SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Juniper Research: globalne przychody z treści dla dorosłych VR osiągną 19 mld dolarów do 2026 r.

Globalna wartość rynku treści dla dorosłych w wirtualnej rzeczywistości (VR) znacznie wzrośnie: z 716 mln dolarów w 2021 r. do 19 mld dolarów w 2026 r. - tak wynika z prognoz firmy analitycznej Juniper Research.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Juniper Research opracowało raport "Digital Adult Content: Key Monetization Models, Emerging Technologies & Market Forecasts 2021-2026". Wynika z niego, że globalna liczba użytkowników oglądających treści VR dla dorosłych za pomocą kompatybilnych zestawów słuchawkowych wzrośnie o 2800 proc. w ciągu pięciu najbliższych lat. To wzrost z prognozowanych 716 mln dolarów w tym roku do 19 mld dolarów w 2026 r. Zakupy zestawów VR mają napędzać m.in. gry cyfrowe czy multimedia.

Czas na subskrypcje

Autorzy raportu uważają, że za pięć lat 97 proc. całego rynku treści VR dla dorosłych będzie pochodzić z subskrypcji, a dostawcy takich treści będą korzystać z tego modelu monetyzacji, aby pokryć w ten sposób większe koszty związane z nagrywaniem i dostarczaniem treści w wirtualnej rzeczywistości.

Analitycy zalecają, aby platformy z materiałami wideo dla dorosłych (jak np. Pornhub i XVideos) nawiązywały strategiczne partnerstwa z dostawcami treści VR, by zróżnicować ofertę, oraz zapewniały regularne aktualizowanie bibliotek swoich treści. Dzięki temu łatwiej będzie uzasadnić odbiorcom pobieranie od nich cyklicznej opłaty.

Jak czytamy w raporcie, niespełnienie tego warunku zmniejszy wartość usług abonamentowych i narazi kanały dystrybucji na ryzyko utraty klientów.

Autorka badań Scarlett Woodford zauważa: "Stany Zjednoczone staną się kluczowym rynkiem dla treści VR dla dorosłych i będą stanowić 33 proc. wydatków rynkowych do 2026 r.

Kanały treści dla dorosłych skierowane do użytkowników z USA muszą korzystać z zaawansowanych analiz w celu monitorowania nawyków i trendów oglądania, dostosowując odpowiednio treści z obsługą VR".

Dołącz do dyskusji: Juniper Research: globalne przychody z treści dla dorosłych VR osiągną 19 mld dolarów do 2026 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl