SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dzienniki regionalne tracą czytelników. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

W sierpniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”, a tuż za nim znalazły się „Gazeta Pomorska” i „Głos Wielkopolski”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła "Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w sierpniu 2014 roku wyniosła 45 851 egz., czyli o 9,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,64 proc. do 43 845 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 32 388 egz., po jednak spadku o 6,85 proc.

Z kolei największy spadek zanotowała „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która zajęła miejsce 20. Średni wynik tego dziennika zmalał bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 7 191 egz.

ZKDP

sierpień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

63 706

46 005

45 851

68 492

51 047

50 890

Gazeta Pomorska

49 290

43 845

43 845

53 570

47 196

46 962

Polska Głos Wielkopolski

40 423

32 393

32 388

44 131

34 773

34 769

Express Ilustrowany

40 809

31 670

31 670

44 602

35 407

35 407

Polska Dziennik Bałtycki

35 605

27 688

27 640

40 539

31 479

31 395

Polska Dziennik Łódzki

34 463

24 684

24 684

37 640

27 628

27 628

Głos - Dziennik Pomorza

29 956

24 311

24 065

33 212

26 140

25 809

Gazeta Lubuska

26 726

22 648

22 259

30 682

25 315

24 587

Dziennik Polski

27 893

21 134

20 998

31 126

23 805

23 620

Echo Dnia

28 948

21 952

20 794

31 163

23 739

22 440

Gazeta Codzienna Nowiny

25 544

19 454

19 391

29 098

21 516

21 502

Polska Gazeta Krakowska

24 802

18 765

18 649

26 622

20 344

20 068

Polska Gazeta Wrocławska

25 492

18 154

17 791

29 278

19 876

19 657

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

25 504

17 927

17 695

29 050

20 792

20 116

Nowa Trybuna Opolska

21 149

16 946

16 176

22 483

18 156

17 388

Kurier Szczeciński

22 032

16 463

14 311

27 565

17 760

15 617

Nowości - Dziennik Toruński

19 562

14 161

13 801

20 690

15 480

15 094

Express Bydgoski

19 177

12 559

12 124

20 546

13 513

13 008

Super Nowości

16 013

9 460

9 460

17 914

10 551

10 551

Gazeta Współczesna

9 596

7 215

7 191

11 294

8 731

8 651

Kurier Poranny

8 264

6 618

6 514

9 090

7 066

6 966

Polska Kurier Lubelski

8 385

4 840

4 501

9 220

5 393

5 226

Polska Metropolia Warszawska

11 022

4 024

4 024

12 000

4 595

4 595


W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Gazeta Codzienna Nowiny” (Media Regionalne) - było to 18,98 proc. do 19 391 egz.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

63 706

46 005

45 851

57 869

41 112

40 930

Gazeta Pomorska

49 290

43 845

43 845

48 113

42 390

42 335

Polska Głos Wielkopolski

40 423

32 393

32 388

38 117

29 898

29 894

Express Ilustrowany

40 809

31 670

31 670

36 649

27 647

27 647

Polska Dziennik Bałtycki

35 605

27 688

27 640

31 984

24 655

24 599

Polska Dziennik Łódzki

34 463

24 684

24 684

32 231

22 481

22 481

Głos - Dziennik Pomorza

29 956

24 311

24 065

28 700

23 057

22 881

Gazeta Lubuska

26 726

22 648

22 259

25 369

20 826

20 407

Dziennik Polski

27 893

21 134

20 998

26 042

19 250

19 142

Echo Dnia

28 948

21 952

20 794

26 306

19 501

17 925

Gazeta Codzienna Nowiny

25 544

19 454

19 391

21 884

16 320

16 298

Polska Gazeta Krakowska

24 802

18 765

18 649

23 136

16 971

16 856

Polska Gazeta Wrocławska

25 492

18 154

17 791

24 108

16 733

16 532

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

25 504

17 927

17 695

23 650

16 314

15 829

Nowa Trybuna Opolska

21 149

16 946

16 176

20 455

16 034

15 311

Kurier Szczeciński

22 032

16 463

14 311

18 994

14 164

12 260

Nowości - Dziennik Toruński

19 562

14 161

13 801

18 795

13 300

12 980

Express Bydgoski

19 177

12 559

12 124

17 881

11 227

10 848

Super Nowości

16 013

9 460

9 460

14 207

8 113

8 113

Gazeta Współczesna

9 596

7 215

7 191

9 062

6 698

6 663

Kurier Poranny

8 264

6 618

6 514

7 788

6 162

6 053

Polska Kurier Lubelski

8 385

4 840

4 501

7 622

4 257

3 968

Polska Metropolia Warszawska

11 022

4 024

4 024

10 963

3 861

3 861


Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Dzienniki regionalne tracą czytelników. „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
i tak te dzienniki mają jeszcze sprzedaż na dobrym poziomie. ogólnopolskie tytuły sobie nie radzą, a tytuły, które są dostepne tylko w 1 województwie sprzedają się w liczbie 20-30 tys. egz., a nawet wiecej :)
odpowiedź
User
oloski
Piekna dynamika zlotu na pysk, tudzież bruk. Co ciekawe prawie wszystkie tytuły są własnością niemieckiego kapitału. Mam pytanie: jaki procent wydawnictw prasowych w Niemczech należy do zagranicznego kapitału? Już nie będe pytał o kapitał polski, bo wiadomo, że żaden.
odpowiedź