SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Egmont Polska bez książek dziecięcych stracił 20 proc. wpływów, zysk wzrósł do 9,7 mln zł

Po sprzedaży działu książek dla dzieci w ub.r. przychody Egmont Polska zmalały o 20,4 proc. do 94,39 mln zł. Wydawnictwo ograniczyło koszty o 18,5 proc., a jego zysk netto wzrósł z 4,86 do 9,68 mln zł.

czekaj... czekaj...

Przychody sprzedażowe Egmont Polska w kraju zmniejszyły się w ub.r. z 93,19 do 70,16 mln zł, a te z zagranicy - z 25 do 23,74 mln zł. w sprawozdaniu złożonym w KRS firma nie wyszczególnia, ile zarabia ze sprzedaży czasopism, ile z książek, a ile z reklam prasowych i internetowych.

Egmont Polska wydaje kilkadziesiąt czasopism dla dzieci, a także komiksy i gry planszowe. Większość jest oparta na licencjach, głównie dotyczących postaci z seriali i filmów. W ub.r. firma wprowadziła do sprzedaży nowe magazyny: „Top Wing”, „Roblox. Nieoficjalny magazyn”, „Spirit. Riding free”, „Power Ranger. Oficjalny magazyn”, „BIA. Oficjalny magazyn” i „Lego Explorer”, a pod koniec lutego br. - dwumiesięcznik „Hello Kitty”.

Wydawnictwo należy do duńskiego koncernu Egmont. Przychody od innych firm z grupy kapitałowej zmalały z 13 do 11,47 mln zł.

6,9 mln zł netto ze sprzedaży działu książek dziecięcych

O spadku przychodów Egmont Polska przesądziła sprzedaż w kwietniu ub.r. do spółki Harper Collins Polska działu książek dziecięcych. To część transakcji obejmującej też rynek brytyjski i niemiecki.

Przychody Egmont Polska z tej transakcji wyniosły 22,86 mln zł, z czego na 12,31 mln zł oszacowano wartość sprzedanego działu, a 3,63 mln zł to koszty okołotransakcyjne. W konsekwencji zysk netto wyniósł 6,91 mln zł.

W 2019 roku dział książek dziecięcych Egmont Polska zanotował 31,39 mln zł przychodów sprzedażowych i 2,32 mln zł straty operacyjnej, a od stycznia do kwietnia ub.r. już tylko 9,97 mln zł wpływów i 1,28 mln zł straty operacyjnej.

29 pracowników mniej

Koszty rodzajowe poniesione przez Egmont Polska wyniosły w ub.r. 90,42 mln zł, co wobec 110,98 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 18,5 proc. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów poszły w dół z 71,1 do 58,66 mln zł.

Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 19,56 do 15,25 mln zł, a na wynagrodzenia - z 12,18 do 10,45 mln zł. Średnia liczba pracowników w firmie zmalała rok do roku ze 133 do 104.

Nakłady na zakup usług od innych firm z koncernu Egmont wzrosły z 36,55 do 39,09 mln zł, a te na zakup materiałów i towarów spadły z 20,31 do 13,06 mln zł.

Na 1,4 mln zł innych kosztów operacyjnych w ub.r. złożyło się przede wszystkim 440,6 tys. zł rezerw na zapasy, 224 tys. zł rezerw na pozostałe koszty operacyjne oraz 399,9 tys. zł spisanych braków wyrobów gotowych.

Firma nie pozyskała żadnych środków z tarcz pomocowych po wybuchu epidemii. - Dzięki współpracy i zaangażowaniu wszystkich pracowników Spółki, za co bardzo im dziękujemy, w czasie pełnym wyzwań i trudności, mogliśmy dalej być blisko naszych czytelników i dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia gospodarczego - zaznaczono w sprawozdaniu z działalności.

Zysk zostaje w spółce

Zysk brutto ze sprzedaży zmalał z 47,44 do 35,73 mln zł, natomiast pozostałe wyniki rentowności poprawiły się, głównie dzięki zyskowi ze sprzedaży działu książek (inne przychody operacyjne poszły w górę z 559,7 tys. zł do 9,7 mln zł).

Zysk operacyjny wydawnictwa zwiększył się z 6,36 do 12,38 mln zł, a zysk netto - z 4,86 do 9,68 mln zł. W ub.r. firma zapłaciła 2,35 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,39 mln zł rok wcześniej.

- Pomimo trudnych warunków otoczenia biznesowego, silnej konkurencji na rynku, na którym Spółka działa, udało się zrealizować zysk na zadawalającym poziomie - skomentowano w sprawozdaniu.

W połowie marca właściciel Egmont Polska zdecydował, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie przeznaczony w całości na jej cele.

Egmont skupia się na czasopismach, komiksach i grach planszowych

Po sprzedaży działu książkowego koncern Egmont zapowiedział, że skoncentruje się na wydawaniu czasopism, komiksów i gier planszowych, a także rozwoju usług marketingowych i sprzedaży w internecie.

Te założenia powtórzono w sprawozdaniu z działalności Egmont Polska. - Spółka pozostaje największym na rynku wydawcą pism dla dzieci i komiksów oraz znaczącym wydawcą gier planszowych. Spółka planuje rozszerzyć swoją ofertę wydawniczą tych działów - stwierdzono.

Dołącz do dyskusji: Egmont Polska bez książek dziecięcych stracił 20 proc. wpływów, zysk wzrósł do 9,7 mln zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nie_stety...
...szkoda tylko, że firma nie dzieli się zyskiem z pracownikami - zero premii czy innych profitów z tak dobrych wyników.
0 0
odpowiedź
User
NN
To nieprawda, firma wypłaciła premie, zarówno specjalistom jak i managerom, zgodnie z ich umowami i rocznymi i/lub kwartalnymi celami premiowymi.
0 0
odpowiedź
User
NNN
To nieprawda, firma wypłaciła premie, zarówno specjalistom jak i managerom, zgodnie z ich umowami i rocznymi i/lub kwartalnymi celami premiowymi.


Prawdą jest, że nie wszyscy pracownicy partycypują w sukcesie finansowym firmy - za to wszyscy pracownicy na niego pracują.
0 0
odpowiedź