SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fakt.pl odrabia stratę do portalu „Super Expressu”. W górę witryny „Dziennika Gazety Prawnej”, traci Wyborcza.biz

Dzięki dużemu wzrostowi odwiedzalności Fakt.pl zniwelował większą część straty do portalu „Super Expresu”. Największe spadki zanotowały natomiast witryny „Gazet Wyborczej” i serwis „Parkietu”, a sporo zyskały serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”.

Article

W lipcu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,37 mln internautów, co przełożyło się na 35,87 proc. zasięgu. Natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miał 9,74 mln użytkowników i 33,69 proc. zasięgu.

Z „Gazetą Wyborczą” (Agora) są związane dwa portale: Wyborcza.pl (7,84 mln odwiedzających i 27,12 proc. zasięgu w lipcu) i Wyborcza.biz (1,6 mln użytkowników i 5,54 proc. zasięgu). W obu od ponad siedmiu lat obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści, z którego na koniec czerwca br. korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

W serwisach tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska podobną ofertę wprowadzano stopniowo w ub.r., na Fakt.pl pojawiła się w sierpniu.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło w lipcu 3,49 mln internautów, co dało 12,08 proc. zasięgu. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor PL) ma trzy witryny: Gazetaprawna.pl zanotowała 3,09 mln użytkowników i 10,68 proc. zasięgu, Dziennik.pl - 2,7 mln odwiedzających i 9,35 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,43 mln internautów i 4,95 proc. zasięgu.

Serwis Polskatimes.pl (Polska Press), który zachowuje charakter ogólnokrajowy, chociaż dzienniki wydawnictwa od lat nie ukazują się już w całej Polsce, miał 1,48 mln internautów i 5,11 proc. zasięgu, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,47 mln użytkowników i 5,08 proc. zasięgu.

Portal „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) osiągnął 765 tys. użytkowników i 2,64 proc. zasięgu, a Parkiet.com (Gremi Media) - 229,5 tys. odwiedzających i 0,79 proc. zasięgu.

Witryny kilku dzienników, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika” zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w ramach badania Mediapanel.

W porównaniu z czerwcem portal „Super Expressu” zanotował spadek o 152 tys. użytkowników (czyli 1,4 proc.), a Fakt.pl - wzrost o 1,39 mln (16,6 proc.). W konsekwencji przewaga pierwszego serwisu nad drugim zmalała z 2,17 mln do 631,5 tys. internautów.

Wyborcza.pl straciła 502,8 tys. odwiedzających (to 6 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,06 mln (39,8 proc.).

Na Polskatimes.pl ubyło 211,4 tys. internautów (12,5 proc.), na Przegladsportowy.pl - 261,8 tys. (15,1 proc.), na PB.pl - 46,6 tys. (5,7 proc.), a na Parkiet.com - 68,4 tys. (22,9 proc.).

Wzrosty osiągnęły natomiast witryny „Dziennika Gazety Prawnej”. Gazetaprawna.pl zyskała 391,1 tys. użytkowników (14,5 proc.), Dzienink.pl - 313 tys. (13,1 proc.), a Forsal.pl - 77,4 tys. (5,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Fakt.pl odrabia stratę do portalu „Super Expressu”. W górę witryny „Dziennika Gazety Prawnej”, traci Wyborcza.biz

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl