SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Disney+ na początek z 3,7 mln polskich internautów. Spadki Playera i Canal+ online

Przez dwa tygodnie czerwca na Disney+ zajrzało 3,7 mln polskich internautów, spędzając średnio ponad dwie godziny. Koniec wiosennych ramówek i sezonu piłkarskiego przełożył się na duże spadki wyników Playera i Canal+ online, zmalała też odwiedzalność HBO Max i TVP VOD. Zdecydowanym liderem jest niezmiennie Netflix.

Article

Netflix ma przewagę kilku długości nad konkurentami w dwóch kluczowych statystykach: liczbie użytkowników i średnim czasie korzystania. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. Netflixa, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 13,51 mln polskich internautów, co dało 45,41 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 5 godzin, 17 minut i 6 sekund.

Wszystkie platformy z wyjątkiem CDA Premium nie podają, ilu mają subskrybentów na polskim rynku. A na ich wyniki w Mediapanelu składają się zarówno internauci odwiedzający je, by sprawdzić ofertę (np. po kliknięciu w reklamę), czyli korzystający dużo krócej, jak też ci z wykupionymi subskrypcjami, którzy spędzają tam o wiele więcej czasu na oglądaniu treści.

HBO Max, które w marcu br. zastąpiło w Polsce HBO GO, zanotowało w czerwcu 4,42 mln użytkowników, 14,85 proc. zasięgu oraz godzinę, 46 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania.

Disney+ w Polsce od połowy czerwca

Z kolei Disneyowi+ wystarczyły nieco ponad dwa tygodnie, żeby wskoczyć na trzecie miejsce pod względem zasięgu. Platformę, obecną w Polsce od 14 czerwca (w Mediapanelu jej dane są zbierane od 13 czerwca), odwiedziło 3,69 mln internautów (dało to 12,4 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 5 minut i 13 sekund.

Miesiąc przed startem platformy polscy użytkownicy mogli kupić na niej subskrypcję z 20-procentową zniżką. Wraz z uruchomieniem pojawiła się w ofercie m.in. sieci Plusa i platformy satelitarnej Polsat Box. Natomiast kampania reklamowa Disney+ rozpoczęła się w pierwszej połowie czerwca.

TVP VOD z dłuższym czasem korzystania niż Player

Disney+ wyprzedził w czerwcu czołowe platformy nadawców telewizyjnych. Player (TVN Grupa Discovery) zanotował 3,16 mln użytkowników, 10,62 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 9 minut i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania, a TVP VOD - w którym inaczej niż na większości konkurencyjnych platform zdecydowana większość treści jest dostępna za darmo - odwiedziło 2,45 mln internautów (8,26 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 9 minut i 15 sekund.

Canal+ online przyciągnął 2,41 mln odwiedzających (8,09 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 11 minut i 36 sekund, a Polsat Box Go miał 2,2 mln użytkowników, 7,38 proc. zasięgu oraz godzinę, 9 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast z globalnych platform w rankingu jest jeszcze Prime Video, oferowane subskrybentom usługi Amazon Prime obecnej u nas od października ub.r. W czerwcu platformę odwiedziło 2,29 mln polskich internautów (co dało 7,71 proc. zasięgu), spędzając średnio po 37 minut i 39 sekund.

CDA Premium zanotowało 2,53 mln odwiedzających, 8,51 proc. zasięgu oraz 42 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania, w WP.pl, oferująca w tej kategorii platformę WP Pilot ze streamingiem stacji telewizyjnych - 2,04 mln użytkowników, 6,87 proc. zasięgu oraz 42 minuty i 12 sekund średniego czasu korzystania.

Na koniec marca br. CDA miało sprzedanych 467 tys. subskrypcji (do CDA Premium oraz pakietu startowego i podstawowego wprowadzonej w sierpniu ub.r. usługi CDA TV obejmującej streaming ok. 100 stacji telewizyjnych), o 20 tys. więcej niż na koniec ub.r.

HBO Max z kolejnym spadkiem

W porównaniu z majem Netflix zyskał 72,1 tys. polskich internautów (to 0,5 proc. w górę), a średni czas korzystania wydłużył się o 2 minuty i 27 sekund (0,8 proc.).

To jedyna platforma w zestawieniu ze wzrostami w obu statystykach. Na Prime Video co prawda przybyło 494,9 tys. użytkowników (27,5 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 26 minut i sekundę (40,9 proc.).

Natomiast na HBO Max liczba internautów zmniejszyła się o 269,4 tys. (5,7 proc.), a średni czas korzystania wydłużył o 9 minut i 53 sekundy (10,2 proc.). Platforma w marcu br. miała 5,56 mln użytkowników, w kwietniu - 5,95 mln, natomiast w maju już tylko 4,69 mln.

Platformy telewizyjne już na wakacjach

Wraz z końcem wiosennych ramówek znacząco zmalały wyniki platform należących do głównych nadawców telewizyjnych. Player stracił 864,1 tys. użytkowników (21,5 proc.) oraz 42 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (24,7 proc.), TVP VOD - 193,6 tys. internautów (7,3 proc.) oraz 11 minut i 13 sekund średniego czasu korzystania (5,6 proc.), a Polsat Box Go - 466,6 tys. użytkowników (17,5 proc.) przy wzroście średniego czasu spędzonego przez internautę o 43 sekund (1 proc.).

Natomiast Canal+ online zanotował spadek o 772,1 tys. użytkowników (24,3 proc.) oraz 27 minut i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (27,8 proc.), co można wiązać z końcem sezonu w transmitowanych przez nadawcę ligach piłkarskich.

Na CDA Premium liczba internautów zmalała o 308,4 tys. (10,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 minuty i 32 sekundy (6,3 proc.). Z kolei WP.pl w tej kategorii straciła 47 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz 4 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: Disney+ na początek z 3,7 mln polskich internautów. Spadki Playera i Canal+ online

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl