SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Red Bee zajmie się rozwojem technologicznym platformy Ekstraklasa.tv

Spółka Ekstraklasa w przetargu wybrała firmę Red Bee jako partnera technologicznego w obszarze rozwoju platformy internetowej Ekstraklasa.tv. Pierwsze efekty współpracy mają pojawić się w połowie br.

We współpracy z Red Bee serwis Ekstraklasa.tv ma zyskać większą interaktywność i personalizację, jeszcze lepszy user experience i model reklamowy. W platformie ma pojawić się możliwość publikacji treści innych niż o piłce nożnej oraz integracja z sieciami kablowymi.

- Sposób konsumpcji mediów, zwłaszcza treści wideo, także sportowych, bardzo szybko się zmienia. Wpływ pandemii na życie społeczne dodatkowo przyspieszył te trendy. Mamy wiec coraz większy udział w rynku platform streamingowych, pogłębiające się zjawisko multi-screen, a jednocześnie rosnącą popularność krótkich, ale emocjonujących treści wideo, zwłaszcza wśród młodych. Obserwujemy te zmiany i chcemy wejść z naszą platformą OTT na kolejny poziom, dostarczając kibicom wersję 2.0 serwisu Ekstraklasa.TV z nowymi funkcjonalnościami, większą liczbą krótkich, atrakcyjnych, nasyconych informacjami formatów wideo - wylicza Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy.

Pierwsze efekty współpracy Red Bee i Ekstraklasy mają zostać udostępnione przed sezonem 2021/22. Zmieniona Ekstraklasa.tv będzie dostępna w języku polskim jako serwis internetowy, aplikacja na systemy mobilne iOS i Android, a także na telewizorach Smart TV (w pierwszej kolejności na LG Smart TV, Apple TV i Android TV, a docelowo także na Samsung Smart TV).

Red Bee pozyskała to zlecenie w wieloetapowym przetargu, w którym uczestniczyło ok. 30 firm z Polski i zagranicy.

- Red Bee to sprawdzona marka. Firma ma na koncie wiele innowacyjnych projektów, zna trendy rynkowe i wie, w którym kierunku iść biznesowo oraz technologicznie. Cechuje ją myślenie poza schematami, innowacyjność, dobre rozumienie biznesu sportowego oraz oczekiwań odbiorców kontentu. Do mocnych stron tego partnera należy bogate doświadczenie oraz jego kompatybilność z potrzebami Ekstraklasy i naszej producenckiej spółki - uzasadnia Marcin Serafin, dyrektor operacyjny Ekstraklasa Live Park.

W dorobku Red Bee jest przygotowanie wielu serwisów streamingowych, w ub.r. firma pracowała przy uruchomieniu brytyjskiego serwisu SportsTribal i platformy Wnited poświęconej kobiecej piłce nożnej. Spółka działa od 2002 roku, należy do koncernu Ericsson.

W roku finansowym od połowy 2019 do połowy ub.r. spółka Ekstraklasa osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 15,1 proc. do 270,54 mln zł oraz zysku netto z 7,12 do 7,44 mln zł. Nowy kontrakt z Canal+ Polska i TVP przełożył się na rekordowe 203,84 mln zł z praw medialnych, natomiast zmalały wpływy marketingowe.

Serwis Ekstraklasa.tv działa od połowy 2019 roku. W minionym roku finansowym zarejestrowało się w nim 170 tys. użytkowników, ci z zagranicy za dostęp do transmisji zapłacili łącznie prawie 50 tys. euro.

Dołącz do dyskusji: Red Bee zajmie się rozwojem technologicznym platformy Ekstraklasa.tv

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dampio
Teraz mamy połowę 2022 a aplikacji na LG jak nie ma tak nie ma
odpowiedź