SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut

Średni czas miesięcznego korzystania z Facebooka (bez aplikacji mobilnych) przez polskich internautów wynosi 7,59 godziny, a z NK.pl i Fotki - po 4,2 godziny. Natomiast na Twitterze i Google.pl spędzają tylko po ok. 20 minut, a Ask.fm i Wykopie - po ponad pół godziny.

Według badania Gemius/PBI w lipcu br. przeglądarkową wersję Facebooka na komputerach i urządzeniach mobilnych odwiedziło 21,56 mln polskich internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali 4,74 mld odsłon. Każdy z odwiedzających spędził na stronie średnio 7,59 godziny i wykonał 219,7 odsłony. W badaniu nie są uwzględnione aplikacje mobilne, mają one zostać objęte pomiarem od października br.

Facebook jest bezdyskusyjnym liderem wśród serwisów społecznościowych pod względem zasięgu - ma po cztery razy więcej polskich użytkowników niż Twitter i Instagram (ten drugi funkcjonuje głównie jako aplikacja mobilna), a po osiem-dziewięć razy więcej niż Wykop, Google+ i NK.pl. W zestawieniu nie uwzględniliśmy YouTube’a, ponieważ jest on postrzegany bardziej jako serwis wideo niż do komunikacji.

Portal Marka Zuckerberga notuje też zdecydowanie najdłuższy czas korzystania przez przeciętnego użytkownika. W lipcu było to 7,59 godziny, podczas gdy na NK.pl (należącej do Grupy Onet-RASP) odwiedzający spędził średnio 4,21 godziny, a na Fotka.com - 4,17. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczył poziom godziny przeciętnego czasu korzystania. Najniższe wyniki zanotowały natomiast Pinterest.com (0,2 godziny, czyli 12 minut), Google+ (0,27 godziny) oraz Twitter i Instagram (po 0,31 godziny), a niewiele lepiej wypadły Ask.fm (pół godziny) i Wykop.pl (0,65 godziny).

Zaznaczmy, że NK.pl, która w latach 2011-2014 straciła trzy czwarte użytkowników, po przejęciu półtora roku temu przez Grupę Onet jest pozycjonowana bardziej jako serwis z grami internetowymi. Przy czym w zeszłym roku, przy podobnej liczbie użytkowników jak w br., notowała od 5 do 6,5 godziny średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Megapanel PBI/Gemius).

Google+ w drugiej połowie ub.r., po tym jak został oddzielony od kilku popularnych usług Google’a, w ciągu kilku miesięcy stracił połowę polskich użytkowników. Natomiast Ask.fm w 2014 i 2015 roku zanotował spadek liczby odwiedzających o jedną trzecią.

Pod względem średniej liczby odsłon na użytkownika Facebook został zdecydowanie wyprzedzony przez Fotkę. W tym drugim serwisie 615,3 tys. internautów wykonało w lipcu 265,5 mln odsłon, czyli na każdego przypadło 431,5. W przypadku Facebooka było to 219,7 odsłony. Z pozostałych serwisów tylko GG.pl przekroczyło poziom 100 odsłon na użytkownika (miało ich 123). Natomiast na Google+ średnia liczba odsłon wyniosła tylko 5,8, a na Pinterest.com - 8,7. Oczywiście liczba odsłon jest zależna nie tylko od długości czasu korzystania z serwisu, lecz także specyfiki jego struktury i działania.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w lipcu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

łączny czas korzystania [godz]

czas korzystania na użytkownika [godz]

zasięg

facebook.com

21 565 550

4 737 219 640

163 658 653

7,59

85,55%

twitter.com

5 500 885

77 787 849

1 714 763

0,31

21,82%

instagram.com

4 569 782

93 835 262

1 400 134

0,31

18,13%

wykop.pl

2 554 016

48 306 704

1 658 996

0,65

10,13%

plus.google.com

2 476 798

14 416 702

657 639

0,27

9,83%

nk.pl

2 388 655

184 723 198

10 044 319

4,21

9,48%

pinterest.com

1 803 765

15 752 751

358 014

0,20

7,16%

ask.fm

736 935

11 294 046

372 149

0,50

2,92%

fotka.com

615 333

265 498 141

2 566 104

4,17

2,44%

gg.pl

611 585

75 242 065

902 126

1,48

2,43%


Tylko na komputerach Facebook przy 18,61 mln polskich użytkowników miał w lipcu średnio 127,3 odsłony na odwiedzającego (92,4 mniej niż ogółem) i 6,59 godziny czasu korzystania (godzinę mniej niż ogółem).

