SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firma Hajdarowicza skupi się na egzotycznych nieruchomościach i Alvernia Planet, Gremi Media znika z priorytetów

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza firma KCI w ramach skorygowanej strategii na lata 2019-2030 zapowiada inwestycje w projekty nieruchomościowe i kompleks Alvernia Planet, natomiast o Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”) wspomina tylko zdawkowo, wśród projektów, w których chce być mniejszościowym inwestorem. Pod koniec marca KCI wystawiło Gremi Media na sprzedaż.

Grzegorz Hajdarowicz, członek rad nadzorczych Gremi Media i KCIGrzegorz Hajdarowicz, członek rad nadzorczych Gremi Media i KCI

W opublikowanej w skorygowanej strategii KCI na lata 2019-2030 podano trzy główne kierunki operacyjne KCI. W zakresie nieruchomości firma planuje, korzystając z doświadczeń Gremi International, jednego ze swoich głównych akcjonariuszy, „udział w finansowaniu projektów komercyjnych o charakterze nieruchomościowym ze szczególnym uwzględnieniem tego rodzaju inwestycji w krajach zrzeszonych we Wspólnocie Państw Portugalskojęzycznych (CPLP): Portugalia, Brazylia, Angola, Mozambik, Republika Zielonego Przylądka, Gwinea-Bissau, Mozambik, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca, Timor Wschodni”.

Spółka zamierza też dalej inwestować w park edukacyjno-rozrywkowy Alvernia Planet, który przygotowuje wspólnie z Gremi International w kompleksie dawnego Alvernia Studios przejętym cztery lata temu od Stanisława Tyczyńskiego.

KCI zapowiedziało, że Alvernia Planet „jest w fazie finalizacji i rokuje osiągnięcie satysfakcjonującej stopy zwrotu”, a czas projektu jest prognozowany na 10-20 lat. - Realizowany jest on w trzech płaszczyznach: lokalnej, sieci światowej opartej o franchising i tworzenie digitalowego świata Alvernia Planet - zaznaczono.

Gremi Media poza głównymi kierunkami

W strategii z połowy 2019 roku KCI zapowiedziało, że swój udział w kapitale Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zamierza zmniejszyć do przedziału 40-60 proc. Firma zaznaczyła, że „jako akcjonariusz większościowy kontynuuje proces komercjalizacji mediów poprzez pozyskanie znaczących inwestorów”, a z pozyskanych środków będzie finansować inwestycje spółek powiązanych z Gremi International.

W skorygowanej strategii KCI zapowiedziało, że jego celem „w średnim i długim okresie jest osiągnięcie satysfakcjonującej stopy zwrotu z posiadanych inwestycji oraz kontynuowanie działalności opartej o inwestycje w projekty o charakterze nieruchomościowym, mediowym oraz oparte na technologiach AR/VR”.

Przy czym projektów mediowych nie wymieniono wśród głównych kierunków operacyjnych. Zaznaczono tylko, że poza nieruchomościami i Alvernia Planet firma „będzie angażowała się w projekty strategiczne, w których będzie mogła osiągnąć zaangażowanie kapitałowe w pakiety akcji na poziomie 20 proc. do 40 proc.”

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” wystawione na sprzedaż

Od połowy 2019 roku KCI w serii transakcji pakietowych sprzedało akcje stanowiące kilka proc. kapitału Gremi Media. Obecnie ma walory stanowiące prawie 76 proc. kapitału i nieco ponad 80 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Pod koniec marca br. KCI poinformowało, że zaczyna przegląd opcji strategicznych dotyczący posiadanego pakietu akcji Gremi Media. Zaczęło współpracę z firmą doradczą Deloitte Advisory, która będzie odpowiadać za „przeprowadzenie potencjalnej transakcji w drodze otwartego procesu pozyskania od zainteresowanych inwestorów ofert nabycia akcji”.

Eksperci z branży wydawniczej komentowali dla Wrtualnemedia.pl, że Gremi Media może być atrakcyjna spółką dla innych wydawców z segmentu biznesowego i spółek powiązanych z obecną władzą. Ponadto od paru lat dyskutowano o konsolidacji wśród trzech gazet gospodarczych.

W ub.r. spółka KCI, zanotowała w spadek wpływów sprzedażowych o 10,9 proc. do 96,25 mln zł. Natomiast jej zysk netto poszedł w górę z 21,22 do 116,84 mln zł, głównie dzięki odwróceniu odpisu w wysokości 129,62 mln zł dotyczącego wartości marki „Rzeczpospolita”.

Z kolei grupa kapitałowa Gremi Media, do której oprócz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” należy 78,1 proc. akcji E-Kiosku, w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów o 7,3 proc. do 21,82 mln zł i zysku netto z 3,54 do 2,03 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Firma Hajdarowicza skupi się na egzotycznych nieruchomościach i Alvernia Planet, Gremi Media znika z priorytetów

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rabe
W Izrael niech inwestuje tam jest egzotycznie
odpowiedź
User
Do redakcji
Czy w tym miesiącu nie będzie opublikowany raport dotyczący sprzedaży gazet
odpowiedź
User
Bu
Do sprzedazy
odpowiedź