SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media obniża o 27 proc. wycenę udziałów wydawcy „Do Rzeczy”

Firma PMPG Polskie Media obniżyła z 11,95 do 8,72 mln zł wycenę posiadanych 81 proc. udziałów firmy Orle Pióro wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i jego portal internetowy oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”.

W komunikacie PMPG Polskie Media podano, że wycenę obniżono w efekcie przeprowadzenia testu na utratę wartości udziałów Orlego Pióra.

Odpis w wysokości 3,23 mln zł, obciąży jednostkowy wynik finansowy i sumę bilansową PMPG Polskie Media za ub.r. - Podane wyżej dane są danymi szacunkowymi, niezaudytowanymi i mogą ulec zmianie w toku prac nad przygotowaniem sprawozdań finansowych za 2021 rok. Ostateczne wartości dokonanych odpisów zostaną przedstawione w sprawozdaniach finansowych za 2021 rok - zaznaczyła firma.

Orle Pióro działa od 2013 roku, wydaje „Do Rzeczy” i jego portal internetowy oraz miesięcznik „Historia Do Rzeczy”. W ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 28 396 egz., wzroście rok do roku o 0,3 proc. (dane PBC). Natomiast serwis internetowy tygodnika w czerwcu ub.r. miał 1,27 mln użytkowników i 4,38 proc. zasięgu. Z początkiem br. cena egzemplarzowa „Do Rzeczy” wzrosła z 7,90 do 8,90 zł.

W 2020 roku Orle Pióro zanotowało spadek przychodów o 18,7 proc. do 13,41 mln zł, a dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych o 25 proc. wynik netto spółki poszedł w górę z 349,2 tys. zł straty do 668,6 tys. zł zysku.

Mniejszościowymi wspólnikami Orlego Pióra są czołowi dziennikarze „Do Rzeczy”: Paweł Lisicki (ma 6 proc. udziałów), Piotr Gabryel i Rafał Ziemkiewicz (po 2,4 proc.), Andrzej Horubała, Piotr Gociek i Cezary Gmyz (po 1,4 proc.) oraz Piotr Gursztyn, Piotr Zychowicz, Jacek Przybylski i Piotr Semka (po 1 proc.).

W sierpniu ub.r. PMPG Polskie Media dokupiła 10 proc. udziałów firmy AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” (od wiosny ub.r. ukazujący się tylko w wersji cyfrowej), stając się jej jedynym właścicielem.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost przychodów o 14 proc. do 7,39 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,68 mln zł do 692 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media obniża o 27 proc. wycenę udziałów wydawcy „Do Rzeczy”

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
4U
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?
odpowiedź
User
as1233
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?
A sponsorowal? Poprosze jakies statystyki ile panstwowe kasy poszlo np na reklamy tam w porownaniu do klasycznych tytulow sponsorowanych przez wladze.
odpowiedź
User
RAZ
Cena w górę, sprzedaż wolumenowo identyczna a przychody o 20% w dół? Czyli co? PIS przestał ich sponsorować?

PIS sponsoruje Sieci Karnowskich - oni wchodza bez mydla. DoRzeczy jest konserwatywne ale punktuje glupoty PISu (tak jak Ziemkiewicz) wiec nie sa kochani przez wladze.
odpowiedź