SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zmieni nazwę, Zuckerberg stawia na metaverse

Już w przyszłym tygodniu serwis społecznościowy Facebook ma zmienić nazwę swojej firmy - podał serwis Theverge. Nowa nazwa ma odzwierciedlać koncentrację Facebooka na budowaniu metaverse - komputerowo generowanego środowiska służącego do komunikacji, związanego z AR i VR.

Według ustaleń Theverge nową nazwę swojej firmy Mark Zuckerberg miałby ogłosić 28 października, podczas dorocznej konferencji Facebooka. Może jednak ujawnić ją wcześniej, by zasygnalizować ambicję giganta technologicznego. Ambicje te można sprowadzić do stwierdzenia, że Facebook chce być znany w przyszłości już nie tylko jako gigant mediów społecznościowych, lecz także jako kreator technologicznej nowości, które ma zrewolucjonizować świat. Rzecznik firmy nie chciał skomentować tych informacji.

Najprawdopodobniej - jak piszą dziennikarze - sam serwis społecznościowy jednak nie zmieni nazwy, lecz stanie się jednym z produktów giganta - obok WhatsApp czy Instagrama - który trafi pod skrzydła nowej spółki.

Technologiczną nowością, na którą mocno stawia Facebook, ma być metaverse: zestaw wirtualnych przestrzeni, oferujących nowe sposoby interakcji w internecie. Metaverse ma być platformą, umożliwiającą użytkownikowi wykraczanie poza świat mediów społecznościowych, ale jednocześnie nadal (podobnie jak Facebook) służyć ma do porozumiewania się i wchodzenia w interakcje w rzeczywistości 3D.

Facebook stawia na metaverse
 
Facebook zatrudnia już ponad 10 tys.  pracowników pracujących nad gadżetami mającymi ułatwiać funkcjonowanie w metaverse, takimi jak okulary AR. Zdaniem Zuckerberga – po wprowadzeniu metaverse mają być one tak wszechobecne jak smartfony. W ciągu najbliższych pięciu lat gigant technologiczny ma też stworzyć 10 tys. nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej. To także ma związek z planami firmy dotyczącymi budowy metaverse.

Firma Marka Zuckerberga podkreśla, że "metaverse, podobnie jak internet, będzie wspólnym dokonaniem firm technologicznych, programistów, twórców i decydentów, którego kluczowymi cechami będzie otwartość i interoperacyjność".

W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.

Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld. Koncern nie podaje dokładnych danych o liczbie użytkowników Instagrama i WhatsAppa.

 

Dołącz do dyskusji: Facebook zmieni nazwę, Zuckerberg stawia na metaverse

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rick Sanchez
Smród się robi to i przebrandować się trzeba. Cukierberg ma ludzi za kretynów, którzy nie powiążą smrodu z nową nazwą. No i ma rację, bo ponad 50% zniesmaczonych normików z pamięcią złotej rybki zapomni o sprawie po tym zabiegu.
odpowiedź
User
Radek
Jak nie ma sie pomyslu co zrobic w korporacji to sie zmienia nazwe...
odpowiedź
User
i tak i nie
autor sam sobie przeczy - najpierw pisze, że serwis społecznościowy zmieni nazwę, a potem, że firma zmieni nazwę, a serwis społecznościowy do niej należący tej nazwy nie zmieni.
odpowiedź