SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hakerzy najchętniej podszywają się pod marki DHL, Microsoft i WhatsApp

W czwartym kwartale 2021 roku niemiecka firma kurierska DHL stała się najchętniej wykorzystywaną marką w działaniach phishingowych. Na kolejnych miejscach znalazły się Microsoft, WhatsApp, Google i LinkedIn.

fot. Shutterstock.comArticle

Publikowany co kwartał raport ekspertów bezpieczeństwa firmy Check Point Research zwraca uwagę na marki, które były najczęściej naśladowane przez przestępców podczas prób kradzieży danych osobowych lub danych do płatności. W czwartym kwartale 2021 roku na pozycji lidera najczęściej wykorzystywanych markę ulokowała się niemiecka firma kurierska DHL, która odebrała pozycję lidera Microsoftowi.

Zdaniem ekspertów, w okresie od października do grudnia aż 23 proc. wszystkich kampanii phishingowych w kontekście popularnych marek, wykorzystywało wizerunek DHL. Marka Microsoft pojawiała się w 20 proc. phishingowego scamu, natomiast trzecie miejsce należało do WhatsAppa (11 proc.).

Raport Q4 Brand Phishing podkreśla również trend, który pojawił się w III kwartale: media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane w kampaniach phishingowych. Co prawda Facebook wypadł z pierwszej dziesiątki rankingu, jednak WhatsApp przesunął się z 6. na 3. pozycję, a LinkedIn z 8. na 5. pozycję.

Czytaj też: Cyberbezpieczeństwo: Człowiek najsłabszym ogniwem

Top 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:
1. DHL (23 proc.)
2. Microsoft (20 proc.)
3. WhatsApp (11 proc.)
4. Google (10 proc.)
5. LinkedIn (8 proc.)
6. Amazon (4 proc.)
7. FedEx (3 proc.)
8. Roblox (3 proc.)
9. Paypal (2 proc.)
10. Apple (2 proc.)

„Cyberprzestępcy to przede wszystkim oportuniści. Próbując wykraść dane osobowe obywateli lub zainstalować złośliwe oprogramowanie na komputerze użytkownika, grupy przestępcze często wykorzystują trendy konsumenckie, naśladując popularne marki. W tym kwartale po raz pierwszy na pierwszym miejscu rankingu pojawiła się globalna firma logistyczna DHL. Q4 potwierdziło również to, czego wielu z nas się spodziewało. Media społecznościowe nadal będą silnie atakowane przez hakerów, wykorzystujących tych, którzy w większym stopniu opierają się o kanały takie jak WhatsApp, Facebook i LinkedIn” – mówi cytowany w komunikacie Omer Dembinsky, menedżer działu analiz danych w Check Point Software.

Dołącz do dyskusji: Hakerzy najchętniej podszywają się pod marki DHL, Microsoft i WhatsApp

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl