SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Discovery z niższym przychodami i dużym spadkiem zysku. W dół wpływy reklamowe nadawcy

W 2020 roku koncern medialny Discovery zanotował niższe przychody niż rok wcześniej o 4 procent, zaś zysk netto spółki spadł o 41 procent do kwoty 1,2 mld dol. Wśród przyczyn słabszych wyników finansowych są między malejące wpływy z segmentu reklamowego. Serwis streamingowy Discovery+ ma już ponad 11 mln płatnych subskrypcji, a do końca lutego będzie ich miał 12 mln.

Koncern medialny Discovery, do którego należy m.in. w Polsce Grupa TVN podał wyniki finansowe za czwarty kwartał ub.r. oraz cały 2020 rok.

Czytaj także: KRRiT przez rok nie przedłużyła koncesji TVN24, czeka na uzupełnienie wniosku

Przychody w dół

W 2020 r. Discovery zanotowało przychody w wysokości 10,671 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 4 proc. Z kolei wpływy w okresie czwartego kwartału ub.r. osiągnęły poziom 2,886 mld dol., to niemal identyczna kwota jak osiągnięta rok wcześniej.

W raportowanym roku Discovery zanotowało na rodzimym rynku w USA 6,949 mld dol. przychodu, to o 2 proc. mniej niż w roku 2019. Kwartalne wpływy wyniosły 1,778 mld dol.

Czytaj także: TVN rezygnuje z korespondenta w Paryżu, odchodzi Anna Kowalska

W segmencie reklamowym w 2020 r. Discovery zanotowało w USA przychody w wysokości 4,012 mld dol. po spadku rok do roku o 5 proc. W ujęciu kwartalnym wpływy reklamowe zamknęły się na poziomie 1,048 mld dol.

W 2020 r. należące do Discovery podmioty działające poza USA wypracowały 3,713 mld dol. przychodów po spadku rok do roku o 8 proc. W wypadku kwartalnych wpływów osiągnięto 1,105 mld dol. (w dół o 1 proc.).

Poza USA Discovery w 2020 r. osiągnęło przychody reklamowe w wysokości 1,571 mld dol. przy spadku w skali roku o 13 proc. W ostatnim kwartale ub.r. w tym segmencie wypracowano 554 mln dol. (spadek o 1 proc.).

Zysk mniejszy o 41 procent

Większe pogorszenie kondycji finansowej Discovery zanotowało w wypadku osiągniętych przez koncern zysków. W 2020 r. spółka osiągnęła zysk netto w wysokości 1,219 mld dol., co oznacza spadek rok do roku o 41 proc.

Z kolei w czwartym kwartale ub.r. zysk netto Discovery osiągnął 271 mln dol., to o 43 proc. mniej niż rok wcześniej.

W wypadku zysku operacyjnego z działalności w USA koncern w 2020 r. osiągnął poziom 3,975 mld dol. (w dół o 3 proc.), natomiast w wypadku rynków międzynarodowych po spadku o 32 proc. zysk operacyjny osiągnął kwotę 723 mln dol.

11 mln subskrybentów discovery+

Wczoraj Discovery poinformowało także, że ma ponad 11 mln subskrybentów usługi discovery+, a do końca lutego będzie ich miał 12 mln.

Serwis Discovery+ zadebiutował w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz Indiach w październiku 2020 roku, gdzie zastąpił usługę dplay. W Stanach Zjednoczonych pojawił się 4 stycznia 2021 roku, a następnie firma zaczęła proces wkraczania na ponad 25 kluczowych rynków, w tym do krajów skandynawskich, Włoch, Holandii i Hiszpanii.

Serwis ma pojawić się również w Ameryce Południowej, m.in. w Brazylii, oraz w niektórych krajach Azji.

W Polsce marka discovery+ zadebiutowała 8 grudnia ub.r. jako kolekcja w ramach usługi Player.

Liderem serwisów VOD na świecie jest  Netflix, który zakończył 2020 rok z liczbą 203,66 mln subskrybentów.

Dołącz do dyskusji: Discovery z niższym przychodami i dużym spadkiem zysku. W dół wpływy reklamowe nadawcy

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
IOP
chciał bym mieć takie zmartwienia jak ten Pan zysk spadł do 1,2 Miliarda dolarów ! no dobra jak bym miał Firmę to bym się cieszył jak bym chociaż Milion Zielonych zarobił i nie miało by dla mnie większego znaczenia Brutto czy netto ;)
0 0
odpowiedź
User
Boy
Kiedyś na świecie Discovery kojarzyło się z najwyższą jakością i ekskluzywną treścią. Od kilku lat to już tylko maszynka do produkowania śmieciowych programów (Zlomowiska itp) i najniższego lotu rozrywki (TVN 7 w Polsce). W tej formule Discovery już się raczej nie rozwinie, zapewne ograniczy działalność na rzecz platform i oferty płatnej Premium.
0 0
odpowiedź
User
Paweł
Dlatego uelastyczniają struktur !
0 0
odpowiedź