SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firmy Ewy Chodakowskiej odporne na covid. Wpływy mocno w górę, 17 mln zł zysku

W ub.r. firma Bebio, największy podmiot należący do trenerki fitness Ewy Chodakowskiej, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 66,8 proc. do 24,84 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 4,68 do 6,14 mln zł, a spółka komandytowa Bebio miała 11,14 mln zł przychodów i 10,8 mln zł zysku netto. Ograniczenia covidowe dotyczące eventów i sprzedaży stacjonarnej firmy z nawiązką zrekompensowały sobie w internecie. Już w 2019 roku mocno urosły spółki Chodakowskiej sprzedające kosmetyki BeBio i catering BeDiet.

Do spółki Bebio należy przede wszystkim sklep internetowy o takiej samej nazwie oferujący różne produkty sygnowane przez Ewę Chodakowską, m.in. książki i płyty DVD, bilety na warsztaty fitness, sprzęt i ubrania sportowe, a także przekąski i suplementy diety.

- Oferowany asortyment został rozszerzony miedzy innymi o kolejne publikacje książek, płyt DVD z Ewą Chodakowską, sprzęt sportowy, ubrania do treningu, suplementy diety, a także usługę dostępu do treści video online - wyliczono w sprawozdaniu złożonym w KRS.

Epidemia zaszkodziła tylko eventom, zyskał streaming

Wskutek ograniczeń wprowadzonych po wybuchu epidemii odwołano zaplanowane na pierwszą połowę ub.r. eventy z Ewą Chodakowską: BeActive Tour i Tygodnie Metamorfoz.

- Nie spowodowało to jednak spadku przychodów, bowiem nastąpił znaczny wzrost sprzedaży oferowanej w sklepie on-line (Bebio.pl) głównie, kodów dostępu do platformy streamingowej (BeActive.TV ) - zaznaczyła firma.

Za pośrednictwem spółki Ewa Chodakowska podpisuje też kontrakty reklamowe. Od kilku lat jest ambasadorską marketingową Adidasa (wiosną br. wystąpiła w kampanii wspólnie ze swoją siostrzenicą Vanessą Florczak), w ostatnich latach reklamowała też m.in. Frisco, własną kolekcję biżuterii W.Kruk oraz była jurorką w show TVP2 „Dance, dance, dance”.

Koszty podwojone

Wydatki operacyjne Bebio w ub.r. wyniosły 17,17 mln zł, po wzroście o 96,1 proc. z 8,75 mln zł w 2019 roku. Koszty usług obcych poszły w górę z 4,96 do 8,99 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 2,25 do 6,27 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 736,1 tys. zł do 1,09 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 135,1 do 171,1 tys. zł. Liczba pracowników etatowych firmy zmalała z dziewięciu do ośmiu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zysk sprzedażowy Bebio wzrósł z 6,14 do 7,67 mln zł, zysk brutto - z 6,12 do 7,58 mln zł, a zysk netto - z 4,68 do 6,14 mln zł.

Ewa Chodakowska i jej mąż Lefteris Kavoukis mają po 50 proc. udziałów firmy. Na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że jej cały zeszłoroczny zysk netto otrzymają jako dywidendę.

10,8 mln zł zysku spółki komandytowej

Z kolei spółka komantydowa Bebio osiągnęła w ub.r. 11,14 mln zł przychodów sprzedażowych, wobec 11,36 mln zł rok wcześniej. Ta firma jest właścicielem znaków towarowych związanych z Ewą Chodakowską, zajmuje się też usługami marketingowymi.

W sprawozdaniu zaznaczyła, że jej kontrahenci wskutek epidemii zanotowali nieznaczne spadki sprzedaży, ale zrekompensowano je poprzez wprowadzenie na rynek nowych produktów. - Nieznaczny spadek przychodów w Spółce Bebio wynikał miedzy innymi ze zmniejszenia prowizji od sprzedaży, częściowym pokryciu kosztów marketingowych (poniesionych na promocje produktów), wsparcie w ramach akcji #RóżowyPaździernik (sprzedaż batony Think Pink) - stwierdzono.

Koszty operacyjne firmy poszły w dół z 745,3 do 348,7 tys. zł, głównie dzięki spadkowi wydatków na usług obce z 320,5 do 69,8 tys. zł i na wynagrodzenia z 289,7 do 221,8 tys. zł. Zysk operacyjny i netto zwiększyły się z 10,61 do 10,8 mln zł.

W spółce Ewa Chodakowska i jej mąż mają po 48,5 proc. udziałów, 1 proc. do Joanny Kowalskiej, wieloletniej współpracownicy Chodakowskiej, a 2 proc. do spółki Bebio z o.o. Nie podano, jak wspólnicy zamierzają zagospodarować zeszłoroczny zysk.

- Ze względu na fakt, że działalność i źródła osiąganych przychodów się nie zmieniaj, spółka nie przewiduje znacznego ograniczenia przychodów i nie widzi ryzyk związanych z kontynuacją działalności Spółki w bieżącym roku - zaznaczono.

Milionowe zyski firmy kosmetycznej i dietetycznej

Do Ewy Chodakowskiej i jej męża należą też całkowite lub większościowe udziały kilku dużo mniejszych firm. Działająca od połowy 2018 roku spółka Mission Swim w ub.r. zanotowała spadek przychodów z 732,5 do 649 tys. zł, a przy zmniejszeniu się kosztów operacyjnych z 1,18 mln zł do 730,7 tys. zł jej strata netto zmalała z 587,3 do 175 tys.zł.

W elektronicznym KRS nie ma jeszcze raportów finansowych z ub.r. kilku innych spółek Chodakowskiej i jej męża o podobnej skali biznesu jak Bebio. Założona na początku 2019 roku firma Be Bio Active Cosmetiqs Mind Network Inspire, która produkuje i sprzedaje kosmetyki BeBio, w 2019 roku zanotowała 11,73 mln zł przychodów sprzedażowych, a przy 7,86 mln zł kosztów operacyjnych miała 3,87 mln zł zysku netto.

W spółce Ewa Chodakowska i jej mąż mają po 13,49 proc. udziałów, pozostałymi wspólnikami są Olaf Szymanowski, Monika Rut (po 26,98 proc. udziałów), Maciej Szymański (10,23 proc.), Ewa Magnucka-Bowkiewicz i Ilona Jurczewska-Rakowska (po 3,97 proc.). We wrześniu ub.r. na walnym zgromadzeniu, że cały zysk netto z 2019 roku zostanie im wypłacony jako dywidenda, Chodakowska i jej mąż dostali po 522,1 tys. zł.

Z kolei Lema Group, sprzedająca catering dietetyczny pod marką BeDiet, w 2019 roku osiągnęła wzrost przychodów rok do roku z 5,84 do 20,35 mln zł. Koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów poszły w górę z 4,03 do 17,1 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 284,5 do 363,8 tys. zł. W efekcie zysk operacyjny zwiększył się z 514,6 tys. zł do 2,75 mln zł, a zysk netto - z 425,7 tys. zł do 2,15 mln zł.

Ewa Chodakowska i jej mąż mają po 25 proc. udziałów Lema Group, 50 proc. należy do jej prezesa Artura Rowińskiego. Wspólnicy zysk netto z 2019 roku przeznaczyli na kapitał zapasowy.

- Rok 2020 przyniósł 50 proc. wzrostu. Zainteresowanie kateringiem będzie się zwiększać. Widzimy wzrost sprzedaży w styczniu 2021 r. w stosunku do 2020 r. W tym roku pracujemy nad wzrostem ok. 50-proc. - powiedział Rowiński w lutym „Rzeczpospolitej”.

Dołącz do dyskusji: Firmy Ewy Chodakowskiej odporne na covid. Wpływy mocno w górę, 17 mln zł zysku

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
knaga rafalali
"Money for nothing" jest dziś aktualne jak nigdy dotąd. Trzepanie potężnej kasiorki zupełnie na niczym.
odpowiedź
User
??
Gratulacje. Choc dziwie sie ludzoom którzy ufaja tego typu produktom firmowanym przez kogoś kto chirugicznie musial poprawiać urodę. To chyba przeczy temu co sie reklamuje
odpowiedź
User
sukces/brawo!
Bez oceniania wyglądu, co ma piernik do wiatraka. Brawo dziewczyno, zarobiłaś to sama, tak trzymaj! Knaga rafalali - na niczym? Zrób to, kto ci broni!
odpowiedź