub.r. miały 26,9 mln zł przychodów i 273,3 tys. zł straty netto, podczas gdy w 2018 roku tylko INIS i JU osiągnęły 30,07 mln zł wpływów i 2,22 mln zysku netto.

Spółka Digitree Group przy spadku przychodów z 8,2 do 7,23 mln zł zanotowała wzrost zysku netto z 1,07 do 2,14 mln zł. Zmniejszenie się wpływów uzasadnia ograniczaniem wydatków na e-mail marketing po wejściu w życie w maju 2018 roku przepisów RODO.

- Rekordowe przychody naszej Grupy idą w parze ze spadkiem straty netto w porównaniu do 3 kwartału 2019 roku. A to za sprawą IV kwartału, kiedy to Grupa odnotowała zysk na poziomie niemal 295 tys. zł, podczas gdy w pozostałych kwartałach tego roku, osiągnęliśmy stratę netto. Ten dobry wynik jest następstwem wprowadzenia programów optymalizujących koszty oraz dużej dywersyfikacji naszych usług przy jednoczesnym kompleksowym podejściu do obsługi klientów - komentuje Dariusz Piekarski, prezes Digitree Group.

Jesienią ub.r. firma zmieniła nazwę, poprzednio działała jako Grupe Sare. - W ubiegłym roku zmieniliśmy nie tylko nazwę, ale również podejście do prowadzonego biznesu, skupiając się przede wszystkim na pełnym wykorzystaniu wszystkich zasobów technologicznych, posiadanych przez nas unikatowych danych o użytkownikach Internetu, a także wiedzy naszych specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego. Połączenie tych wszystkich elementów pomaga nam zmaksymalizować finalny efekt dla naszych klientów, jakim jest wzrost ich sprzedaży i przychodów - zapewnił Piekarski.

Koszty w górę mocniej od wpływów

Łączne przychody sprzedażowe Digitree Group zwiększyły się rok do roku z 48,33 do 56,99 mln zł, czyli o 17,9 proc.

Z kolei koszty operacyjne firmy poszły w górę o 25,1 proc. - z 46,14 do 57,75 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 27,14 do 34,81 mln zł, na wynagrodzenia - z 12,62 do 13,91 mln zł, a na amortyzację - z 2,49 do 4,17 mln zł.

Przełożyło się to na znaczący spadek rentowności. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 2,19 mln zł zysku do 755,7 tys. zł straty, wynik operacyjny - z 1,64 mln zł zysku do 105,3 tys. zł straty, a wynik netto - z 517 tys. zł zysku do 633,7 tys. zł straty.

Epidemia z ryzykami i szansami

Digitree Group widzi możliwość dwojakiego wpływu epidemii koronawirusa na jej działalność. - Z jednej strony wydatki reklamowe i marketingowe branż takich jak turystyka czy transport zmaleją, natomiast z drugiej strony, ograniczenia wynikające z epidemii mogą zmienić zwyczaje konsumentów, co jest szansą na jeszcze szybszy rozwój e-commerce, na którego obsłudze obecnie skupia się cała grupa kapitałowa Digitree Group - zaznaczono w sprawozdaniu firmy.

- Przeprowadziliśmy analizę sytuacji i rozwoju spółek będących częścią naszej grupy kapitałowej w kontekście pandemii COVID-19, która przyniosła nam pewne twarde wnioski. Niektóre z naszych spółek, tj. VideoTarget oraz Cashback Services, ze względu na spadki zleceń kampanii marketingowych klientów, z dużym prawdopodobieństwem osiągną niższe przychody niż zakładaliśmy pierwotnie - prognozuje Dariusz Piekarski.

- W konsekwencji, na chwilę obecną uznać musimy, iż najprawdopodobniej nie będą w stanie spłacić zaciągniętych pożyczek. Stąd decyzja o odpisie. Planujemy jednak wykorzystać ich zasoby oraz możliwości w postaci rozbudowanej technologii i narzędzi, które posłużą nam w działaniach dla branży e-commerce, na których skupia się obecnie cała Grupa Digitree Group - dodaje.

Pod koniec marca br. Digitree Group poinformowała, że zaczyna szukać inwestora dla swojej spółki zależnej VideoTarget. Zaznaczyła, że VideoTarget i Cashback Services z powodu epidemii koronawirusa mają dużo mniej zleceń kampanii, oraz odpisała 1,45 mln zł na udzielone im pożyczki.

Dariusz Piekarski rezygnuje z funkcji prezesa

W piątek przed południem, niecałe trzy godziny po publikacji sprawozdań z ub.r., Digitree Group przekazała w komunikacie giełdowym, że Dariusz Piekarski ze skutkiem natychmiastowym zrezygnował z funkcji jej prezesa. Nie podano powodów, natomiast zaznaczono, że „biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę i rozpoczęte prace w Grupie Digitree Group Dariusz Piekarski zadeklarował chęć współpracy z Grupą na innych polach działania”.

Piekarski prezesem firmy został w połowie 2016 roku. Był z nią związany od 2011 roku, wcześniej pełnił funkcje członka zarządu i dyrektora zarządzającego.

W zarządzie Digitree Group pozostają Przemysław Marcol (został powołany w połowie 2016 roku) oraz Wiktor Mazur (objął tę funkcję w czerwcu ub.r.).

Dołącz do dyskusji: Digitree Group ze wzrostem wpływów o 18 proc. i spadkiem rentowności. Odchodzi prezes Dariusz Piekarski

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adaś
Paździerzowa firemka
odpowiedź
User
Lena
Tak to jest jak niewłaściwe osoby są na niewłaściwych stanowiskach. W całej grupie jedynie INIS jako tako daje radę. Natomiast jako Grupa mają całą masę fajnych produktów, których nie potrafią wypromować ani zintegrować tak, aby przedstawić Klientom holistyczną ofertę na działania w internecie. Generalnie jeden wielki chaos, nie polecam.
odpowiedź