SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Edipresse Polska 28 proc. w dół. Wynik netto wzrósł o 10,4 mln zł, ubyło 55 pracowników

W ub.r. Edipresse Polska zanotowało spadek skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,6 proc. do 126,63 mln zł, m.in. w związku ze sprzedażą magazynów poradnikowych. Zatrudnienie etatowe w firmie zmalało o 55 pracowników do 155, a jej wynik netto poszedł w górę z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku.

Maciej Klepacki Maciej Klepacki

Według sprawozdania złożonego w KRS w ub.r. przychody Edipresse Polska ze sprzedaży prasy i oferty reklamowej wyniosły 86,88 mln zł, a z pozostałej sprzedaży (m.in. książek) - 39,74 mln zł.

- Najważniejszym wydarzeniem minionego 2019 roku była sprzedaż tytułów poradnikowych, która też jest bezpośrednim powodem spadku przychodów oraz strategiczna koncentracja na dalszym rozwoju digitalowego portfolio mediów dla kobiet i budowaniu nowych źródeł przychodów w obszarach e-commerce i marketplace - komentuje Maciej Klepacki, dyrektor generalny Edipresse Polska.

W czerwcu ub.r. firma sprzedała Wydawnictwu Bauer dwutygodniki „Przyjaciółka” i „Pani Domu” oraz miesięcznik „Poradnik Domowy”, tym samym wycofując się z segmentu poradnikowego. Natomiast pod koniec 2018 roku przestała wydawać miesięcznik „Be Active. Dietetyka & fitness”, prawa do pisma przejęła jego redaktor naczelna i ambasadorka marketingowa Ewa Chodakowska.

Obecnie portfolio prasowe Edipresse Polska obejmuje siedem głównych tytułów: luksusowe pisma „Viva!”, „Viva! Moda” i „Uroda Życia”, magazyny people „Party” i „Flesz” oraz parentingowe „Mamo, to ja” i „Twoje Dziecko”. Firma wydaje też m.in. kilkanaście pism typu true stories. Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Party” zmalała o 18,4 proc. do 104 957 egz., „Vivy!” - o 8 proc. do 68 844 egz., a „Flesza” - o 20,6 proc. do 34 248 egz.

Do Edipresse Polska należy też szereg witryn internetowych. W styczniu br. jej serwisy zanotowały łącznie 8,07 mln użytkowników i 83,89 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Ubyło 55 pracowników, bez odpisów rentowność w górę

W ub.r. Edipresse Polska zatrudniało średnio 155 osób na etacie, wobec 210 rok wcześniej. Liczba pracowników etatowych redakcji zmalała z 77 do 42, a osób pracujących w działach administracyjnych - ze 133 do 113.

Wyniki rentowności firmy w 2018 roku znacząco obniżył odpis w wysokości 8,4 mln zł dotyczący należności od Ruchu, który na mocy pierwszego porozumienia układowego większym wierzycielom umorzył 85 proc. zaległych płatności. Natomiast w ub.r. wydawnictwo nie utworzyło żadnych odpisów aktualizujących z tytułu utraty wartości aktywów finansowych

W efekcie zysk EBITDA Edipresse Polska poszedł w górę z 91 tys. zł do 7,93 mln zł, wynik operacyjny - z 9,8 mln zł straty do 1,12 mln zł zysku, a wynik netto - z 9,91 mln zł straty do 458 tys. zł zysku.

- Po trudnym 2018 roku, gdzie na wyniki finansowe spółki negatywny wpływ miał m.in. odpis  8,4 mln zł tytułem należności z Ruch S.A. rok 2019 z pewnością należy zaliczyć do udanych - uważa Maciej Klepacki.

- Obecnie Edipresse Polska jest firmą w pełni multimedialną, w której większość przychodów reklamowych i zysków w tym obszarze pochodzi z kanałów digital i jest realizowana w oparciu o najsilniejsze w pełni zdigitalizowane brandy m.in. Wizaż, Polki, Viva, Party, Mamo to ja czy też Niania.pl. Spółka w stabilnej kondycji finansowej weszła w 2020 rok, w którym podobnie jak inne podmioty na rynku mierzy się z negatywnym wpływem pandemii wirusa COVID-19 na sytuację gospodarczą w Polsce - dodaje Klepacki.

W drugiej połowie kwietnia br. w związku ze spowolnieniem gospodarczym wywołanym epidemią koronawirusa Edipresse Polska rozwiązało umowy z 31 osobami, a z początkiem maja obniżyło pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

- Przewidywany jest spadek przychodów reklamowych zarówno w magazynach jak i internecie. Sytuacja ma również negatywny wpływ na wysokość sprzedaży egzemplarzowej czasopism i kolekcji - dodano w sprawozdaniu Edipresse Polska.

W ub.r. firma udzieliła dwóch pożyczek swojemu właścicielowi - koncernowi Edipresse Groupe. W styczniu pożyczyła mu 2 mln zł, które mają zostać zwrócone do końca 2021 roku, a w lipcu - 9,47 mln zł z okresem spłaty do końca br. Za to w maju ub.r. dostała 6 mln zł spłaty pożyczki udzielonej Edipresse Kolekcje.

Dołącz do dyskusji: Wpływy Edipresse Polska 28 proc. w dół. Wynik netto wzrósł o 10,4 mln zł, ubyło 55 pracowników

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Foltest
Jak zwykle MK mistrz manipulacji i PRowych pierdoł ...
0 0
odpowiedź
User
Max
W tym roku, jeśli niczego nie sprzedadzą, znowu pod wodą?
0 0
odpowiedź
User
aga
patrzę na te wyniki i przypomina mi się powiedzenie „góra urodziła mysz” - pół miliona zysku przy takim przychodzie! dobre zarządy tam siedzą!
0 0
odpowiedź