SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google współpracuje z Wielką Brytanią w sprawie Privacy Sandbox. Są nowe deklaracje

Google prowadzi z rządem brytyjskim konsultacje w kwestii planowanego rozwiązania dotyczącego blokady cookies w Chrome i wprowadzenia systemu o nazwie Privacy Sandbox. Koncern przedstawił Wirtualnemedia.pl aktualizację swojego stanowiska dotyczącą między innymi zobowiązań procesowych, wykorzystania danych oraz harmonogramu wprowadzenia Privacy Sandbox.

Google od dłuższego czasu jest po stronie firm internetowych, które deklarują chęć zapewnienia użytkownikom sieci jak największą ochronę ich prywatności. M.in. dlatego koncern zapowiedział, że produkowana przez niego przeglądarka Chrome w przyszłości nie pozwoli zewnętrznym stronom na śledzenie użytkowników za pomocą plików cookies.

Postępowanie CMA

Na początku marca 2021 r. w ramach zakładanej strategii Google zdradził plany zastosowania nowego rozwiązania, które jego zdaniem ma działać zgodnie z zasadą „i wilk syty, i owca cała”. Chodzi o system o nazwie Privacy Sandbox, który z jednej strony ma dostarczyć branży reklamowej skuteczne narzędzia do precyzyjnego targetowania przekazu, z drugiej zaś zapewnić użytkownikom maksimum prywatności.

Czytaj także: Google będzie płacić Agence France-Presse za treści w Europie. Podpisano umowę

W połowie czerwca br. brytyjski urząd ds. konkurencji (CMA) ogłosił, że przyjrzy się dokładniej planowanym przez Google zmianom związanym z blokadą plików cookies w przeglądarce Chrome i zapowiedział start konsultacji publicznych w tej sprawie. Google zapewnił wówczas, że jest gotów do współpracy z regulatorem i wyjaśnienia wszystkich wątpliwości.

Zmiany w stanowisku Google

Konsultacje pomiędzy Google z CMA toczą się od kilku miesięcy. Teraz koncern przekazał serwisowi Wirtualnemedia.pl aktualizację swojego stanowiska z listopada 2021 r. związanego z wprowadzeniem Privacy Sandbox i likwidacją cookies w Chrome. Chodzi o następujące zobowiązania amerykańskiego koncernu:

Zobowiązania procesowe

  • Google będzie współpracować z niezależnym podmiotem monitorującym, by nadzorować przestrzeganie przez Google zobowiązań dotyczących danych i braku dyskryminacji.
  • Google skonsoliduje i opublikuje wszystkie kanały zaangażowania interesariuszy związane z Privacy Sandbox.

Zobowiązania dotyczące wykorzystania danych

  • Google wyjaśnił, że zobowiązania dotyczące wykorzystania danych będą obejmować wszystkie dane osobowe z różnych źródeł. Zobowiązania dotyczą wykorzystania danych zarówno we własnym inventory (zasobach), jak i w inventory (zasobach) innych firm.
  • Google jasno wyraził zamiar korzystania z interfejsów API Privacy Sandbox do targetowania reklam i pomiaru zasobów reklamowych innych firm.

Dodatkowo Google będzie współpracować z CMA w zakresie:

  • Testowania skuteczności API Privacy Sandbox w zakresie targetowania i pomiaru reklam w sieci.
  • Testowania w odniesieniu do innych propozycji Privacy Sandbox, które nie wpływają bezpośrednio na skuteczność reklamy cyfrowej, ale mogą mieć wpływ na funkcjonalność stron internetowych.

Zobowiązania dotyczące harmonogramu działań

  • Google nie wdroży rozwiązania przed usunięciem plików cookie stron trzecich.
  • Google nie wprowadzi nowych postanowień w zasadach GAM, które ograniczałyby użycie alternatywnych identyfikatorów przed usunięciem plików cookie stron trzecich, chyba że w wyjątkowych okolicznościach (które zostaną omówione z CMA).

Na razie nie wiadomo kiedy konsultacje na linii brytyjski regulator – Google zostaną zakończone, nieznany jest także dokładny termin wprowadzenia przez koncern globalnie rozwiązania Privacy Sandbox.

Czytaj także: Google zapłaci w Irlandii 218 mln euro podatków

Dołącz do dyskusji: Google współpracuje z Wielką Brytanią w sprawie Privacy Sandbox. Są nowe deklaracje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl