SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ewa Lampart: Nowa TV stawia na seriale, filmy, rozrywkę i informacje

Z Ewą Lampart, prezesem spółki Spektrum TV należącej do Grupy ZPR Media, rozmawiamy m.in. o kosztach uruchomienia kanału Nowa TV, który 9 listopada br. zadebiutuje na multipleksie MUX-8, jego ofercie programowej, a także m.in. o specyfice polskiego rynku telewizyjnego i polaryzacji na polu programów informacyjnych.

Ewa LampartEwa Lampart

Krzysztof Lisowski: Jaki jest koszt uruchomienia kanału Nowa TV?
Ewa Lampart, prezes spółki TV Spektrum, która nadaje kanały Fokus TV oraz Nowa TV:
Koszty uruchomienia Nowa TV stanowią wewnętrzną tajemnicę firmy. Nie chcę podawać kwot, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością po to, aby tylko zrobić wrażenie na rynku. Jesteśmy konkretni, precyzyjni i rozsądni. Z pewnością ważnym elementem składowym kosztów są produkcje własne, które są niezwykle ważne w procesie kształtowania stacji telewizyjnej. Produkcje własne mają wpływ zarówno na budowanie zasięgu dziennego, jak i na wizerunek. Jedną z ważniejszych pozycji w strukturze wydatków, jest produkcja pasma informacyjno-publicystycznego.

Kiedy zatem chcielibyście „wyjść na zero”?
Aby „wyjść na zero”, przy tym poziomie wydatków dobrze byłoby osiągnąć 2-procentowy udział w rynku w grupie 16-59. Chcemy osiągnąć ten wynik w połowie 2018 roku. Wiemy jednak, jak nieprzewidywalny jest obecnie rynek mediowy, w tym rynek telewizji tradycyjnej. Dodatkowo nie pomaga nam niepełny zasięg techniczny MUX-8, który w listopadzie br. wynosić ma 70 procent, a dopiero w grudniu br. ma się zwiększyć do 90 proc. Kolejną istotną kwestią jest konieczność przestrojenia odbiorników (lub nawet dokupienia anten), aby te mogły odbierać Nową TV i inne stacje telewizyjne z nowego multipleksu.

Jak został przez Was określony profil widza, do którego chcecie kierować ofertę Nowa TV?
Oczekujemy, że będzie nas oglądać „statystyczny” widz, ale nieco młodszy niż wynika to ze specyfiki telewizji naziemnej. Osoby w okresie stabilizacji życiowej w wieku 35-50 lat. Ze względu na sposób dystrybucji liczymy się z tym, że będą to mieszkańcy mniejszych miast, czyli tam, gdzie telewizja kablowa nie jest rozpowszechniona. Chciałabym podkreślić, że są to nasze wstępne „laboratoryjne” założenia. Potrzebujemy czasu, żeby lepiej poznać widza, jego oczekiwania i potrzeby. Wtedy będziemy podejmować decyzje o wprowadzeniu zmian i korekt naszej oferty programowej.

Sam kanał dostępny na ekranie telewizyjnym to dzisiaj za mało, aby przyciągnąć uwagę widza. Czy zamierzacie jeszcze w jakiś inny sposób zachęcić widzów do oglądania Nowa TV?
W obecnych ciekawych czasach współzależność pomiędzy mediami tradycyjnymi i nowymi, a właściwie koegzystencja pomiędzy nimi, wymusza szersze myślenie, nie ograniczające się jedynie do telewizji linearnej. Konieczne jest zbudowanie oferty w świecie wirtualnym, ponieważ on oraz świat realny tworzą jedno środowisko, w którym funkcjonujemy. Zatem Nowa TV to telewizja dostępna bezpłatnie w ramach oferty telewizji cyfrowej, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych, a także w internecie, w mediach społecznościowych oraz poprzez aplikację HBB. Widzimy potencjał w budowie oferty multiscreening, ponieważ blisko 70 procent użytkowników internetu przyznaje się do korzystania z drugiego ekranu podczas oglądania telewizji, prawie 50 procent z nich korzysta ze smartphona, a ponad 40 procent z laptopa. Wraz ze startem Nowej TV uruchamiamy stronę internetową z serwisem VOD. Już jesteśmy aktywni w mediach społecznościowych, które służą nie tylko do promocji naszych programów, ale przede wszystkim do zbudowania relacji z naszymi widzami. W obecnych czasach olbrzymiej fragmentaryzacji mediów konieczne jest dzielenie się treściami - tak, aby zdobyć sumarycznie jak największą liczbę widzów, przy okazji nie tracąc tożsamości źródłowego serwisu.

Jakimi produkcjami chcecie przyciągnąć przed ekrany widzów?
Nową TV określają 4 filary programowe: seriale, filmy, rozrywka i informacje. W każdym z tych filarów zaznaczamy naszą lokalność, budujemy nasz charakter poprzez produkcje własne. Zaczniemy od emisji serialu z gatunku docu script pod tytułem „Redakcja. Dział śledczy”, który pokaże pracę dziennikarzy śledczych w redakcji gazety codziennej. W drugim miesiącu nadawania zaproponujemy widzom film fabularny zrealizowany na nasze zlecenie, pt. „Siostry”. To historia skomplikowanych relacji i losów dwóch sióstr. W jednej z ról wystąpi Orina Krajewska.

Rozrywkę zagwarantuje natomiast „Nowa Rewia Kabaretowa”, program przygotowany na potrzeby naszej stacji przez fachowców w dziedzinie kabaretów. Znane twarze i dobre żarty z pewnością spotkają się z życzliwą akceptacją widzów ceniących ten typ rozrywki. Kabaret Nowaki, Kabaret Skeczów Męczących, Andrzej Grabowski, Jerzy Kryszak to tylko kilka przykładów artystów występujących w „Nowej Rewii Kabaretowej”.

Pasmo informacyjno-publicystyczne ma zaspokoić naturalne skłonności ludzi do komentowania bieżących wydarzeń, konfrontowania opinii. W programie informacyjnym „24 godziny” wiadomości będą prezentowane przez uznanych dziennikarzy: Beatę Tadlę, Jarosława Kulczyckiego, Marka Czyża i Joannę Dunikowską. Oprócz reporterów pracujących w oddziale warszawskim z redakcją informacyjną współpracuje grupa około stu reporterów z Polski.

Na rynku informacji mamy w tym momencie do czynienia z dużą polaryzacją. Powstały dwa swoiste obozy - wspierający obecną władzę i drugi, będący w opozycji. Nie boicie się, że w sytuacji, kiedy w Waszym paśmie informacyjnym pojawiły się osoby, które zniknęły z TVP, możecie zostać posądzeni o dołączenie do tzw. obozu antyrządowego?
A dlaczego Pan zakłada, że musimy być po którejś ze stron politycznego sporu? W programie informacyjnym nie chcemy się wdawać w dyskusje polityczne. Chcemy przedstawiać fakty rzeczowo i dokładnie. Prezentację silnego stanowiska dziennikarskiego, z którym widz może się utożsamiać bądź wdawać w żarliwą dyskusję wymuszają natomiast programy publicystyczne. Prowadzić je będą m.in. Marek Czyż i Tomasz Sekielski.

Dlaczego zdecydowaliście się na emisję serialu „Moda na sukces”, który Telewizja Polska zdjęła ze swojej anteny z powodu spadku oglądalności?
 „Moda na sukces” to jedna z najpopularniejszych oper mydlanych na świecie. Jest nadawana od prawie 30 lat i skupia ogromną grupę wiernych widzów. Serial znany z anteny TVP kontynuujemy od odcinka 6150, w wysokiej jakości i w nowym formacie 16x9. Odważnie postawiliśmy ten serial w ramówce o godzinie 19.30. Mam nadzieję, że powalczy o swoją widownię.

Końcówka bieżącego roku będzie bardzo ciekawa na rynku telewizyjnym, który wzbogaci się aż o cztery nowe kanały w ramach ósmego multipleksu...
To prawda. Ten ciekawy proces trwa od wiosny 2014 roku, kiedy to weszły na rynek telewizji naziemnych 4 nowe kanały, w tym Fokus TV należący do naszej spółki. To była pierwsza detonacja na w miarę ustabilizowanym rynku telewizyjnym. Teraz nastąpi kolejny wybuch spowodowany uruchomieniem MUX-8. Cieszę się, że jesteśmy w gronie tak interesujących i zróżnicowanych konkurentów. Każdemu z nich życzę powodzenia. Oczywiście w ramach konkurencyjnej przyzwoitości.


O rozmówcy
Ewa Lampart jest wiceprezesem zarządu spółki ZPR Media oraz prezesem zarządu spółki TV Spektrum, która jest nadawcą Spektrum TV oraz Nowa TV. Oprócz zarządzaniem tymi dwoma kanałami, sprawuje także nadzór nad dziennikiem „Super Express” i wszelkimi działaniami wydawniczymi w obrębie tego tytułu. Z ZPR Media związana od 2010 roku. W latach 2003-2010 była dyrektorem marketingu ds. prasy codziennej i rozwoju biznesu w Axel Springer Polska, gdzie odpowiadała m.in. za wprowadzenie na rynek „Faktu" i „Dziennika". Karierę zawodową rozpoczynała w 1993 roku w agencji reklamowej Ammirati Puris Lintas, następnie pracowała w agencji Euro RSCG jako media director i w domu mediowym MPG na stanowisku client service director. 

Dołącz do dyskusji: Ewa Lampart: Nowa TV stawia na seriale, filmy, rozrywkę i informacje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl