SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dino Polska: wpływy 30 proc. w górę, 229 mln zł zysku, fotowoltaika na 751 sklepach

Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w trzecim kwartale 2021 roku 228,8 mln zł wobec 188,5 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Na koniec września miała 1 706 marketów (o 335 więcej niż przed rokiem), już na 751 zainstalowano panele fotowoltaiczne.

Zysk EBIT firmy Dino Polska w trzecim kwartale br. wyniósł 292,9 mln zł wobec 243,4 mln zł przed rokiem i był 4,2 proc. niższy od oczekiwań analityków na poziomie 305,6 mln zł.

Wynik EBITDA grupy zwiększył się rok do roku o 21,8 proc. do 357,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 367,3 mln zł EBITDA.

Przychody grupy wyniosły 3,487 mld zł, co oznacza wzrost o 30,3 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 3,5 mld zł. Marża EBITDA wyniosła 10,3 proc. i była o 0,7 pkt proc. niższa niż w III kw. 2020 r.

Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2021 r. 10,6 proc., po wzroście o 11,7 proc. w drugim kwartale tego roku.

1,3 mld zł rocznych wydatków inwestycyjnych Dino

Dino Polska planuje w przyszłym roku wzrost nakładów inwestycyjnych. W tym roku CAPEX ma wynieść ok. 1,3 mld zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m. in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna (...)" – powiedział, cytowany w komunikacie, Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5 proc. większe niż przed rokiem.

Spółka podała w raporcie kwartalnym, że wysoki poziom nakładów wynika przede wszystkim z wysokiego tempa otwarć nowych marketów Dino oraz uruchomienia siódmego centrum dystrybucyjnego spółki (w Sierpcu, w województwie mazowieckim).

W całym 2021 r. nakłady inwestycyjne mają wynieść około 1,3 mld zł.

Dino ma 1,7 tys. sklepów, już 751 z panelami fotowoltaicznymi

Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1 706, o 335 więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2021 r. otwarte zostały łącznie 234 sklepy w stosunku do 153 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Spółka podała, że kontynuuje działania redukujące jej wpływ na środowisko naturalne. W trzech pierwszych kwartałach tego roku 386 marketów Dino zostało wyposażonych w panele fotowoltaiczne i na koniec września 751 sklepów zasilanych było energią słoneczną.

Wkrótce spółka planuje montaż pierwszej dużej farmy fotowoltaicznej na terenie centrum dystrybucyjnego w Sieroniowicach.

Dołącz do dyskusji: Dino Polska: wpływy 30 proc. w górę, 229 mln zł zysku, fotowoltaika na 751 sklepach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl