SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dino Polska otworzyło przez rok 344 sklepy, zarabia na tym także spółka Cyfrowego Polsatu

W ub.r. Dino Polska otworzyło 344 nowe sklepy, na koniec roku miało ich 2 156. Na większości działają panele fotowoltaiczne, które instaluje spółka Esoleo należąca do Cyfrowego Polsatu.

Według danych zamieszczonych na swojej stronie internetowej w 2021 roku Dino Polska uruchomiło 343 sklepy.

Na koniec ub.r. firma miała 2 156 placówek handlowych, których łączna powierzchnia sprzedaży wynosiła 847,8 tys. metrów kwadratowych. Przez rok wzrosła o 137,4 metrów kwadratowych.

Fotowoltaika od spółki Cyfrowego Polsatu

Rozwój sieci sklepów Dino oznacza dalsze przychody spółki fotowoltaicznej Esoleo, której 51,25 proc. udziałów od trzech lat ma Cyfrowy Polsat. Esoleo odpowiada bowiem za instalację paneli na dachach sklepów Dino.

Na koniec września ub.r. takie panele były na dachach 1 476 placówek tej sieci. Ich łączna moc wynosiła 53 MW, a w pierwszych trzech kwartałach ub.r. wyprodukowały ok. 35 GWh energii elektrycznej, wobec 13 GWh rok wcześniej.

Natomiast Esoleo w 2021 roku zwiększyło przychody prawie czterokrotnie - z 58,9 do 228,9 mln zł, a strata netto spółki pogłębiła się z 3,1 do 6,7 mln zł.

Najwięcej sklepów Dino w Wielkopolsce

Szczegółowe dane o swojej sieci sprzedażowej Dino Polska podało w sprawozdaniu za trzeci kwartał ub.r. Na koniec września firma miała 2 069 sklepów, wobec 1 815 na koniec 2021 roku.

Poziom tysiąca sklepów przekroczyła w 2019 roku, natomiast na koniec 2015 roku miała ich 511.

Sieć Dino wywodzi się z Wielkopolski i to tam nadal ma najwięcej sklepów - na koniec września ub.r. posiadała 14,8 placówki na 100 tys. mieszkańców w województwie lubuskim i 13,9 w wielkopolskim.

Natomiast ekspansja na wschodnie regiony trwa od niedawna, w województwie podkarpackim firma dysponowała zaledwie 0,05 sklepu na 100 tys. mieszkańców.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody Dino Polska poszły w górę rok do roku o 48,5 proc. do 14,11 mld zł, a zysk netto - z 569,8 do 803,9 mln zł.

W środę popołudniu za akcję firmy płacono 363,10 zł, przy takim kursie kapitalizacja wynosi 35,6 mld zł. Założyciel sieci Dino Tomasz Biernacki ma 51,16 proc. walorów, obecna cena daje mu miejsce w ścisłej czołówce najbogatszych Polaków.

Dołącz do dyskusji: Dino Polska otworzyło przez rok 344 sklepy, zarabia na tym także spółka Cyfrowego Polsatu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rr
Dino jest strasznie brzydkie, obrzydliwe do porzygu. Tuje, yebitne logo, baum, tandeta, pogrzeb.
0 0
odpowiedź
User
tv
Najgorszy sklep pod względem zaopatrzenia i cen. Jeszcze to budowanie tych "eksta" marketów co ulicę. Ciekawe kiedy zjedzą własny ogon.
0 0
odpowiedź
User
Ala
Nie podoba mi się ten sklep
0 0
odpowiedź