Z kolei wyraźnie lepsze wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania niż łącznie zanotowały Wykop.pl i NK.pl. Pierwszy serwis miał przeciętnie 20,7 wykonanych odsłon i 0,73 godziny czasu spędzonego przez użytkownika (wobec 18,9 odsłon i 0,65 godziny ogółem), a drugi - 90,4 odsłon i 5,37 godziny (wobec 77,3 i 4,21 ogółem).

Instagram na komputerach odwiedziło tylko 61,9 proc. wszystkich użytkowników serwisu (2,83 mln wobec 4,57 mln), Fotkę, - 63,6 proc., a Ask.fm - 64,8. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 86,3 proc., a w przypadku Pinteresta - 82,8 proc.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na komputerach w lipcu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

łączny czas korzystania [godz]

czas korzystania na użytkownika [godz]

zasięg

facebook.com

18 615 211

2 368 954 582

122 641 470

6,59

73,85%

twitter.com

4 317 760

46 356 202

1 529 751

0,35

17,13%

instagram.com

2 829 365

30 721 117

925 264

0,33

11,22%

plus.google.com

1 840 347

11 759 950

639 127

0,35

7,30%

nk.pl

1 816 436

164 163 047

9 761 661

5,37

7,21%

wykop.pl

1 765 919

36 550 297

1 291 054

0,73

7,01%

pinterest.com

1 493 535

13 526 294

345 540

0,23

5,92%

ask.fm

477 576

8 691 494

339 643

0,71

1,89%

gg.pl

427 006

63 958 250

691 068

1,62

1,69%

fotka.com

391 605

176 665 466

1 658 097

4,23

1,55%


Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 12,91 mln użytkowników, którzy wykonali 2,37 mld odsłon (średnio 183,5 na każdego) i spędzili na stronie przeciętnie po 3,18 godziny. Wyższe wyniki średniej liczby odsłon i czasu korzystania osiągnęła Fotka.pl, która przy 232,7 tys. odwiedzających i 88,83 mln odsłon zanotowała 381,7 odsłony na użytkownika i 3,9 godziny średniego czasu korzystania.

Za to w przeglądarkowych wersjach mobilnych Google+ i Pinteresta przeciętny użytkownik spędził jedynie niecałe dwie minuty, a w przypadku Twittera i Ask.fm - 6-7 minut.

Z Facebooka w przeglądarkach mobilnych skorzystało 59,8 proc. jego wszystkich użytkowników, wykonując prawie tyle samo odsłon co na komputerach. Mobilny Instagram miał natomiast ponad dwa razy więcej odsłon niż desktopowy. Z kolei Pinteresta odwiedziło w przeglądarkach mobilnych tylko 20,3 proc. jego wszystkich użytkowników, Google+ - 29,4 proc., a NK.pl - 30,5 proc.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe na smartfonach i tabletach w lipcu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

łączny czas korzystania [godz]

czas korzystania na użytkownika [godz]

zasięg

facebook.com

12 907 390

2 368 265 058

41 017 184

3,18

51,20%

instagram.com

2 327 512

63 114 145

474 870

0,20

9,23%

twitter.com

1 856 239

31 431 647

185 012

0,10

7,36%

wykop.pl

1 062 678

11 756 407

367 942

0,35

4,22%

nk.pl

729 399

20 560 151

282 658

0,39

2,89%

plus.google.com

729 060

2 656 753

18 512

0,03

2,89%

pinterest.com

366 801

2 226 457

12 475

0,03

1,46%

ask.fm

287 100

2 602 552

32 506

0,11

1,14%

fotka.com

232 712

88 832 675

908 007

3,90

0,92%

gg.pl

211 175

11 283 815

211 058

1,00

0,84%

Dołącz do dyskusji: Facebook przyciąga polskich internautów na 7,6 godz. miesięcznie, NK.pl i Fotka na ponad cztery, a Twitter i Google+ na 20 minut

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mirek
O, duzo wejsc z Wykopu. Pewnie Solgaz zadowolony :D
odpowiedź
User
Nardenis
Ja jednak bardziej używam g+, niż nachalnego Facebooka.
To że zdjęcia sa oddzielone to już zasługa ludzi uzależnionych od Facebooka. A dodali tez jakies inne rodzaje grup dyskusyjnych
odpowiedź