SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

Jury 22. edycji Effie Awards Poland przyznało 58 nagród - 27 brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych. Najbardziej efektywną agencją  reklamową została McCann Poland, domem mediowym Starcom, a marketerami ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s. Dziewięć nagród Effie odebrała agencja Starcom, siedem Performics, po sześć zdobyły McCann Poland i VMLY&R Poland. Nie przyznano nagrody Grand Prix.

Article

W tegorocznej edycji Effie Awards jury składało się z ponad 170 ekspertów zasiadających w 11 grupach jurorskich. Obradom przewodniczył Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, właściciel marki E.Wedel. Oceniano zgłoszenia w 24 kategoriach.

- Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty - podsumował Maciej Herman, przewodniczący Jury Effie Awards 2021, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) i Publicis Worldwide (5). 12 nominacji zdobyła agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe), kolejne otrzymali Performics (7) i Spark Foundry (7)  oraz należąca do GroupM agencja Wavemaker (6).

 

Dziewięć nagród Effie dla Starcomu, siedem dla Performics, po sześć dla McCann i VMLY&R

Agencja McCann Poland zdobyła na Effie Awards sześć nagród - dwie złote, trzy srebrne i jedną brązową. Tyle samo nagród powędrowało do VMLY&R - agencja wywalczyła trzy srebra i trzy brązy. Pięć statuetek trafiło do zespołu DDB Warszawa - jedna złota i po dwie srebrne i brązowe. Trzy srebrne nagrody odebrała Publicis Worldwide.

Dziewięć nagród Effie trafiło do agencji mediowej Starcom - cztery srebrne i pięć brązowych. Performics opuściła galę Effie Awards z siedmioma nagrodami - trzema srebrnymi i czterema brązowymi. Pięć brązowych nagród trafiło do zespołu Spark Foundry.

 

Sześć złotych kampanii Effie, bez Grand Prix

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),

Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,

Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film

“Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom

Maestro - wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu. Złote Effie w tej kategorii otrzymała kampania InPostu "Rozwój aplikacji InPost Mobile".

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

 

McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję wśród agencji reklamowych zajęła McCann Poland (36 punktów), wyprzedzając DDB Warszawa (28 pkt.) oraz BBDO Warszawa i Publicis Worldwide (ex aequo miejsce trzecie, po 22 punkty).

Spośród agencji mediowych miejsce pierwsze zajął Starcom, zdobywając 39 punktów. Drugie miejsce zajęła Spark Foundry (28 pkt.), podium zamyka Wavemaker z wynikiem 26 punktów.

Najbardziej efektywnymi marketerami zostali ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s (po 18 punktów). Miejsce drugi zajęły wspólnie - Blik (Polski Standard Płatności), Lego, Mastercard i Storytel (po 16 punktów). Miejsce trzecie to Grupa Żywiec z wynikiem 14 punktów.

Na kolejnej stronie prezentujemy listę wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2021 kampanii reklamowych.

Jury 21. edycji Effie Awards przyznało w ubiegłym  roku 5 złotych, 20 srebrnych i 29 brązowych statuetek. Grand Prix otrzymała kampania "Żabka - Mały Wielki Sklep" w kategorii Long term marketing excellence, przygotowana przez PZL, Spark Foundry i OMD. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku zdobyła DDB Warszawa, domu mediowego Wavemaker, a klienta McDonald's Polska.

  • 1
  • 2
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
McDonalds musiał dostać paczkę nagród, wiadomo od zawsze. Za duże budżety, aby nie zostały nagrodzone tak efektywne kampanie jak ta z Karolakiem i Żebrowskim. Jeszcze nagrodą dla Papaya za efektywność (9 etatów a 30 baniek zysku he he he) i będzie komplet cmokania się branżuni.
odpowiedź
User
...
Towarzystwo wzajemnej adoracji
odpowiedź
User
Juszczak
Czy to jest ta impreza, będzie ono sami sobie i swoim klientom przyznają nagrody? Jest jakiś statut?
odpowiedź